Post hier jouw wo2 wapens

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Post hier jouw wo2 wapens

Bericht door jurgen »

mgschutze schreef:
Auke schreef::roll: Het is gewoon illegaal, zo simpel is het. Deze wet is er niet voor niets. Dat je het ook nog trots op een forum gaat posten is beyond me, maar goed, lekker zelf weten.
Helemaal mee eens!
Het is goed dat de wapenwet er is. En er kan van alles in dit land. Maar je moet er wel moeite voor doen en er vooral de juiste instelling voor hebben.

De bodemvondst is zoals ik eerder zei leuk om te vinden. Maar ik denk dat de meeste musea er ook niet veel mee kunnen.
Het beste kan je het wapen gewoon inleveren bij de Politie. Zou je graag willen dat het bewaard blijft dan kan de politie vertellen dat je het hebt gevonden en graag wil dat het bewaard blijft.
Ik zie geen zinnige reden om zoiets (geen idee om welke 'wapen' het exact gaat, ik heb geen foto's gezien) bij de politie in te leveren. Als het om iets bijzonders gaat (en of iets bijzonder is bepaald iedereen voor zich) hou je het gewoon bij. Uiteraard is het wel vrij dom om het dan publiekelijk op het internet te gooien.
Loper
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2011, 12:08

Re: Post hier jouw wo2 wapens

Bericht door Loper »

hallo, mijn hond heeft dit in onze achtertuin opgegraven. Heb geen idee wat dit is, iemand die mij kan helpen?

Afbeelding
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Post hier jouw wo2 wapens

Bericht door rutger »

Olielamp?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Post hier jouw wo2 wapens

Bericht door Mallory »

rutger schreef:Olielamp?
Lijkt mij ook ja, typisch voor in de tuin.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Post hier jouw wo2 wapens

Bericht door Stafford »

heeft dus niks met wapens te maken lijkt me..... :oops: :?
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
Gebruikersavatar
battleww2
Lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 dec 2011, 12:42

Re: Post hier jouw wo2 wapens

Bericht door battleww2 »

Mauser
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie