Zeer zeldzame en waardevolle documten in bezit!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
sobel
Lid

Zeer zeldzame en waardevolle documten in bezit!

Bericht door sobel »

Hallo mede verzamelaars,

Ik heb na heel lang zoeken enkele zeer maar dan ook zeeer zeldzame papierstukken in mijn collectie kunnen toevoegen, ik heb ze eenmaal op de foto gedaan, voor de rest gaan ze een mooi leven lijden in zuurvrij papier, en goed opgeborgen!

het gaat hiet van de officiele documeten van de duitse overgave tot originele propoganda posters, het zijn een 30tal documenten dus niet alles heb ik gefotografeerd.

hier enkele documenten:

Afbeelding

een overzichtsfoto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoals jullie zien zijn sommige documten zeer zeer zeldzaam en onvervangbaar! ik ben er dan ook zeer zuinig op, en verkoop er niets van :P!

Sobel.

En natuurlijk hebben we allang door dat het helemaal niet zo echt is, het is inderdaad 100% Replica. allemaal uit het prachtige boek ''De bevrijding'', een mooi simpel te lezen boek met meer dan 200 foto's en kaarten, en een stuk of 30 uitneembare replica documten, het geeft een heel mooi beeld over de oorlog en er zitten mooie details bij, de uitneembare documenten zijn erg handig te gebruiken voor aan de muur, een origineel bewaar ik namenlijk toch liever ergens waar het donker is!

het boek is o.a. bij http://www.bol.com tekoop

Afbeelding

ik ben zelf erg fan van oorlogse documten dat was voor mij al genoeg reden dit boek te kopen, sommige replica's zijn niet van echt te onderscheiden, maar gelukkig zijn deze documenten geen bedreiging voor de militaria markt, want alle documten zijn voorzien van een ''drukkerscode'' die erg klein in een hoekje van het document staat, zo zijn ze vrij makkelijk te herkennnen :)

tot zover,

gegroet

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik zou graag de Veritable kaart eens willen zien (duidelijkere foto)! Leuk spul verder, ondanks dat het replica is.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alstu :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Hey ik heb ook zo'n boek :P
Die zijn wel leuk! zit ook dvd in toch? :roll: dat heb ik trouwens nog nooit bekeken al heb ik het boek in mei al gekregen :oops:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Bedankt voor de extra foto's, is mooie kaart! :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
malarkey
Lid

Bericht door malarkey »

Nice!! 8)
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Erg mooi boek Sobel! Ik weet al wat ik voor m'n verjaardag wil! :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Trouwens Sobel. Kun je even beschrijven wat er allemaal in het boek staat? De beschrijving van bol.com...tja...Ik hoor het toch liever van iemand die het boek zelf heeft. :P

Gaat het boek dus over de periode 1940-1945? Maar ik neem aan dat get gaat het over de bevrijding van Nederland. :) Staan er nog wat foto's en tekst over de bevrijding in het boek of alleen informatie over de documenten?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Het boek gaat over de periode tussen D-Day en VE-Day, alle geallieerde operaties worden beschreven en door middel van kaarten goed uitgelegd, bij bijna elke operatie zitten handige uitneembare documenten die een beter beeld geven, achter in het boek zitten de vertallingen van die documeten.

op elke pagina worden wel personen beschreven en zitten er meerdere interessante foto's, waarvan ik er velen nog niet kende!
er worden zowel over het amerikaanse al over het britse leger gesproken.

van elke operatie staat ook het aantal slachtoffers vermeld, en wie er aan meededen, als je verder nog vrage hebt hoor ik het graag :).

dit boek is er trouwens ook in de D-Day versie.
nixon
Lid

Bericht door nixon »

ik heb ze allebij ik vindt het supper boeken stevig en veel info
over bijna alles vanaf d-day ik kan het jullie aanraden
Stand up ! Hook up ! Screaming Eagles, go
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Ghehe, toevallig die hoek wegscheuren... batlle schade... 8)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
sobel
Lid

Bericht door sobel »

:P dagje onder de grond zodag het wat doorweekt is, oudheids effect op het papier :P, nee serieus, ik laat ze zo, en ik heb liever kopien aan de muur als originelen :)
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

sobel schreef::P dagje onder de grond zodag het wat doorweekt is, oudheids effect op het papier :P, nee serieus, ik laat ze zo, en ik heb liever kopien aan de muur als originelen :)
Ik heb één stafkaart van Reichswald/Kleve aan de muur hangen achter glas, kan toch niet echt kwaad? Ruimte is vrij donker.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

ik ben zelf vanmenig dat het in een map oid veiliger zit :) elke blootstelling aan licht kan het laten vergelen, maar ik denk als de ruimte vrij donker is het niet extreem veel zal uitmaken
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Zijn leuke boeken, ik heb ze ook allebei. Een jaartje nu, en nog steeds sla ik ze graag open!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie