Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
asjemenou schreef:Mooi stukje historie heb je weer aangeschaft Haplo. Geweldig. Ik denk er ook nog wel eens over na om een Lee Enfield aan te schaffen maar dan een No.4.
Neemt niet weg dat de No.1 ook erg mooi is. Je kan wel zien dat het een echte "veteraan" is. Gebruikssporen op zo'n geweer zijn op zich helemaal niet storend vind ik.
Misschien een kleine tip. Mocht de kolf wat vettig zijn, maak 'm dan eens schoon met een doekje spiritus (tot zover je dat misschien nog niet hebt gedaan). Dit kan absoluut geen kwaad. Zo verwijder je het vet en komt de nerf van het hout veel mooier uit.
Bedankt Asjemenou.
Maak ze allemaal schoon op die manier.
Sins ik die tip van jou heb gekregen toen ik mijn mauser schoon wou maken.
Werkt er goed en ze worden en zeer zeker erg netjes van.
@ The king88,
Bedankt
Zal zeker niet de laatse zijn.
Haplo schreef:Het productie jaar van die van mij is 1940.
Duinkerken zijn ze zekers gebruikt en in de ETO zullen ze ook zeker zijn gebruikt.
Men gaat niet iets vervangen wat nog goed is.
Kaliber was ook gelijk aan de opvolger.
Gewoon .303.
Net als de Bren gun trouwens.
Maar dit even terzijde.
Ok bedankt!
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Prachtige aanwinsten wederom!!! Je hebt het geld dat ik je voor de pop gegeven heb in ieder geval goed weten te besteden!
Maar is dat allemaal in deze aanwinsten gaan zitten? Was dat spul samen zo duur?
Je pop is in ieder geval een superaanwinst voor mij, superbedankt!!! Hij lijkt bijna gemaakt voor het pilotenuniform dat ik hier had liggen. Ik ga nu even enkele foto's van de pop met het US bomber uniform aan plaatsen, kun je zien hoe hij er nu bij staat.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Heb ook nog een canadees jasje gekocht.
Zitten alleen koninklijke marechaussee tabs op.
Wil eerst even zeker weten wat de datum van het jasje is.
Twijfel tussen 43 en 45.
Interessante boeken, de bovenste heb ik ook al eens een aantal weken thuis gehad. Staat over iedere plaats die de Canadezen aangedaan hebben bijna wel wat in. Erg mooi!
Maar die poster is echt SUPER!!! Echt een hele mooie! Kun je nog aan meer van die posters komen of is dit een originele uit de oorlog of een met beperkte oplage?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus