detector vondst ,wie weet wat dit is.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Lijkt wel een mijn :?: :?: :!: :!:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
speurneus
Lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:49
Locatie: limburg belgie

Bericht door speurneus »

Ik denk zelf dat het iets geweest is waar 4 grote lonten in hebben gezeten voor iets wat een oli lamp was .
zoek en ge zult vinden en door het juist te doen vreest gij niemand.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Van de bovenkant heeft het inderdaad wel wat weg van een landmijn :P
Maar van de onderkant met al die vage uitsteeksels... :? :P
Gebruikersavatar
speurneus
Lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:49
Locatie: limburg belgie

Bericht door speurneus »

Ik weet al wat het andere is ,het is een patroon doorvoer van een duits MG34 machine gun , en die grote pan ,ik heb even op google gezocht naar het type wat op een radartje aan de zijkant stond (namelijk deetna+breda ) na opsporing blijkt het de ETNA uit BREDA te zijn dat was een fabriek die eind 1800 kachels en fornuizen maakte , het gaat hier denk ik om een olie brander of olie kachel wat ze in de oorlog gebruikt hebben .
Tog leuk zo om dat te achterhalen, ik vond ook nog een zilver dubbeltje uit 1944 en een zilver gespje .
zoek en ge zult vinden en door het juist te doen vreest gij niemand.
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

cool.
HOe lang doe je dat nu al dat zoeken?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Onbekend voorwerp

Bericht door asjemenou »

Het is wat makkelijker kijken als je de foto verkleint. Dit kan je heel makkelijk doen in een fotobewerkingsprogramma.

Afbeelding

Afbeelding

Je eerste onbekende voorwerp op deze topic zegt mij eigenlijk niets. Het 2e voorwerp (zie de foto's) is een onderdeel van een 4 pits petroleumstel. In de 4 sleuven van het voorwerp behoort een katoenen lont (pit). Doormiddel van de 4 wieltjes die aan de zijkant zitten kan je de lont omhoog draaien. Vroeger werden dit soort petroleumstellen gebruikt om eten op te koken. Ik heb overigens geen idee of dat hier om een burger of militair model gaat.
Heb je het eerste voorwerp ook bij het tweede voorwerp gevonden? Wellicht is het eerste onderdeel dan ook een deel van het 4 pits petroleumstel.
Plaats reactie