detector

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Simon
Lid

Bericht door Simon »

a bon dan vergis ik meu
maar er zijn toch ook kogels met explosieve ladingen erin?
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

saimen schreef:a bon dan vergis ik meu
maar er zijn toch ook kogels met explosieve ladingen erin?
Ja die bestaan zeker.
Ook pantserdoorborend enzo...

Adrian.
Fritz
Lid

Bericht door Fritz »

Adrian,

Vertel eens tegen stijn dat oude (bodemvondsten) kogels gevaarlijk zijn.
Als een kogel af gaat en ge denkt de 1ste seconde dat ge gelukt gehad hebt dat hij je niet geraakt heb, dan kunt de de 2de seconde al op de grond liggen doordat een kogel afketst tegen metaal,....
Het kleinste vonkje door er aan te prutsen is genoeg om,....
Groeten
Nick
Glenn Janssens
Lid

Alles waar kruit in zit moet je met liefde of zachtheid behandelen.
En vooral oude munitie die jaren onderhevig is geweest aan natuurelementen zijn een risico om ermee om te gaan.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Kan kruid niet wegrotten in de huls?
Het lijkt mij als je munitie vind dat je er bijvoorbaat al aan gedacht moet hebben er ZEEER voorzichtig mee om te gaan.
Dus ik zou zoiets in een plastic zak stoppen en dan heel voorzichtig mee om gaan.
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

kruit kan niet wegrotten in de huls. het kruit word steeds instabieler als het ouder word en word munitie dus steeds gevaarlijker.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

ik zou het laten liggen. Vind je er erg veel dan zou ik de politie laten komen. Zij weten hoe ze die rotzooi op moeten ruimen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Maar dat is weer zo zonde, die maken het gelijk kapot enzo.

http://www.bmi.gv.at/emd/weltkriege_kam ... ierung.asp

Dit is een Duitse site over bodemvondsten van munitie enzo.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Willem, Stijn en anderen;

Er zijn zeer veel kruitsoorten door de tijd gebruikt. Ge kunt echt niet alles over een kam scheren! Er zijn kruitsoorten die na verloop van tijd niets meer doen (Bepaalde Britse soorten gebruikt in voornamelijk Wo2) terwijl andere soorten, ik noem bijvoorbeeld maar Pikrine-kruit uit Wo1, wat bijzonder instabiel kan worden (gaat glinsteren door vocht) en daardoor door eenvoudig transport al kan ontploffen.

Daarnaast er effekes bij stilstaan dat er zeer veel type kogelkoppen zijn die zelf nog een lading hebben; denk bij geweermunitie maar aan fosfor of explosieve koppen; daarbij mag het niet vreemd klinken dat zo'n markeringspatroon kaliber 8x57 genoeg springstof in de kop heeft om Uw handje er netjes vanaf te blazen wanneer ge eraan gaat foefelen. De inhoud van de kop is af te lezen aan de lakleur op de kop. Wanneer het echter opgegraven wordt wil deze lak er wel al eens vanaf zijn en bestaat het risiko dat ge zo'n verrassingspatroon hebt!

Altijd voorzichtig zijn en bij de geringse twijfel laten liggen. Weet wat ge doet.

Wel schoon dat Mauser zo'n spullen al gevonden heeft. Kunt ge (indien ge Uw vindplaats natuurlijk prijs wilt geven) aangeven waar ge dat gevonden hebt? Vaak zit er een interessant verhaal achter het slagveld waar iets vandaan komt.

Mauser;
Hebt ge zo al veel spullen Mauser? Ik heb zelf niet zo veel omdat ik al jaren geen detector meer heb en het me simpelweg aan de tijd ontbreekt om te gaan zoeken. Wellicht hebt ge genoeg verstand van die spullen om gevaarlijk van ongevaarlijk te onderscheiden; ik heb dat dus niet zo. Mijn kennis is verweg theoretisch.

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Glenn Janssens
Lid

Mattie.
Mauser heeft niks gevonden hoor.
Op een andere forum is hij door de mand gevallen.
Hij heeft geen detektor,heeft nooit bodemvonsten of ander verzamelspul gehad.
Hij had gewoon alles verzonnen om erbij te horen of stoer te doen.
Nietwaar Mauser????

Adrian.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Euh, Adrian...

Heb ik iets gemist dan? Ge gaat me toch niet vertellen dat ge zoiets uit Uwen duim zuigt? Zo'n gedetailleerde informatie?

Of is het al door de flikken in beslag genomen? :shock:
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

op welk forum heeft hij dat geflikt? :)
Glenn Janssens
Lid

Lees deze topic eens.
http://hollandwar2.proboards15.com/inde ... 1069239154

Let op de tweede pagina.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Hmmm,

Als ik de informatie goed bekijk; heeft hij er dus foto's op gehad, berichten gedelite en berichten veranderd........
.....en is opeens het braaf engelke? En alles fantasie? En zijn foto's dikke nep?

Lijkt me meer dat dien eens op het matje is geroepen bij den een of ander of dikke klop heeft gehad; dat stinkt in ieder geval.......
Timo
Lid

Bericht door Timo »

hehe

adrian ook op da forum?
Starting up again
Plaats reactie