Ik heb na heel lang zoeken enkele zeer maar dan ook zeeer zeldzame papierstukken in mijn collectie kunnen toevoegen, ik heb ze eenmaal op de foto gedaan, voor de rest gaan ze een mooi leven lijden in zuurvrij papier, en goed opgeborgen!
het gaat hiet van de officiele documeten van de duitse overgave tot originele propoganda posters, het zijn een 30tal documenten dus niet alles heb ik gefotografeerd.
hier enkele documenten:

een overzichtsfoto.

zoals jullie zien zijn sommige documten zeer zeer zeldzaam en onvervangbaar! ik ben er dan ook zeer zuinig op, en verkoop er niets van

Sobel.
En natuurlijk hebben we allang door dat het helemaal niet zo echt is, het is inderdaad 100% Replica. allemaal uit het prachtige boek ''De bevrijding'', een mooi simpel te lezen boek met meer dan 200 foto's en kaarten, en een stuk of 30 uitneembare replica documten, het geeft een heel mooi beeld over de oorlog en er zitten mooie details bij, de uitneembare documenten zijn erg handig te gebruiken voor aan de muur, een origineel bewaar ik namenlijk toch liever ergens waar het donker is!
het boek is o.a. bij http://www.bol.com tekoop

ik ben zelf erg fan van oorlogse documten dat was voor mij al genoeg reden dit boek te kopen, sommige replica's zijn niet van echt te onderscheiden, maar gelukkig zijn deze documenten geen bedreiging voor de militaria markt, want alle documten zijn voorzien van een ''drukkerscode'' die erg klein in een hoekje van het document staat, zo zijn ze vrij makkelijk te herkennnen

tot zover,
gegroet
Sobel