Verzameling van Jonas. Mei 2007 update! 67 jaar gelede!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Jonhy Frost schreef:
SiNiStEr schreef:Alleen werd hij nooit zo achter over de helm gedragen zoals je bij Amerikaanse helmen ziet. Maar verder mooie helmen hoor! :)
Afbeelding

Dus wel :)
Zie rechtsboven, allemaal de kinriem achterover, Het is dan wel in het magazijn...om op te stapelen.
Je ziet ook wel eens, net zoals van het binnenwerk, een afdruk van de kinriem omdat ze dus pasgeverfd zijn.
Ik heb het ook over gedragen. Een soldaat zou zijn helm namelijk nooit zo dragen in het veld. Hij zit dan veels te los en valt vrij vlug van je hoofd iets wat je natuurlijk wilt voorkomen. Maargoed de helm kun je dus wel zo houden alleen werd hij op deze manier niet door de soldaten gedragen. :)
Overigens wist ik ook niet dat hij zo wel werd opgeslagen, in dat opzicht heb ik weer wat geleerd. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

netjes hoor!!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Het is dan wel in het magazijn...om op te stapelen.
Ik geloof best dat het niet zo gedragen werd, (tot dat er foto bewijs van is.) maar hij valt je heus niet van je kop af, ik weet niet of je er al eens een op hebt gehad, maar ze zitten goed(probeer maar eens bij zo'n ouwe brandweer helm, zelfde binnenwerk). De flap achter in de nek 'werkt' het zelfde als de Amerikaanse (ben effe de naam kwijt :oops: ). Maarja, back on topic again. :P
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Mijn nieuwe aanwinst :) , met dank aan Guido:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier met z'n vieren :P , aan jullie de vraag, welke foto is de beste?? En wat moet ik doen om het beter te krijgen?

Afbeelding
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Hallo allemaal...
Het hele weekend er aan gewerkt, en hij is nu net klaar....mijn eerste pop.
Omdat ik het geld dat ik verdien liever in legerspullen steek dan in poppen, heb ik geprobeerd er zelf een te maken.
Ik heb het ontwerp helemaal van dat van Nico Roelofs( http://www.tommy-talk.com/viewtopic.php?t=2035&start=0 ) afgeleid(--> Heel veel dank Nico ;) ), zelf dus wat kleine veranderingen aangebracht, ook omdat ik niet aan alle 'ingredienten' kon komen.

Hier het resultaat:
Afbeelding

En natuurlijk wilde ik hem zo snel mogelijk aankleden:
Afbeelding

Zoals je ziet moet ik nog een kop en handen kopen... en natuurlijk ook schoenen.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ik zou het omwikkelen met folie of opvullen met kranten dan zitten die kleren misschien iets mooier :)

Sbas
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Jonas, we hadden toch nooit gedacht dat de pop noch te groot zou worden voor je GI? :o
Hij ziet er in ieder geval al goed uit, zelfs de knieën.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ja, man. De knieën zien er goed uit, de bovenarmen zijn te lang, dat moet ik nog veranderen.
@Sbas: ik heb hem inderdaad nog een beetje opgevuld, en nog een oud hemd eronder, zodat de kleding niet direct op het hout zit ;)
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

noppenfolie werkt ook perfect! dan krijgt het ook meteen geen hoekig postuur :) mooie pop
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Ik vraag me nu enkel af: wat gaat/heeft dit nu gekost? Hou er ook rekening mee dat je nog 2 handen en een hoofd moet kopen...

Een goedkope, realistische pop kost 150 euro...en deze pop kan je ook nog altijd verkopen, terwijl dit met een eigen creatie niet mogelijk is.

Ik moet op dit moment ook nog 6 uniformen aankleden op een "pop" dus ik ben benieuwd..

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Als ik zo kijk naar wat er gebruikt is, 60 euro.. Daar red je het wel mee. Dan kan je het overige geld in realistische handen en een realistisch hoofd steken. Dat zijn de dingen die je natuurlijk ziet, en dus ook écht belangrijk zijn!

Ik moet zeggen Jonas, ziet er erg knap uit! Goed gedaan!!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Bedankt :)
Veltro, ik heb tot nu toe nog geen cent er aan uitgegeven...omdat ik alle materialen die van de verbouwing over zijn kan gebruiken, als je zes poppen moet hebben, en je bent een beetje handig( want heel makkelijk is het niet), denk ik dat het wel voordeliger is om zelf te maken, omdat het materiaal in grote getalen niet zo duur zal zijn. Ook een groot voordeel is dat je de pop kan maken op maat van het uniform(wat bij mij niet echt gelukt is :P ), en als het lukt kun je hem beweegbaar maken. Je moet natuurlijk geen twee linkerhanden hebben, en genoeg tijd,(nu is het voor mij vakantie). Als je van plan bent er zelf een temaken, raad ik je aan het topic van Nico nog eens door te lezen ;) .
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Veltro schreef:Ik vraag me nu enkel af: wat gaat/heeft dit nu gekost? Hou er ook rekening mee dat je nog 2 handen en een hoofd moet kopen...

Een goedkope, realistische pop kost 150 euro...en deze pop kan je ook nog altijd verkopen, terwijl dit met een eigen creatie niet mogelijk is.

Ik moet op dit moment ook nog 6 uniformen aankleden op een "pop" dus ik ben benieuwd..

Veltro
Ik heb al mijn poppen voor 100 en de duurste(zittende pop) was 140.

Maar het ziet er mooi uit :) , maar een hoofd en een setje handen kost ook wel rond de 60 denk ik.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Bedankt ;)
Waar koop jij je poppen :) :evil:
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Jonhy Frost schreef:Bedankt ;)
Waar koop jij je poppen :) :evil:
Bij kleding winkels.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Plaats reactie