detector
- Proos
- Technisch beheerder

- Gegeven: 21 keer
- Ontvangen: 40 keer
- Contacteer:
Gezien de inhoud van het vorige metaaldetectortopic stel ik voor deze als centraal metaaldetectortopic te gaan gebruiken.
De oude doe ik dus op slot.
De oude doe ik dus op slot.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Stijn
- Lid
Ik had samen met Guido al een pan/pottendeksel gevonden.
Ik heb wel enkele bodembondsten gekregen van een medeverzamelaar, zoals: 2 koppen van een Engelse 17 Pounder granaat(pantserdoorborend en dus massief), 2 20mm FLAK hulzen(van zo'n Duits 20mm FLAK 38 geschut), een afsluit dop van een bazooka die bij zo'n kartonnen koker hoort(gevonden bij Arnhem) en zo'n rek voor in een Stielhandgranate koffer(dat is iets dat zeer vaak ontbreekt).
Ik heb nu een komplete koffer die nog best goed in de lak zit en waar nog originele witte letters op staan met: Zum gebrauch beipacken 15 br.zü. für Stielhandgranate 24.
Houten handvat en het rek voor de handgranaten waar een watervondst handgranaat in zit. Nu de rest nog
Ik heb wel enkele bodembondsten gekregen van een medeverzamelaar, zoals: 2 koppen van een Engelse 17 Pounder granaat(pantserdoorborend en dus massief), 2 20mm FLAK hulzen(van zo'n Duits 20mm FLAK 38 geschut), een afsluit dop van een bazooka die bij zo'n kartonnen koker hoort(gevonden bij Arnhem) en zo'n rek voor in een Stielhandgranate koffer(dat is iets dat zeer vaak ontbreekt).
Ik heb nu een komplete koffer die nog best goed in de lak zit en waar nog originele witte letters op staan met: Zum gebrauch beipacken 15 br.zü. für Stielhandgranate 24.
Houten handvat en het rek voor de handgranaten waar een watervondst handgranaat in zit. Nu de rest nog
- Simon
- Lid
dat IS gevaarlijk;)
wel ik heb heel wat bomdemvondsten gevonden in oostduitsland samen met mijn neven
dat is zo een heel groot terein waar geen gras kan groeien omdat er zoveel geschoten is
super veel hulzen
klapschopjes enzo
granaatscherven liggen gewoon stukken motor enzo
wel half ondergegraven
echt super cool as ge daar me u emtaaldetector komt je bent doof van het gepiep op eht einde van de dag :d
voor de rest nog een granaatscherf aan het fort van walem
groetjes
wel ik heb heel wat bomdemvondsten gevonden in oostduitsland samen met mijn neven
dat is zo een heel groot terein waar geen gras kan groeien omdat er zoveel geschoten is
super veel hulzen
klapschopjes enzo
granaatscherven liggen gewoon stukken motor enzo
wel half ondergegraven
echt super cool as ge daar me u emtaaldetector komt je bent doof van het gepiep op eht einde van de dag :d
voor de rest nog een granaatscherf aan het fort van walem
groetjes
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
Je weet nooit wat die dingen doen. Vooral als die munitie enkele jaren onder de grond heeft gelegen. Ze kunnen instabiel worden en zonder enige reden afgaan.
Laatst gewijzigd door Willem ter Haar op 03 jan 2004, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
- Stijn
- Lid
En dan nog, alleen explosieven als handgranaten lijken mij echt gevaarlijk, maar inderdaad, je moet alle munitie niet onderschatten.
Toch kunnen kogels een stuk minder kwaad dan een hand/mortiergranaat.
Het ergste dat kan gebeuren is dat een kogel afgaat, maar aangezien er geen druk word opgebouwd en het projectiel niet geleid wordt(door een loop) kunnen er geen ENORME ongelukken gebeuren, ja je moet niet aan een 20 mm granaat gaan zitten kloten, want dat overleef je volgens mij niet
Toch kunnen kogels een stuk minder kwaad dan een hand/mortiergranaat.
Het ergste dat kan gebeuren is dat een kogel afgaat, maar aangezien er geen druk word opgebouwd en het projectiel niet geleid wordt(door een loop) kunnen er geen ENORME ongelukken gebeuren, ja je moet niet aan een 20 mm granaat gaan zitten kloten, want dat overleef je volgens mij niet
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
De druk word opgebouwd in de huls. Deze druk duwt de huls net zo hard naar achtere als de kogel naar voren. Omdat de huls in een wapen geen kant op kan en de kogel wel zal de kogel weg vliegen. Hij zet zich af van de huls. Omdat dit door een loop gebeurt kan de gene die de kogel afvuurt enige richting aan de vlucht van de kogel geven.maar aangezien er geen druk word opgebouwd
Zit de kogel niet in een wapen als deze afgaat gebeurt er eigenlijk het zelfde alleen zal de huls net zo hard naar achter schieten als dat de kogel naar voren. Er is geen loop aanwezig dus de baan van de kogel is niet te volgen. De kogel zal wel niet zo ver gaan als hij vanuit een wapen gevuurd zou worden maar hij zal toch een vlucht gaan onder nemen.
Dit geld voor zowel klein kaliber patronen als voor die piepers die ze gebruiken voor 88 mm kanonnen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
- LHek
- Lid
- Contacteer:
hier nog een goede site voor het herkennen van munitie: http://members.chello.nl/~aghofman/munitie.htm
Ik zoek zelf ook wel eens met mijn metaaldetector. de eigenaar van mijn favoriet zoekstekje in eerde (bekend van market garden) heeft al sinds juli aardappelen op zijn akker staan en kan ik dus niet veel graven
Ik heb ook nog niet zoveel gevonden, wat hulsjes en granaatscherven (?)
Ik zoek zelf ook wel eens met mijn metaaldetector. de eigenaar van mijn favoriet zoekstekje in eerde (bekend van market garden) heeft al sinds juli aardappelen op zijn akker staan en kan ik dus niet veel graven
Ik heb ook nog niet zoveel gevonden, wat hulsjes en granaatscherven (?)
Laatst gewijzigd door LHek op 02 jan 2004, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
- Simon
- Lid
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
-
Glenn Janssens
- Lid
Als je bedoelt dat een dummi kogel een explosieve lading in de kop bevat?
Dan ben je mis.
Het is een doodnormale kogel waar de 'soldaat' in de kop een kruisvormige inkeping heeft gemaakt (ok ze werden ook zo gemaakt,op kleine schaal)
Bij impact in een mens of dier zijn lichaam zal de kogel open breken (door de inkeping in de mantel) en zo de verwonding vergroten.
Zulke praktijken of gebruik van kogels zijn verboden door de conventie van geneve als ik me niet vergis.
Adrian.
Dan ben je mis.
Het is een doodnormale kogel waar de 'soldaat' in de kop een kruisvormige inkeping heeft gemaakt (ok ze werden ook zo gemaakt,op kleine schaal)
Bij impact in een mens of dier zijn lichaam zal de kogel open breken (door de inkeping in de mantel) en zo de verwonding vergroten.
Zulke praktijken of gebruik van kogels zijn verboden door de conventie van geneve als ik me niet vergis.
Adrian.