Grenscontroles n.a.v. Ciney

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Omdat er om beurzen een steeds sllechter imago komt te hangen ,en dan heb je kans dat er zeer strenge maatregelen vanuit europa volgen.
Hoe meer van dit soort uitwassen des te slechter het is voor beurzen en verzamelaars die wel serieus en niet ilegaal bezig zijn.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

volgens mij overdrijf je een klein beetje jasper, iedereen kan toch normaal zijn/haar aankomen doen... zolang je maar legaal bezig bent is er niets aan de hand
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Het lijkt overdreven maar zolang er een kleine groep is die wel wapens koopt komt dit het imago niet ten goede.
De goede lijden onder de slechten zoals altijd .

mvg
Laatst gewijzigd door Jasper J op 04 mei 2006, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Aude Audenda
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Jasper J schreef:Omdat er om beurzen een steeds sllechter imago komt te hangen ,en dan heb je kans dat er zeer strenge maatregelen vanuit europa volgen.
Hoe meer van dit soort uitwassen des te slechter het is voor beurzen en verzamelaars die wel serieus en niet ilegaal bezig zijn.

mvg
Ciney ligt wel in Wallonie.... Daar houden ze nog geen rekening met de Belgische wet, wat zouden ze dan doen met Europese richtlijnen... _/-\o-

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dan zou ik juist als goede groep geen aandacht besteden aan die slechte, die worden vanzelf eruit gepikt...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Tuurlijk worden die eruit gepikt maar als het door gaat zegt men op een keer het is genoeg geweest we stoppen ermee.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

waarom, als ze er toch uit worden gepikt... geef ze mijn apart een beursverbod of iets dergelijks... ik zie het niet als grote bedreiging
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Je zou toch moeten weten dat zoiets altijd gevolgen heefd voor de meerderheid die wel serieus en oprecht is.
Ik denk dat ze bepaalde standhouders ook maar moeten weren.
Op een beurs een werkende ak 47 verkopen heefd dit nut,nee zeker niet.
Mischien moeten we er naar toe werken geen wapens meer op beurzen.

mvg
Aude Audenda
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

johan willaert schreef:
Jasper J schreef:IDD je mag geen wapens vervoeren doe je dat wel dan ben je terecht de sigaar.Maar als het zo door gaat met mensen die misbruik maken van zon beurs dan denk ik dat binnenkort er geen beurzen meer zijn.

mvg
Waarom? Volgens de Belgische wet was daar niets verkeerds....
Nee, maar het ging om de grenscontroles naar Nederland toe, dus dan is de NL wetgeving van kracht ;)

779
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

of moeten de verkopers aan eisen voldoen... er zijn nog vele andere manieren om dergelijke dingen tegen te gaan... om nou het wapenaanbod te schrappen of de gehele beurs vind ik wat te extreem
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Extreem is het mischien maar wel de oplossing en je zuivert alle blaam?
Men moet er maar naartoe werken wapens uit w02 horen in een museum,dit omdat er een kleine groep is die het verzamelen misbruikt.

mvg
Aude Audenda
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

@ Bob: Het ging over het niet meer organiseren van beurzen in Ciney.......

Enne ik heb geen werkende AK47 gezien op die beurs...
Als je dat wilt zien, dan moet je maar naar één van de vuilbakken van België gaan (Luik of Charleroi.....) :P

Komaan, zeg, er is eens een controle geweest....
BTW zaterdag is er een beurs in Waver en zondag in Antwerpen...
Meestal dezelfde handelaars die in Ciney stonden.... :wink:
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Veel contorles dus weer ?
Ik hou het wel bij een uniformpje en een helm,geen wapens voor mij.

mvg
Aude Audenda
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

VOlgens mij mag je wel degelijk met een wapen volgens de Nederlandse wet rondrijden, mits je gelijk met dat ding naar plaats van bestemming gaat.

Rotte appels heb je er altijd tussen, en de blauwe weten dat ook heus wel. Ga kijken naar mensen met een schietvergunning die domme dingen doen... dit is veel erger en die verzieken het dus wel voor oa ons... (oa die debiel in Kerkrade die zijn schoonfamilie heeft uitgemoord)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Dit waait wel over....
Wie spreekt er nu nog van het débacle op de beurs in Antwerpen van Juni 1994?

Johan
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie