Overschrijvingskosten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Overschrijvingskosten

Bericht door asjemenou »

Het mijn bedoeling om een referentieboek te kopen via Internet in de Verenigde Staten. Nu verteld de online verkoper mij dat bij een eventuele betaling doormiddel van een internationale overschrijvingskaart/Girotel zijn bank hem een bedrag van 45 US Dollar in rekening brengt. Via Western Union een bedrag van 30 US Dollar.
Ik vind dit een beetje vreemd. Ik heb meerdere malen geld overgemaakt naar de Verenigde Staten maar heb nog nooit van deze extra overschrijvingskosten gehoord. Zelf heb ik het vermoeden dat het om een zg. Amerikaanse Credit Card rekening gaat maar die op naam staat van iemand die niet in de Verenigde Staten woont. Wil hij dan geld opnemen van die rekening dan moet hij een bepaald bedrag ($45) betalen.
Een betaling via een niet Amerikaanse credit card wordt niet geaccepteerd. Wat voor betalingsmethode's heb je nog meer dan?
Heeft er iemand ervaring met dergelijke extra overschrijvingskosten?
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Accepteren ze ook geen betaling met een geverifieerd paypal account?



Bij internationale geldoverschrijving via de bank of giro rekent een bank transactiekosten, je kan dan aangeven hoe je dat wil doen, zelf alle kosten te dekken (die voor de transactie door de banken gemaakt worden in binnen en buitenland), gedeelde kosten (dan betaal je alleen de kosten in nederland en zijn bank (hij dus) in het buitenland), of dat de verkoper alle kosten moet betalen...misschien dat iemand dat weleens gedaan heeft bij hem? Dan kan het kloppen.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Overschrijvingskosten

Bericht door asjemenou »

Zover ik weet accepteren ze ook geen Paypal. Nu moet ik zeggen dat ik zo'n rekening ook niet heb.

Wat die overschrijvingskosten betreft, dit verhaal is mij bekend. Je kunt inderdaad aangeven of dat alle overschrijvingskosten voor de rekening van de opdrachtgever zijn (OUR). Deze kosten bedragen voor een overschrijving naar de US ongeveer 9 Euro. Je kunt ook zeggen dat de kosten voor de begunstigde zijn (BEN) of dat je de kosten samen deelt (SHA).
Zoals eerder gezegd, ik denk dat de rekeninghouder van de betreffende rekening niet in de US zelf woont. Wil hij dan het bedrag van die rekening opnemen in het land waar hij verblijft dan zal hij wel bepaalde opname kosten moeten betalen. Deze kosten brengt hij mij natuurlijk in rekening.
Ik vind dat toch een flink bedrag.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Dan wordt het wel een erg duur boek inderdaad.
Misschien beter even verder zoeken of je het boek nog ergens anders vinden kan.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Referentieboek

Bericht door asjemenou »

Dat is het probleem juist. Het boek, een boek over Sovjet medailles enz., is 10 jaar geleden uitgegeven en niet herdrukt ofzo. Het geldt als de Bijbel voor verzamelaars van Sovjet onderscheidingen.
Ik ben al geruime tijd op zoek naar dit boek maar kan het nergens anders krijgen. Op beurzen zie ik het ook nooit. Dan moet je een afweging maken, wat is het je waard.
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Je kan het beste cash dollars tussen zwart papier in een envelope aangetekend met ontvangst bevestiging versturen. Lijkt mij de beste oplossing voor je.
CAN DO
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bericht door asjemenou »

Dat kan ik voorstellen maar een betrouwbare betalingsmethode vind ik het niet en niet te controleren. Enige adres... postbusnummer.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

asjemenou schreef:Dat kan ik voorstellen maar een betrouwbare betalingsmethode vind ik het niet en niet te controleren. Enige adres... postbusnummer.
Dat zou ik dan niet doen, wellicht dat je een "MoneyGram Money transfer" via een geldwisselkantoor kan versturen. Uiteraard zijn hier dan ook weer kosten aan verbonden. Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, maar hier kan je even verder kijken voor meer informatie:
http://www.travelex.com/nl/personal/MGM ... t&lang=NLD
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Online verkoper

Bericht door asjemenou »

Het blijft een lastig geval. De online verkoper lijkt me niet echt een onbetrouwbaar persoon, zie http://www.collectrussia.com/ maar hij is erg op de US gericht met z'n betalingswijze. Heeft er iemand ervaring met deze verkoper?
Navraag op het Postkantoor en bij de Afdeling internationaal betalingsverkeer van mijn bank wijst alleen uit dat ik kan betalen via een internationale bankoverschrijving of via Western Union. Hoe ik het ook wend of keert, ik kom niet niet onder die extra (overschrijvings)kosten van ongeveer $45 (zo'n 35 Euro) uit.
De prijs van die paar boeken valt op zich wel mee maar die rottige verzendkosten en die extra "overschrijvingskosten" maken het wel erg duur. Die boeken zijn simpelweg nergens anders te verkrijgen.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Als die boeken echt zo zeldzaam zijn en je wilt ze echt hebben....

Betaal dan wat je er voor moet betalen....
Je zal langer plezier hebben van die boeken dan dat je wroeging zult hebben van het gespendeerde geld!
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Uitspraak

Bericht door asjemenou »

johan willaert schreef:Als die boeken echt zo zeldzaam zijn en je wilt ze echt hebben....

Betaal dan wat je er voor moet betalen....
Je zal langer plezier hebben van die boeken dan dat je wroeging zult hebben van het gespendeerde geld!
De uitspraak van een oprechte verzamelaar die de markt kent! Er zit wel een waarheid in wat je zegt Johan. Take it or leave it. En toch voel ik dat ik getild wordt.
Plaats reactie