Vraag: eerste vondsten plaatsen met foto

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Polte schreef:Oss, ligt dat vlakbij Tilburg?
Als je auto hebt........ik heb stekken.........maar ginnen auto!
Oss ligt dicht bij Heesch, mensen! Oja, en dichter bij Den Bosch dan bij Tilburg! ;) Mooie bodembondst Duitse helm, heb je die in de buurt opgegraven?
Daar is 'ie weer!
racefiets
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door racefiets »

Klopt het dat ik lengte verschil zie tussen de hulzen op de bovenste rij en de onderste rij? Zou je ze eens na willen meten?
ossenaar
Lid

Bericht door ossenaar »

hej Peter,

Nee die helm komt uit de buurt van Arnhem, rest is vrij dichtbij gevonden. Ben je al lang aan het zoeken? Wat zijn zoal jouw vondsten?
ossenaar
Lid

Bericht door ossenaar »

Vanmiddag weer even weze zoeken op mijn vaste stekkie, toen ik bij de auto terug kwam bleek het minder roo kleurig uit te pakken.
De boswachters en 2 boze boeren stonden me op te wachten. Mijn auto stond nl. in de weg. Bleek dat de politie net weg was gereden en men reeds al mijn gegevens had. Net voordat ik bij m'n auto kwam zag ik al mensen staan en vertrouwde het niet, daarom had ik snel mijn detector verborgen en "van niets wetend" terugewandeld. Na fiks door de boswachters te zijn aangesproken mocht ik gaan. Hij kon mij echter niet vertellen of de politie stappen ondernam (men wist inmiddels dat ik aan het zoeken was).

Maar goed, in het midden van het bos laggen wat putjes waar ik het een en ander uit gehaald heb. Het lijken me verbogen stalen strips...weet anders ook niet wat ik ervan moet denken.

Afbeelding

Afbeelding

Verder deze uitieinde van lichtkogels??

Afbeelding

Ook heb ik twee aluminium patronen gevonden, aan beide zijde staat ht getal 12 en onderop staat made in holland....jachtpatronen?? ze staan op de bovenste foto aan de rechtse kant.

Verder heb ik een 3 klaverige plaatje gevonden, ik heb deze eerder op dit forum gezien. Dit is volgens mij voor engelse granaten.
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Van de hulzen, ja een aantal zijn jachtpatronen.. hagel..
Maar er staat ook een soort .50 huls op (?) wat staat erop (die grootste)
Polte
Lid

Bericht door Polte »

Dat is een 20MM Hispano Suiza huls Dwayne.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Polte schreef:Dat is een 20MM Hispano Suiza huls Dwayne.
Ooh, okeej.. ben nie zo goed daarin :P
Plaats reactie