mooiste, handigste, gebruiksvriendelijkste helm ww2
- sobel
- Lid
mooiste, handigste, gebruiksvriendelijkste helm ww2
na het topic, 'beste wapen wo2' komt hier het topic, 'mooiste, handigste, gebruiksvriendelijkste helm ww2' gelieve ook een reactie achter te laten bij het stemmen, zodat eventuele meningen kunnen worden gedeelt en dit een leuke discussie word.
stemmen maar!
Sobel.
(ik ben ongetwijfelt wat vergeten, of er is iets fout, meld het dan en het word Z.S.M. verandert, danku)
stemmen maar!
Sobel.
(ik ben ongetwijfelt wat vergeten, of er is iets fout, meld het dan en het word Z.S.M. verandert, danku)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Peter M
- Lid
Re: mooiste, handigste, gebruiksvriendelijkste helm ww2
Waarom heb je juist voor een poll geopteerd? Zo beperk je de keuzemogelijkheden aanzienlijk, terwijl je tot in het oneindige modellen kan opnoemen. Ik begrijp dat het allemaal heel leuk is als er een 'winnaar' uit de bus komt, maar vind je het zelf ook nuttig?sobel schreef:na het topic, 'beste wapen wo2' komt hier het topic, 'mooiste, handigste, gebruiksvriendelijkste helm ww2' gelieve ook een reactie achter te laten bij het stemmen, zodat eventuele meningen kunnen worden gedeelt en dit een leuke discussie word.
stemmen maar!
Sobel.
- sobel
- Lid
ruimschoots overnagedacht, maak je maar geen zorgen,Thijs schreef:Als je persé een topic wilt openen doe het dan in de babbelbox,dat dient voor gezever.Als je hier iets opent denk er eerst is over na.
Gr Thijs
en waarom een poll, omdat het automatisch word verwerkt, ik weet geen andere optie, anders hoor ik die graag.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Loek D.
- Lid
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
Er heeft één iemand op de britse MKIV gestemd. Ben eigenlijk wel benieuwd waarom op de MKIV en niet op de MKIII?
Deze lijst is niet kompleet, zo mis ik o.a. onze eigen hollandse schoonheden, maar moet ik uit deze lijst kiezen, dan ga ik voor de M42. De schoonheid straalt er gewoon van af. Moet wel zeggen dat bij het zien van een mooie M1 helm mijn bloed ook sneller gaat stromen.
Deze lijst is niet kompleet, zo mis ik o.a. onze eigen hollandse schoonheden, maar moet ik uit deze lijst kiezen, dan ga ik voor de M42. De schoonheid straalt er gewoon van af. Moet wel zeggen dat bij het zien van een mooie M1 helm mijn bloed ook sneller gaat stromen.
- Jonhy Frost
- Lid
Dat was ik.Shaft schreef:Er heeft één iemand op de britse MKIV gestemd. Ben eigenlijk wel benieuwd waarom op de MKIV en niet op de MKIII?
Ik weet ook niet waar om maar ik moest kiezen en heb toen de MKIV gekozen.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Your squad, your weapon and your God.
- SiNiStEr
- Lid
Mag IK dan vragen waarom mensen voor de M38 fallschirmjager helm kiezen? 
Deze helm lijkt me helemaal niet zo praktisch, en biedt helemaal niet zo'n goede bescherming als de andere Duitse helmen omdat de rand die de nek beschermd is weggesneden.
Ikzelf heb per ongeluk gekozen voor de M40, ik had eigenlijk de M35 aan willen klikken. De M42 vind ik echter vele malen mooier, maar kwa degelijkheid en kwaliteit e.d. was de M35 natuurlijk beter. Deze helm boodt een zeer goede bescherming voor het hoofd en de nek, en de vormgeving was zelfs zo goed dat we hem nog terug zien in de helmen van tegenwoordig. Dat geeft denk ik wel aan hoe goed dit model was.

Deze helm lijkt me helemaal niet zo praktisch, en biedt helemaal niet zo'n goede bescherming als de andere Duitse helmen omdat de rand die de nek beschermd is weggesneden.
Ikzelf heb per ongeluk gekozen voor de M40, ik had eigenlijk de M35 aan willen klikken. De M42 vind ik echter vele malen mooier, maar kwa degelijkheid en kwaliteit e.d. was de M35 natuurlijk beter. Deze helm boodt een zeer goede bescherming voor het hoofd en de nek, en de vormgeving was zelfs zo goed dat we hem nog terug zien in de helmen van tegenwoordig. Dat geeft denk ik wel aan hoe goed dit model was.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus