wat heb ik nodig?
- Reca
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 37 keer
- Ontvangen: 80 keer
Wapenwetgeving
Het blijft leuk speculeren over toekomstige Europese wapenwetgevingen maar voorlopig is het nog niet zo ver (als ie er al komt).
Persoonlijk zit ik ook niet op zo'n mildere wapenwet te wachten. Je moet tenslotte ook de positieve kant van zo'n strenge wetgeving inzien. Als het voor Nederlandse militariaverzamelaars zou worden toegestaan om allerlei (gedeactiveerde) vuurwapens te mogen bezitten dan wordt Nederland in één klap een hele hoop zogenaamde "militariaverzamelaars" rijker. Want wanneer mag je je nu een militariaverzamelaar noemen, als je 2 legerjassen bezit of moet je 20 legerjassen hebben? Waar ligt de grens en hoe wordt dat bepaald?
Ik weet dat het als militariaverzamelaar/re-enactor wel mogelijk is om dergelijke gedeactiveerde vuurwapens te mogen bezitten. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien kan een re-enactor op dit forum, die daar wel ervaring mee heeft daarover iets meer vertellen.
Verder wil ik niet te veel off topic gaan maar wat de opiumwet in Nederland betreft, perfect is ze niet maar van veel andere landen is ze dat zéér zeker niet (het doen of dat het probleem niet bestaat is sowieso geen oplossing)! Waarom laten de landen die zoveel kritiek op ons drugsbeleid hebben het drugstoerisme aan Nederland van hun staatsburgers dan nog steeds voortbestaan? Laat de regeringen van deze landen hun hand eerst maar eens in eigen boezem steken.
Persoonlijk zit ik ook niet op zo'n mildere wapenwet te wachten. Je moet tenslotte ook de positieve kant van zo'n strenge wetgeving inzien. Als het voor Nederlandse militariaverzamelaars zou worden toegestaan om allerlei (gedeactiveerde) vuurwapens te mogen bezitten dan wordt Nederland in één klap een hele hoop zogenaamde "militariaverzamelaars" rijker. Want wanneer mag je je nu een militariaverzamelaar noemen, als je 2 legerjassen bezit of moet je 20 legerjassen hebben? Waar ligt de grens en hoe wordt dat bepaald?
Ik weet dat het als militariaverzamelaar/re-enactor wel mogelijk is om dergelijke gedeactiveerde vuurwapens te mogen bezitten. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien kan een re-enactor op dit forum, die daar wel ervaring mee heeft daarover iets meer vertellen.
Verder wil ik niet te veel off topic gaan maar wat de opiumwet in Nederland betreft, perfect is ze niet maar van veel andere landen is ze dat zéér zeker niet (het doen of dat het probleem niet bestaat is sowieso geen oplossing)! Waarom laten de landen die zoveel kritiek op ons drugsbeleid hebben het drugstoerisme aan Nederland van hun staatsburgers dan nog steeds voortbestaan? Laat de regeringen van deze landen hun hand eerst maar eens in eigen boezem steken.
- ZEN.45
- Lid
asjemenou:
Trouwens geloof je echt dat er in belgië zoveel meer militariaverzamelaars zijn dan in Nederland ?
Ik heb op Ciney een niet-gedeactiveerde Mauser Gew.98 gekocht. Als dit stuk geschiedenis van 89 jaar oud was verprutst omwille van één of andere wetgeving, zou het voor mij geen cent waard geweest zijn. Ik heb alle begrip voor mensen die gedeactiveerde wapens kopen, maar ik persoonlijk vind er niets aan.
En dat zou een probleem zijn omdat ... ???Persoonlijk zit ik ook niet op zo'n mildere wapenwet te wachten. Je moet tenslotte ook de positieve kant van zo'n strenge wetgeving inzien. Als het voor Nederlandse militariaverzamelaars zou worden toegestaan om allerlei (gedeactiveerde) vuurwapens te mogen bezitten dan wordt Nederland in één klap een hele hoop zogenaamde "militariaverzamelaars" rijker.
Trouwens geloof je echt dat er in belgië zoveel meer militariaverzamelaars zijn dan in Nederland ?
Waarom zou men mensen gaan catalogeren als militaria-verzamelaar, militaria-amateur, militaria-liefhebber of iets anders. Iedere verzamelaar is verschillend in zijn interesse, mogelijkheden, filosofie, aanpak, doelstellingen, enz.Want wanneer mag je je nu een militariaverzamelaar noemen, als je 2 legerjassen bezit of moet je 20 legerjassen hebben? Waar ligt de grens en hoe wordt dat bepaald?
Ik heb op Ciney een niet-gedeactiveerde Mauser Gew.98 gekocht. Als dit stuk geschiedenis van 89 jaar oud was verprutst omwille van één of andere wetgeving, zou het voor mij geen cent waard geweest zijn. Ik heb alle begrip voor mensen die gedeactiveerde wapens kopen, maar ik persoonlijk vind er niets aan.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
- Polte
- Lid
Klopt vind ik ook, helaas staat de Nederlandse wet niet anders toe en ben je wel verplicht om vastgelaste wapens te kopen.. wil je wapens verzamelen.ZEN.45 schreef: Ik heb op Ciney een niet-gedeactiveerde Mauser Gew.98 gekocht. Als dit stuk geschiedenis van 89 jaar oud was verprutst omwille van één of andere wetgeving, zou het voor mij geen cent waard geweest zijn. Ik heb alle begrip voor mensen die gedeactiveerde wapens kopen, maar ik persoonlijk vind er niets aan.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
- Polte
- Lid