Invoerkosten...!!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Loek D.
Lid

Invoerkosten...!!!

Bericht door Loek D. »

Hallo,

Ik ga misschien een tamelijk duur object kopen in Amerika.
Nu heb ik een aantal verhalen gehoort over de invoerkosten.
Heb er even op gegooglet maar de een zecht dat het 10% is, de ander 30%, en er bestaan allemaal verschillende minimumbedragen van 50 tot 150 dollar. Nu wilde ik eens duidelijkheid scheppen.

-op hoeveel % invoerkosten kun je rekenen?
-hoe groot is de kans dat ze je pakketje openen?
-wat is voor de belasting de minimumprijs voor het opene van het pakje?

Alvast bedankt :)
michiel01
Lid

Bericht door michiel01 »

Hallo,

Dat staat hier allemaal heel netjes uitgewerkt:

http://www.tpgpost.nl/voorthuis/post_on ... /index.jsp

Ik hoop dat het voldoende info is!

Michiel
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

michiel01 schreef:Hallo,

Michiel
Dus ik kan maximaal 15,00 euro verwachten? Vind ik niet echt veel, ik waag het er maar op. Bedankt Michiel!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

daarnaast is het altijd handig om de verkoper te vragen GIft op de verpakking te zetten, aangezien er volgens mij ook een aantal procent van het verkoop bedrag betaald moet worden..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Loek D. schreef:
Dus ik kan maximaal 15,00 euro verwachten? Vind ik niet echt veel, ik waag het er maar op. Bedankt Michiel!
Als jij een aankoop doet van 200 dollar, maken ze er bij de douane 200 euro van... Dan kan je rekenen op invoerkosten van 80 á 90 euro. (Heb zelf vorige maand hetzelfde meegemaakt voor mijn M41 Jacket)

ALTIJD aan de verkoper vragen of hij er dus Gift van maakt en maximale waarde van USD 10 op zet. Want zelfs bij Giften kan je gepakt worden als de waarde hoog is...

779
pionier
Lid

Bericht door pionier »

15 dollar? Klopt niks van. Postbode stond laatst aan de deur en die vertelde ook over iemand die een horloge (oid) in de US had gekocht. Hij moest tegen de 200 euro betalen (voor iets van waarde 300). Uiteindelijk was de man nog steeds goedkoper uit.

Mn pakje was open gemaakt. Was maar een klein doosje. Stond op gift met een waarde van 25 dollar. Heb wel niks bij moeten betalen, maar ze maken het dus wel degelijk snel open.

Wat Bob zegt kan je doen, maar houd er rekening mee als ze het wel open maken en er zit iets in wat duidelijk meer waarde heeft je toch een probleem hebt. Bij de douane zijn ook mensen die verstand hebben van antiek materiaal (waar militaria wel eens onder valt)
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 47 keer
Ontvangen: 90 keer

Invoerrechten

Bericht door asjemenou »

779 schreef: Als jij een aankoop doet van 200 dollar, maken ze er bij de douane 200 euro van... Dan kan je rekenen op invoerkosten van 80 á 90 euro. (Heb zelf vorige maand hetzelfde meegemaakt voor mijn M41 Jacket)

ALTIJD aan de verkoper vragen of hij er dus Gift van maakt en maximale waarde van USD 10 op zet. Want zelfs bij Giften kan je gepakt worden als de waarde hoog is...

779
Dan heb ik zeker tot nu toe altijd nog geluk gehad. Ik heb toch al flink wat legaal van uit de nieuwe wereld ingevoerd. Wel is het zo dat er op het pakket een douaneverklaring (sticker) behoort te zitten wat aangeeft of wat er in het pakket zit. Vertel eens over die invoerrechten van je M41 Jacket.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

michiel01 schreef:Hallo,

Michiel
Hoe kan het dat van deze site gewoon niks klopt :?
belgablair
Lid

Bericht door belgablair »

al 2 keer 10 euro moeten betalen, al een paar keer niks... begrijpe nwie begrijpen kan...
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Loek D. schreef: Hoe kan het dat van deze site gewoon niks klopt :?
Moet je eens het hele verhaal lezen, dan zal je het vast wel snappen!
Zo niet dan.... :roll:
JoostV
Lid

Bericht door JoostV »

779 schreef:Als jij een aankoop doet van 200 dollar, maken ze er bij de douane 200 euro van... Dan kan je rekenen op invoerkosten van 80 á 90 euro. (Heb zelf vorige maand hetzelfde meegemaakt voor mijn M41 Jacket)

779
Voor zo ver ik het heb meegemaakt is er op kleding van buiten de EU een extra hoge accijns. Dus niet enkel 19% van de waarde (BTW) maar daarboven op nog meer. Ik heb ooit sportkleding uit Japan over laten komen en daar ging ongeveer in totaal 26% bovenop.
asjemenou
Gegeven: 47 keer
Ontvangen: 90 keer

Douane

Bericht door asjemenou »

Het blijft lastig maar misschien maakt deze site het één en ander duidelijk; http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen.html
Wat die kleding uit Japan betreft, dit begrijp ik wel. Er zijn bepaalde goederen waar extra belasting (accijns) op wordt geheven. Dit wordt op veel Aziatische, dus ook Japanse, goederen gedaan. Denk maar aan de extra EU heffingen op Japanse auto's.
Wat de militaria beteft, dit blijft enigszins onduidelijk. Ik lees iets over een vrijstelling van invoerrechten op goederen, zonder extra accijns, met een waarde minder dan 175 Euro. Let op, voor iets dat je buiten de EU koopt.
Nu moet ik zeggen, ik heb nog nooit iets gekocht via Internet uit een niet EU land waarvan het object een waarde had van boven de 175 Euro. Ik lees dat bijvoorbeeld de TPG verplicht is om aangifte te doen van de waarde bij de douane. Er wordt nogal eens onterecht "gift" of "souvenirs" op de douaneverklaring geschreven maar blijkbaar is dit dus strafbaar.
De douane mag dus bij twijfel het pakket openen. En blijkbaar gebeurt dit dus ook. Dus het kopen via Internet van onderdelen van vuurwapens, bajonetten e.d. lijkt mij dus ook niet erg raadzaam. Zeker niet als het ook nog uit een niet EU land, zoals de Verenigde Staten, komt.
Bovenstaande link is natuurlijk van toepassing op de Nederlandse wetgeving.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

JoostV schreef:Ik heb ooit sportkleding uit Japan over laten komen en daar ging ongeveer in totaal 26% bovenop.
Over lage lonen landen zal vast meer BTW worden geheven denk ik...

779
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Nog nooit invoerkosten hoeven betalen..

Ik heb dan ook tot nu toe al m'n dure aankopen hier in de verzamelkring gekocht..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
seabee
Lid

Re: Douane

Bericht door seabee »

asjemenou schreef:dus ook. Dus het kopen via Internet van onderdelen van vuurwapens, bajonetten e.d. lijkt mij dus ook niet erg raadzaam. Zeker niet als het ook nog uit een niet EU land, zoals de Verenigde Staten.
Ik koop bayonetten en Japanse katana's gewoon in de U.S. ( ebay)Het is soms geopend door de tpg of douane, maar krijg het gewoon netjes thuis zonder problemen. Zolang het hier niet verboden is, kan je het gewoon importeren.
CAN DO
Plaats reactie