Hoe mooie, duidelijke foto's van verzameling maken?
- Polte
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 59 keer
- Ontvangen: 103 keer
Ringflitser
Een ringflitser is een flitser die je op je lens (objectief) schroeft. Zo'n soort flitser wordt gebruikt bij het maken van micro opnamen, zeg maar van voorwerpen die van heel dichtbij worden gefotografeerd. Een gewone flitser is hiervoor niet echt geschikt omdat je altijd een slagschaduw krijgt. Zo'n schaduw krijg je met een ringflitser niet.Haplo schreef:Wat bedoel je met een ring flitser?
Voorwaarde voor zo'n ringflitser is wel dat je een (digitale) spiegelreflexcamera moet hebben. Even een link naar zo'n ringflitser om het wat duidelijker te maken; http://www.europe-nikon.com/details.asp ... &catId=100
- asjemenou
Fotograferen met een ringflitser
Nog een voorbeeld van het fotograferen met een ringflitser; http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=201744#201744
Voor de geïnteresseerden; De beide foto's, welke zijn samengevoegd, zijn genomen met een Nikon D200 voorzien van een 35-70 mm objectief en een ringflitser. Iso 100 bij een sluitertijd van 1/125 seconde met een diafragma van 22. Als achtergrond is een marmeren plavuistegel gebruikt.
Voor de geïnteresseerden; De beide foto's, welke zijn samengevoegd, zijn genomen met een Nikon D200 voorzien van een 35-70 mm objectief en een ringflitser. Iso 100 bij een sluitertijd van 1/125 seconde met een diafragma van 22. Als achtergrond is een marmeren plavuistegel gebruikt.
- sobel
- Lid
- Alex
- Beste Signature 2007
Zonlicht op medailles laten vallen geeft ook een mooi effect!
http://img392.imageshack.us/my.php?imag ... 45a1dt.jpg
Ik vind het in ieder geval een mooi gezicht zo
http://img392.imageshack.us/my.php?imag ... 45a1dt.jpg
Ik vind het in ieder geval een mooi gezicht zo
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
- asjemenou
Computeranimatie of niet?!
De foto van de medailles waar Sobel het over heeft is geen computeranimatie. Voordat ik de Sovjet medailles ben gaan fotograferen heb ik nagedacht of hoe ik wilde dat de foto er uiteindelijk uit zou gaan zien. Fantasie is toch de basis van de fotografie.
Omdat de groep medailles veel mooie details heeft wilde ik een foto waarbij deze details extra benadrukt zouden worden. Voor de belichting is dan ook geen natuurlijke- of (ring)flitsbelichting gebruikt maar een enkele lamp. Deze belichting heb ik ook toegepast voor het fotograferen van het Duits/Russische etensketeltje op mijn verzameltopic elders op dit forum.
Omdat de groep medailles veel mooie details heeft wilde ik een foto waarbij deze details extra benadrukt zouden worden. Voor de belichting is dan ook geen natuurlijke- of (ring)flitsbelichting gebruikt maar een enkele lamp. Deze belichting heb ik ook toegepast voor het fotograferen van het Duits/Russische etensketeltje op mijn verzameltopic elders op dit forum.
- Sbas
- Lid
Ik vind fotos in de buitenlucht het mooist, en het liefst met een zon van schuin achter je object. Het liefst ook de na middag omdat de zon dan een mooie oranje gloed heeft!
Ik gebruik een Minolta Dinax 7D of een Canon coolpix 3100, met statief (als ik zin heb om hem op te zetten )
Oeps fotos zijn wat verneukt omdat ik er per ongeluk een bitmap van gemaakt heb, nahjah you get the point!
Sbas
Ik gebruik een Minolta Dinax 7D of een Canon coolpix 3100, met statief (als ik zin heb om hem op te zetten )
Oeps fotos zijn wat verneukt omdat ik er per ongeluk een bitmap van gemaakt heb, nahjah you get the point!
Sbas
- sobel
- Lid
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
Hmmm ik ben niet echt goed in fotograferen
Als het er maar beetje duidelijk op staat ben ik tevreden en maak ze beetje op maat en klaar is dennisjuh.
Soms maak ik ze wel met zo`n programma leuk maar dat is me te veel werk
Als het er maar beetje duidelijk op staat ben ik tevreden en maak ze beetje op maat en klaar is dennisjuh.
Soms maak ik ze wel met zo`n programma leuk maar dat is me te veel werk
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse ~~~
-
- Lid