Help! wat precies verzamelen!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

IK denk ook dat ik Patches zou kiezen...
Medailles zijn volgens mij erg duur en foto's, ik zou niet weten wat die kosten of waar je ze krijgen kunt.
Foto's vind ik meer iets om te krijgen van een of andere veteraan, want daar zit meestal wel emotionele waarde aan en dat is niet iets om te (ver-) kopen.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

C. Works schreef:Persoonlijke items zijn natuurlijk toch altijd leuk!
Denk dan aan scheermessen, songbooks, woordenboeken, maar ik zie dat je niet van plan bent om "persoonlijke items" te gaan verzamelen. Je kunt natturlijk ook meer dan 1 ding uit je lijste kiezen.
Foto's en patches bijvoorbeeld...
Ik zou wel foto's willen gaan verzamelen, maar ik weet niet waar ik moet zoeken. Patches daarintegen vind je nog genoeg en een lijstje met alle US WWII ETO ID patches doet het goed aan de muur.
Ik zou dus (als ik jou was) patches gaan verzamelen, en als ik wat foto's zou tegenkomen zou ik ze kopen...
Net wat C.Works al aangeeft.
Klein persoonlijk spul naast medailes, foto's en patches.
Ik vind persoonlijk klein spul erg mooi om te zien.
Sigarette blikjes, blikjes voetpoeder en noem maar op.
Ook op US gebied zal er zeker wel wat van zijn te vinden.

Wat ik persoonlijk een hele mooie collectie vind op het gebied van klein materiaal is de collectie van GliderRider.
Ik vind het gewoon veel uitstraling hebben.
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10361

Maar je moet in elk geval zelf beslissen.
Ik wens je in elk geval veel succes met je keuze.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Sobel,
Je bent nu 15 jaar, over een paar jaar ga je beginnen werken (normaal gezien toch :wink: ). Dan breid automatisch uw budget uit. Mocht ik van u zijn zou ik gewoon verder doen met verzamelen van US koppelriemen, helmen, pouches, patches (sorry voor mijn half engelse benamingen)... En binnen een paar jaar heb je wel genoeg €'s om te investeren in de battledres en dergelijke. Dit is echter mijn mening. Ik had mezelf ook die vraag gesteld. Verzamel ik het goedkoopste en het gemakkelijk bereikbare of richt ik me op hetgene dat me heet meest interesseert? En het is nu het laatste geworden. Ik weet ook echter dat dit een 10-jaren-plan is, maar ik heb het er voor over.
Sobel, mate, it's your choice, but anyway: good luck lad!
For King & Country
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

het enige advies dat ik kan geven (hoewel anderen wellicht die mening niet delen) is "focus je op een specifiek gebied, onderdeel hetgeen je het meeste aanspreekt"...Dat kan uiteraard van alles zijn: maak eerst een duidelijke keuze: Axis of Allies...

dan welke axis/allies: duits, italiaans, amerikaans, brits, canadees etc.

Dan het type verzamelobject: helmen of medals of uniformen (??), oorkondes, bajonetten/dolken etc.

Veel succes met de overwegingen...

martin
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

amerkaans word het sowiso, dat was al bekend:) dat doe ik nu en daar stap ik niet vanaf.

ik zat zelf te denken aan foto's en insignia:)

toch bedankt voor je reactie!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Persoonlijke foto's en materiaal , daar zou ik voor opteren.
Kleine dingetjes met veel waarde.

My two cents ,

Jan

Hint ! ;)
Gebruikersavatar
G_Exorcist
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 feb 2005, 23:01

Bericht door G_Exorcist »

ik zou gaan voor de medailles k vind ze toch het meeste uitstraling hebben :) en de prijs is verschillend per medaille dus t hangt dr vanaf of het duur is he :P k heb zelf n bronze star gegraveert met doosje voor 50 euro's :wink:
Verzamel Amerikaans ww2
Plaats reactie