Help! wat precies verzamelen!
- sobel
- Lid
Help! wat precies verzamelen!
hallo verzamelcollega's,
ik sta op dit moment voor een moeilijke beslissing, ik ben van plan mijn verzameldoel te veranderen, dit omdat ik niet het geld heb, en vooral niet de ruimte voor een pop of buste, daarom wil ik iets anders.
ik zat zelf de denken aan OF Amerikaanse Medailles, OF foto's, Of patches
aan jullie de vraag, wat zouden jullie kiezen, ook al is deze keuze uiteindelijk geheel aan mijzelf, ik ben wel benieuwd hoe jullie erover denken, denk hierbij aan aanbod, prijs maar ook of er veel fakes zijn enzo...
alvast bedankt!
verdere ontwikkelingen over mijn keuze zullen ongetwijfelt in dit topic vermeld worden.
groeten
Sobel
ik sta op dit moment voor een moeilijke beslissing, ik ben van plan mijn verzameldoel te veranderen, dit omdat ik niet het geld heb, en vooral niet de ruimte voor een pop of buste, daarom wil ik iets anders.
ik zat zelf de denken aan OF Amerikaanse Medailles, OF foto's, Of patches
aan jullie de vraag, wat zouden jullie kiezen, ook al is deze keuze uiteindelijk geheel aan mijzelf, ik ben wel benieuwd hoe jullie erover denken, denk hierbij aan aanbod, prijs maar ook of er veel fakes zijn enzo...
alvast bedankt!
verdere ontwikkelingen over mijn keuze zullen ongetwijfelt in dit topic vermeld worden.
groeten
Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-
- Lid
Als je het echt om het Tweede Wereldoorlog gebeuren doet, zou ik voor de foto's gaan. Die zijn echt sprekend voor wat er is gebeurd, en die laten het ook uit verschillende hoeken zien.
Anders zou ik om de medailles gaan, die zijn toch mooier/specialer (naar mijn mening) dan patches. Daarnaast stralen ze ook meer uit
Anders zou ik om de medailles gaan, die zijn toch mooier/specialer (naar mijn mening) dan patches. Daarnaast stralen ze ook meer uit
- sobel
- Lid
- Loek D.
- Lid
Persoonlijke items zijn natuurlijk toch altijd leuk!
Denk dan aan scheermessen, songbooks, woordenboeken, maar ik zie dat je niet van plan bent om "persoonlijke items" te gaan verzamelen. Je kunt natturlijk ook meer dan 1 ding uit je lijste kiezen.
Foto's en patches bijvoorbeeld...
Ik zou wel foto's willen gaan verzamelen, maar ik weet niet waar ik moet zoeken. Patches daarintegen vind je nog genoeg en een lijstje met alle US WWII ETO ID patches doet het goed aan de muur.
Ik zou dus (als ik jou was) patches gaan verzamelen, en als ik wat foto's zou tegenkomen zou ik ze kopen...
Denk dan aan scheermessen, songbooks, woordenboeken, maar ik zie dat je niet van plan bent om "persoonlijke items" te gaan verzamelen. Je kunt natturlijk ook meer dan 1 ding uit je lijste kiezen.
Ik zou wel foto's willen gaan verzamelen, maar ik weet niet waar ik moet zoeken. Patches daarintegen vind je nog genoeg en een lijstje met alle US WWII ETO ID patches doet het goed aan de muur.
Ik zou dus (als ik jou was) patches gaan verzamelen, en als ik wat foto's zou tegenkomen zou ik ze kopen...
- Sbas
- Lid
Re: Help! wat precies verzamelen!
Daar doelde ik ook op!sobel schreef:ik zat zelf de denken aan OF Amerikaanse Medailles, OF foto's, Of patches

Sbas
- sobel
- Lid
daar zat ik ook aan te denken, binnenkort eerst maar een goed boek kopen over insingiaC. Works schreef:Persoonlijke items zijn natuurlijk toch altijd leuk!

waarschijnlijk gaat er redelijk wat de verkoop in deze week
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-
- Lid
C. Works schreef:Persoonlijke items zijn natuurlijk toch altijd leuk!
wat denk je van de duitse ebay denk paar 1000 aanbiedingen, en als je goede zaken doet ben je niet eens zo heel veel kwijt
- Daan S.
- Lid
Als je de Amerikaanse kant wilt verzamelen zou ik gaan voor ofwel;
- Greenback patches van eenheden die in de ETO hebben gevochten, dit is een uitdaging om ook echt alle greenback varianten te verzamelen en meer zekerheid van originaliteit.
- Pers foto's, deze heb ik ook een 80+ stuks, deze zijn van super kwaliteit en vaak met beschrijving/datum achterop.
- of zoals al aangeven werd persoonlijke items, maar deze kunnen ook flink oplopen in prijs maar deze zijn wel erg gaaf voor in een vitrine.
- Of Cased US Medals (wel compleet met doosje, lapel pin, ribbon en medaille uiteraard), deze zijn ook prachtig voor in een vitrine!
Ben benieuwd, het is inderdaad een lastige keuze maar door zo'n keuze te maken bouw je wel een mooiere verzameling op vind ik.
- Greenback patches van eenheden die in de ETO hebben gevochten, dit is een uitdaging om ook echt alle greenback varianten te verzamelen en meer zekerheid van originaliteit.
- Pers foto's, deze heb ik ook een 80+ stuks, deze zijn van super kwaliteit en vaak met beschrijving/datum achterop.
- of zoals al aangeven werd persoonlijke items, maar deze kunnen ook flink oplopen in prijs maar deze zijn wel erg gaaf voor in een vitrine.
- Of Cased US Medals (wel compleet met doosje, lapel pin, ribbon en medaille uiteraard), deze zijn ook prachtig voor in een vitrine!
Ben benieuwd, het is inderdaad een lastige keuze maar door zo'n keuze te maken bouw je wel een mooiere verzameling op vind ik.
- sobel
- Lid
bedankt stravers! (en de rest natuurlijk) ik ben denk ik vanplan greenback patches uit ETO te gaan sparen, en foto's, dit omdat ik al een duist fotoalbum heb (nog geen maand) en deze niet van de hand doe, bedankt voor de meningen/hulp van iedereen, ik zal in dit topic zeker vermelden hoe het loopt enz, en wat mijn definitieve besluit zal zijn, daarna is het een kwestie van opletten in het marktplaats onderdeel 

- Tex
- Lid
- Contacteer:
- sobel
- Lid
daar heb je gelijk in tex, zoals ik in mijn beginpost duidelijk maakte ligt de uiteindelijke keuze bij mezelf, maar zoals stravers heeft gedaan zijn de dingen wel goed op een rijtje gezet, zoals het aanbod, de prijs enz.
ik weet wel zeker dat ik in de amerikaanse richting blijf
ik weet wel zeker dat ik in de amerikaanse richting blijf