Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een filatelist ben ik niet. Het enige wat ik in mijn WOII verzameling heb aan zegels zijn deze NSB sluitzegels. De sluitzegels zijn afkomstig van een voormalig NSB blokleider. De sluitzegels maakten deel uit van een partij NSB lektuur en aanplakbiljetten. Aanvankelijk wilde de voormalige NSB'er de hele partij bij het oud papier doen. Gelukkig heeft een kennis van mij dit kunnen verhinderen en er voor gezorgd dat de voormalige NSB'er het unieke NSB promotiemateriaal en z'n partijspeldje aan mij schonk. Het enige wat ik de voormalige NSB'er moest beloven was dat ik z'n identiteit nooit zou prijsgeven. Omdat ik de groot formaat posters thuis niet kon conserveren heb ik ze destijds levenslang uitgeleend aan het NIOD. De bewuste NSB'er kwam zelfs regelmatig op de Maliebaan in Utrecht. Hij was lid van de NSB tot aan het einde van de oorlog. Een oorlogsmisdadiger was hij echter niet.
asjemenou schreef:Een filatelist ben ik niet. Het enige wat ik in mijn WOII verzameling heb aan zegels zijn deze NSB sluitzegels. De sluitzegels zijn afkomstig van een voormalig NSB blokleider. De sluitzegels maakten deel uit van een partij NSB lektuur en aanplakbiljetten. Aanvankelijk wilde de voormalige NSB'er de hele partij bij het oud papier doen. Gelukkig heeft een kennis van mij dit kunnen verhinderen en er voor gezorgd dat de voormalige NSB'er het unieke NSB promotiemateriaal en z'n partijspeldje aan mij schonk. Het enige wat ik de voormalige NSB'er moest beloven was dat ik z'n identiteit nooit zou prijsgeven. Omdat ik de groot formaat posters thuis niet kon conserveren heb ik ze destijds levenslang uitgeleend aan het NIOD. De bewuste NSB'er kwam zelfs regelmatig op de Maliebaan in Utrecht. Hij was lid van de NSB tot aan het einde van de oorlog. Een oorlogsmisdadiger was hij echter niet.
wow wat een verhaal, gelukkig zijn zijn spullen niet vernietigd, maar bewaard gebleven!