Grenscontroles n.a.v. Ciney
- Polte
- Lid
Deel is al de lucht ingevlogen op de maasvlakte (ofzo).
Wapens etc. gaat misschien nog naar musea of sommige wapens gaan nog terug naar de eigenaar, mits ze legaal zijn. Anders..... hoogovens..
Wapens etc. gaat misschien nog naar musea of sommige wapens gaan nog terug naar de eigenaar, mits ze legaal zijn. Anders..... hoogovens..
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
- LKP
- Lid
- Contacteer:
Onbegrijpelijk
Zeker de wapens die historische waarde hebben. Die smijt je toch niet de hoogovens in... Neem dan contact op met een museum, laat ze volgens de Nederlandse wet onklaar maken, en geef ze aan dat museum.
Laat ze er desnoods voor betalen, zodat meteen de staatskas weer extra gespekt wordt.
Maar niet verbranden...

Zeker de wapens die historische waarde hebben. Die smijt je toch niet de hoogovens in... Neem dan contact op met een museum, laat ze volgens de Nederlandse wet onklaar maken, en geef ze aan dat museum.
Laat ze er desnoods voor betalen, zodat meteen de staatskas weer extra gespekt wordt.
Maar niet verbranden...

- the_king88
- Lid
- Contacteer:
Ik denk dat de vrij bekende musea de inbeslag genomen type wapens vaak al in de collectie hebben,
Maargoed het is en blijft zonde om een wapen van vroeger te vernietigen
of er nu 5 of 6 wapens van hetzelfde type in een museum liggen dat maakt toch weinig verschil ?
Waarom het in de hoogovers gaat is best dom, de overheid laat in beslag genomen wapens die verzamelwaarde hebben gewoon onklaar maken,
en verkopen op speciale veilingen 1x in het jaar
Verdienen ze vast paar leuke centen aan.
En wij zijn tevreden....
Maargoed het is en blijft zonde om een wapen van vroeger te vernietigen

of er nu 5 of 6 wapens van hetzelfde type in een museum liggen dat maakt toch weinig verschil ?

Waarom het in de hoogovers gaat is best dom, de overheid laat in beslag genomen wapens die verzamelwaarde hebben gewoon onklaar maken,
en verkopen op speciale veilingen 1x in het jaar

Verdienen ze vast paar leuke centen aan.

En wij zijn tevreden....
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse
~~~

Het gaat niet altijd om historische wapens, ik heb ook enkele Kalashnikow geweren zien liggen. Daar kun je je bij afvragen wat daar de historische waarde van is, net als bij de imitatiewapens en softair MP 40's... De wet is nu eenmaal de wet, als je een wapen koopt op Ciney loop je een enorm risico! Word je gepakt dan ben je de sigaar, zo simpel is het! Ik zie het nut niet in van katapulten en softair geweren, dat heeft met militaria niets te maken en dat het te koop is op Ciney trekt rare figuren aan... Er lag veel imitatiespul en replica dit jaar en ik vond de beurs dan ook niks... Dat de politie een grote controle hield komt omdat het een grote en bekende beurs is, maar om het nu een wapenbeurs te noemen... 

Daar is 'ie weer!
- Seyffardt
- Lid
Het is algemeen bekend dat er gecontroleerd wordt op beurzen; jaren geleden was dit in Dortmund en Wesel ook al het geval.
Dat je in Belgie vrij gemakkelijk aan wapens kunt komen is geen nieuws. Bovendien is de wapenwet daar op bepaalde punten een stuk soepeler dan bij ons. Toen ik richting de beurshal liep, zag ik een man naar zijn auto lopen met een complete, zij het ietwat roestige, mortier op zijn nek! Dat heb ik in Vlaardingen nog nooit gezien!

Dat je in Belgie vrij gemakkelijk aan wapens kunt komen is geen nieuws. Bovendien is de wapenwet daar op bepaalde punten een stuk soepeler dan bij ons. Toen ik richting de beurshal liep, zag ik een man naar zijn auto lopen met een complete, zij het ietwat roestige, mortier op zijn nek! Dat heb ik in Vlaardingen nog nooit gezien!

-
- Lid
Volgens mij mag je een mortier gewoon hebben, mits er geen scherpe munitie bijzit. Maar ik kan het helemaal fout hebben.Seyffardt schreef:Het is algemeen bekend dat er gecontroleerd wordt op beurzen; jaren geleden was dit in Dortmund en Wesel ook al het geval.
Dat je in Belgie vrij gemakkelijk aan wapens kunt komen is geen nieuws. Bovendien is de wapenwet daar op bepaalde punten een stuk soepeler dan bij ons. Toen ik richting de beurshal liep, zag ik een man naar zijn auto lopen met een complete, zij het ietwat roestige, mortier op zijn nek! Dat heb ik in Vlaardingen nog nooit gezien!![]()
![]()
De waarheid komt met de jaren
-
- Lid
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
Zodra er 2 wietplanten bij iemand thuis worden weggehaald noemen ze het ook direct een hele kwekerij die opgerold word.Peter schreef:Het gaat niet altijd om historische wapens, ik heb ook enkele Kalashnikow geweren zien liggen. Daar kun je je bij afvragen wat daar de historische waarde van is, net als bij de imitatiewapens en softair MP 40's... De wet is nu eenmaal de wet, als je een wapen koopt op Ciney loop je een enorm risico! Word je gepakt dan ben je de sigaar, zo simpel is het! Ik zie het nut niet in van katapulten en softair geweren, dat heeft met militaria niets te maken en dat het te koop is op Ciney trekt rare figuren aan... Er lag veel imitatiespul en replica dit jaar en ik vond de beurs dan ook niks... Dat de politie een grote controle hield komt omdat het een grote en bekende beurs is, maar om het nu een wapenbeurs te noemen...
dus vandaar dat ze dit ook direct maar wapenbeurs noemen,
Maarja softair en imitatie en katapulten zie ik het nut ook niet van in.
Maarja een zeldzame wapen die niet helemaal aan de regels voldoet moet niet vernietigd worden.

~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse
~~~

- the_king88
- Lid
- Contacteer:
- Nick
- Lid
Kreeg dit artikel net van een vriend van me.
In België is tijdens een actie tegen illegale wapens een aanklager van het gerechtshof in Amsterdam gearresteerd. De 64-jarige advocaat-generaal werd zondag opgepakt bij een grensovergang met Nederland.
De man kwam terug van een wapenbeurs in België en hij had daar verschillende wapens gekocht. Wat hij precies in zijn auto had, is niet bekendgemaakt. Bij de advocaat-generaal thuis zouden ook illegale wapens zijn gevonden. Hij zit nog vast en de Rijksrecherche is een onderzoek gestart.
Bij de politieactie werden nog twee andere Nederlanders gearresteerd.
Infanterie: Königin aller Waffen!
-
- Lid