Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb al een lange tijd een jasje in mijn bezit waarvan ik weinig van afweet. Weet iemand misschien waar het voor gebruikt is? Is het oorlogs? Volgens mij horen de soldatenstrepen er niet op.
En ik heb ook nog een vraagje over dit zeltbahntasje. Is het tasje echt wo2 en zijn de tentstokken ook origineel wo2?
Alvast bedankt!
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Bedankt voor je info Edgar. Ik was wat twijfelachtig over de originaliteit van het Canadese wo2 jasje.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Voor het Canadese jasje hoef je niet bang te zijn dat deze niet goed is. Deze jasjes zie je nog best veel en zijn niet bepaald populair hier. Deze jasjes zijn hier namelijk nooit aan het front gedragen. Omdat deze alleen gedragen zijn in de opleiding. Ze kosten dan ook niet zo heel veel.
Had zelf ook al mijn twijfels over de rangstreep. Is niet volgens de regels erop genaaid.
Dit soort rangstrepen moesten altijd via bepaalde regels erop worden genaaid (verbeter me als dit niet zo is). Ze moesten b.v. zoveel inch van de schouder af zitten en zoveel inch van de ellenboog enz. Deze rangstrepen zijn niet goed aangebracht aangezien ze beide verschillen van de naaiplek.
Zijn de rangstrepen misschien ook nog wo2 of na-oorlogs?
Wat is de eventuele waarde van het jasje?
Ik heb ook zo'n cadetten jasje gehad in het verleden. Was een echt heel mooi jasje. En die heb ik met veel moeite kunnen verkopen voor 25 euro. Hier in Nederland is er geen markt voor.