ik heb vandaag wat hulsen gekocht, maar ik vraag me af welk uit welk land ze komen en van wanner, en wat ze p.s ongeveer waard zijn.
helaas lukt het me niet om goede foto's te maken van de onderkant dus heb ik ze na getekend, alleen maar als voor beeld.
ALLE HULSEN ZIJN AFGESCHOTEN EN DUS ONGEVAARLIJK!!!!!
nr 1=5,5 cm hoog, onderkant=14mm, denk zelf een flodder
nr2 =4.1 hoog(zonder kop 3,2 cm), onderkant = 9 mm
nr 3=1,3 cm hoog, onderkant= 9á 10 mm
nr 4= 5,6 cm hoog, onderkant=1,4cm, huls is duits wo2
onderkant nummer 1
onderkant nummer 2
onderkant nummer 3
onderkant nummer 4
alvast bedankt
hulsen
Beter laat dan nooit ......Even een aanvulling op de bodemstempels
* FN = idd Belgie Fabrige Nationale d'Armes Herstel = recent
* R-P = Remmington & Peters USA = recent
* Lapua .32 S&W =7,65mm is pistool munitie recent = Finland
Dit laatste bodemstempel is wel (WO2) zoals je al wist maar is gemaakt bij Hirtenbergen in oostenrijk mauser kaliber C- 96 & voor de 9X25 patroon die later weer zijn ingekort voor (9X19) para.Gemaakt voor export in september 1938 met code P635 & later ''am'' code op de verpakking om indentieficatie te voorkomen >>gemaakt door Munition - fabrik - Woellersdorf bij Wein oostenrijk
De verzamelwaarde = nihiel te noemen !!
* FN = idd Belgie Fabrige Nationale d'Armes Herstel = recent
* R-P = Remmington & Peters USA = recent
* Lapua .32 S&W =7,65mm is pistool munitie recent = Finland
Dit laatste bodemstempel is wel (WO2) zoals je al wist maar is gemaakt bij Hirtenbergen in oostenrijk mauser kaliber C- 96 & voor de 9X25 patroon die later weer zijn ingekort voor (9X19) para.Gemaakt voor export in september 1938 met code P635 & later ''am'' code op de verpakking om indentieficatie te voorkomen >>gemaakt door Munition - fabrik - Woellersdorf bij Wein oostenrijk
De verzamelwaarde = nihiel te noemen !!