hoe begin je je verzameling
-
- Lid
hoe begin je je verzameling
ik heb een vraagje? wil iemand zeggen hoe hij of zij z'n verzameling begonnen is,want ik wil er ook één gaan beginnen. maar ik heb geen flauw idee hoe.
Euh? Beetje vreemde vraag, maar je moet gewoon een bepaald gebied uitkiezen, en daarvan alles sparen, iig zo heb ik het gedaan.. Hoe kan je nou kiezen of je een item gaat krijgen of of je een duitse helm voor 2 euro in de plaatselijke rommelwinkel vind?
Laatst gewijzigd door Edgar op 27 apr 2006, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
- pvt_Ed
- Lid
- TommoVich
- Lid
- Contacteer:
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
Nou....
Zomaar even een verzameling maken is niet gemakkelijk,
Je moet je eerst verdiepen in het onderwerp wat je wilt gaan verzamelen.
Je moet eerst informatie en dergelijke hebben als je iets wilt aanschaffen,
Anders kun je grote kans hebben dat je verkeerd spul koopt voor hoge prijzen.
Ook moet je geinterreseerd zijn in die periode anders zie je de waarde van sommige spullen ook niet...
Zelf ben ik eerst boeken gaan lezen informatie van anderen aanhoren enzovoort,
Toen ben ik eerst beetje wezen kijken waar ik nou echt mee wou beginnen.
Zomaar even een verzameling maken is niet gemakkelijk,
Je moet je eerst verdiepen in het onderwerp wat je wilt gaan verzamelen.
Je moet eerst informatie en dergelijke hebben als je iets wilt aanschaffen,
Anders kun je grote kans hebben dat je verkeerd spul koopt voor hoge prijzen.
Ook moet je geinterreseerd zijn in die periode anders zie je de waarde van sommige spullen ook niet...
Zelf ben ik eerst boeken gaan lezen informatie van anderen aanhoren enzovoort,
Toen ben ik eerst beetje wezen kijken waar ik nou echt mee wou beginnen.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse ~~~
- Jonhy Frost
- Lid
Ik ben ook begonnen met gekregen spullen, maar dat ging eigenlijk van zelf en niet zo van:"Ik wil een verzameling beginnen!".
Als ik jou was zou ik eens beginnen met wat boeken te lezen en te zorgen dat je meteen het verschil leert kennen tussen repro en orgineel en natuur lijk weten wat je wil ver zamelen, papier werk, US WWII ETO, Brits WWII ETO, Duits iets anders(of allemaal, maar dat is haast onhaalbaar).
Als ik jou was zou ik eens beginnen met wat boeken te lezen en te zorgen dat je meteen het verschil leert kennen tussen repro en orgineel en natuur lijk weten wat je wil ver zamelen, papier werk, US WWII ETO, Brits WWII ETO, Duits iets anders(of allemaal, maar dat is haast onhaalbaar).
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Your squad, your weapon and your God.
- Loek D.
- Lid
Nou, helemaal onhaalbaar is het zeker niet!!!Jonhy Frost schreef:Ik ben ook begonnen met gekregen spullen, maar dat ging eigenlijk van zelf en niet zo van:"Ik wil een verzameling beginnen!".
- Tim Y.
- Lid
Wel om overal een compleet beeld van te vormen... ja of je moet miljonair zijn...C. Works schreef:Nou, helemaal onhaalbaar is het zeker niet!!!Jonhy Frost schreef:Ik ben ook begonnen met gekregen spullen, maar dat ging eigenlijk van zelf en niet zo van:"Ik wil een verzameling beginnen!".
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
origineel, sorry hoor maar daar geloof ik weinig van, dat kan echt geen arbeiderswoninkje geweest zijn... een volledig gepakte FJ of US airborne para is NIET te doen voor een arbeidertje, hoe hard het ook klinkt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''