Grappig!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Peter M
Lid

Grappig!

Bericht door Peter M »

voor diegenen die het nog niet gezien hadden:
http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... 96&start=0

Die moest ik toch even delen :)
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Indeed,very funny. :)
Die laatste opmerking 'SS teletubby' vindt ik wel geslaagd. :lol:

Adrian.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Dat lijkt echt helemaal nergens op he. :) :lol:

:P Bjorn.
Timo
Lid

Bericht door Timo »

omg
wat een namaak zooi
zou iemand dat ook echt kopen???
Starting up again
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

ja, gekke amerikanen, die kopen toch al alles :)
LHek
Lid

Bericht door LHek »

haha, grappig hoor. vooral die 'schneemann totenkopf'
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Roel R. schreef:ja, gekke amerikanen, die kopen toch al alles :)
Helaas zijn er ook genoeg nederlanders die dit soort troep kopen........en duitsers, en belgen, en britten.............etc.....etc
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Inderdaad Ernst! Redelijk simpel volk wat dat als echt koopt, maar.......

.....veel erger nog vindt ik de smeerlappen die allerlei kopietroep aan de man (of vrouw) proberen te brengen als echt! Het soort handelaren wat schaamteloos misbruikt maakt van ontbrekende kennis bij "verse" verzamelaars!

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
laurens
Lid

Bericht door laurens »

Er worden vaker items aangeboden waarvan zelfs een blinde kan zien dat het niet klopt. Maar vergeet niet dat je hetzelf bent die voor de volle 100% verantwoordelijk blijft voor een aankoop.

Mijn motto is dan ook altijd. Inversteer eerst in goede boeken en kennis alvoor over te gaan op aankopen waarvan je later spijt krijgt.

Als in iedere hobby schuilen er in deze ook zat slechte mensen!
Maar sommige mensen vragen er haast om belazerd te worden.

Mijn eerste 500 euro zijn opgegaan aan boeken, voordat ik ook maar één speldje kocht.

Mvg,
Laurens
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Nou Laurens, daar ben ik het voor de volle 100% .............. NIET mee eens.
Een beginnend verzamelaar die nergens de ballekes verstand van heeft en een stuk wil kopen, en de verkoper zijn vertrouwen weet te winnen en te misbruiken door allerlei overbluffende acties als "ik garandeer de echtheid met mijn goede naam" of "niet goed geld terug bij aangetoonde kopie"...stinkt er volledig in! Gaat hij ermee terug omdat iets kopie is, en de handelaar vraagt voor een erkend goedachten betreffende de niet-originaliteit, zit de beginnende verzamelaar al met de gebakken peren, want dat is bijna onmogelijk.

En met betrekking tot boeken; nu kunt ge veel informatie uit boeken halen, maar de enige reele manier om kopie van echt te kunnen onderscheiden is toch echt tientallen stukken door je handen te laten gaan. En die ervaring heeft de gemiddelde beginnende 15-jarige verzamelaar niet.

Ik blijf erbij; de reden waarom het verzamelen met het jaar minder leuk wordt, is omdat er geprobeerd wordt van alle kanten om de gewone, en al zeker de beginnende verzamelaar te besodemieteren, waarbij de wortel van het kwaad menig geldgierig handelaar op de beurs is!

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Zozo, maar er zit wel een heel net recht rndje aan he. en hij zal onder uv vast ook niet oplichten :P
MIJN GOD, welke aap maakt dat, dat wordt zelfs voor een film niet goedgekeurt.
thrill me
Lid

Bericht door thrill me »

Mattie heeft volkomen gelijk Laurens. Om te leren moet je jammer genoeg ook voelen... Iedere beginnende verzamelaar zal zich wel eens valse zaken hebben laten aanpraten. Enkel door daar mee bezig te zijn en te blijven kun je een brede kennis qua militaria opbouwen. Boeken zijn hierbij een goed HULPmiddel, maar jij bent het toch die het moet leren echt en vals te onderscheiden.
P.S. : ook in boeken staan soms fouten, niemand is perfect.
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Mattie, als iedereen in de wereld eerlijk zou zijn................dan zouden dealers niet meer namaakspul verkopen.........en zou jij tegen de verkoper van die re-enforced M42 jumpsmock hebben moeten zeggen dat die jas die jij nu voor 10E hebt gekocht eigenlijk veel meer waard is........en dat je geen probleem had die prijs ook daadwerkelijk te betalen !
Mattie schreef:Heden heb ik op de rommelmarkt te Eupen (jawel in Belgie!) een extreem vettige, maar 100% originele Amerikaanse M42 reenforced jumpjacket uitgehaald; eens zien wat daar nog voor informatie uit te halen is na het schoonmaken!
Hij was wel duur;............toch wel 10 euro! Maar ik heb niet afgepingeld!
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 11 jan 2004, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

en ik had er al moeite mee toen ze ineens 25 euro gingen bieden op een ddr medaille van ong 10 euro :P
laurens
Lid

Bericht door laurens »

Ik ben het er natuurlijk mee eens dat ervaring ook iets is wat met de jaren komt, maar boeken horen daar zeker bij.
En met boeken bedoel ik niet alleen referentie-boeken, maar zeker ook tijdsboeken zoals kranten en natuurlijk ook foto's.

Het is dus een combinatie van, en het één sluit het andere niet uit.

Maar als je zegt dat je met vallen en opstaan moet leren, dan snap ik de discussie niet echt. Dan leer je toch van oplichterij. Dat hoort er dan ook gewoon bij.

Mvg,
Laurens