Laat je pop zien!!
- Jonhy Frost
- Lid
- Jonhy Frost
- Lid
-
- Lid
Staat die zo voor het raamraytheman schreef:beter zo?

Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jonhy Frost
- Lid
- k98k
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 38 keer
- Ontvangen: 80 keer
Haenel Modell 310
Echt een kenner ben ik nu ook weer niet maar ik heb ook zo'n windbuks. Alleen denk ik dat de kolf van jouw windbuks niet de originele kleur heeft. Origineel is de kolf veel lichter van kleur. Kan je het serienummer nog op de kolf lezen? Is het trouwens een kolf met of zonder draagriembevestiging? Sorry voor het off topic gaan maar ik ben een beetje nieuwsgierig naar de windbuks.raytheman schreef:Die windbuks is idd een haenel 310- een kenner?!
Hij staat inderdaad zo voor het raam ( maar dan zonder k98)
Is wel grappig want sommige mensen schrikken zich de pl**res terwijl hij toch écht niks doet
Zo'n pop is wel een goeie "poortwachter" als sommige mensen er van schrikken. De Mauser kan je er inderdaad beter niet bij zetten. Soms kan je weleens last krijgen met de (over)buren.
Ik ken het geval van iemand die een volledig legaal en onklaar gemaakt geweer in z'n woonkamer aan de muur had hangen. Een Lee Enfield SMLE met bajonet.
Z'n overburen konden het geweer zien hangen en hadden geklaagd bij de politie. De politie had in de eerste reactie het geweer in beslag genomen maar later toch weer teruggegeven omdat het een legaal onklaar gemaakt vuurwapen betrof.
De bewuste overburen zijn inmiddels verhuist en de nieuwe bewoners hadden eveneens bij de politie geklaagd. Weer hetzelfde verhaal. De bekende van mij heeft het geweer maar niet meer aan de muur gehangen.
Toch wel raar dat mensen meteen naar de politie stappen voor zoiets. Je kan tenslotte ook aan de eigenaar van het geweer zelf gaan vragen of dat dat ding legaal is of niet.
- Sbas
- Lid
Re: Haenel Modell 310
En dan het risico lopen dat hij nog perfect functioneerd en dat de buurman een crimineel is die net wat teveel gezopen heeft tijdens Nederland-Ivoorkust zekerasjemenou schreef:Je kan tenslotte ook aan de eigenaar van het geweer zelf gaan vragen of dat dat ding legaal is of niet.

Sbas
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 38 keer
- Ontvangen: 80 keer
Re: Haenel Modell 310
Helaas heb ik geen pop of buste waar ik mijn uniform(en) op tentoon kan stellen. Ik heb er ook niet de ruimte voor, eerlijk gezegd. Toch is het wel mooi om zo je uniform(en) te laten zien. Wat is nu de vraagprijs voor een gemiddelde etalagepop?sturmman schreef:En dan het risico lopen dat hij nog perfect functioneerd en dat de buurman een crimineel is die net wat teveel gezopen heeft tijdens Nederland-Ivoorkust zekerasjemenou schreef:Je kan tenslotte ook aan de eigenaar van het geweer zelf gaan vragen of dat dat ding legaal is of niet.
Sbas
Nog even reagerend op de reactie van Sturmman, als je buurman zo'n persoon is zoals jij beschrijft dan stap je inderdaad al niet op zo'n persoon af. Dan weet je sowieso al wat voor vlees je in de kuip hebt. Wat ik hiermee wil zeggen is dat in het geval van mijn kennis (geen crimineel overigens) er geen sprake was/is van een scheve verhouding met de buren of overburen. Blijkbaar lijden vandaag de dag veel mensen in Nederland aan contactvrees. Wat is er nu beter dan sociaal contact te hebben met je (over)buren?!
De mensen bij mij in de straat weten ook dat ik een verzameling militaria heb waaronder een volledig legaal onklaar gemaakt geweer. Nu heb ik dat ding ook niet voor het raam hangen. Ik heb toch wel goed contact met mijn buren, ze kennen mij en weten dat ik geen scherpe munitie o.i.d. in huis heb. De politie zal bij mij ook niet zo snel aan de deur komen voor zoiets. Als ze dat wel doen dan doen ze dat maar, ik heb echt niets voor ze te verbergen.
Goed dit even terzijde, nu weer verder met de poppen.