Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe anwinsten p 29

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Prachtige en leuke spullen! Je gaat weer een vitrinebak of kast mogen bijmaken!
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zo, zo Veltro. Je bent weer eens goed bezig geweest!
Heb je enig idee waarom juist het hoofd van Medusa op de bandolier is bevestigd? Je zou eerder Pallas Athene verwachten.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@bollebekboerke; op dit moment kan ik alles nog net kwijt. Er is een pop onderweg, dus dat scheelt weer in de display van items in de vitrines.
De medailles en badges hangen in kaders aan de muur, maar deze zijn nu vol. Dus op dat gebied moet ik in de toekomst zeker uitbreiden.

@Dodo; ik heb werkelijk geen idee waarom Medusa is afgebeeld. In mijn boeken staat alleen dat zij is afgebeeld, maar niet waarom. Persoonlijk vind ik het wel een vreemde keus.
Pallas Athene vind ik zelf ook geen logische keus, immers deze Godin is te erg verbonden met Griekenland om als symbool op Italiaanse militaria te gebruiken.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Zozo, dat zijn weer mooie aanwinsten! Heb je weleens overzichtsfoto's gemaakt van je displays? Daar ben ik wel benieuwd naar!
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Veltro schreef:@bollebekboerke; op dit moment kan ik alles nog net kwijt. Er is een pop onderweg, dus dat scheelt weer in de display van items in de vitrines.
De medailles en badges hangen in kaders aan de muur, maar deze zijn nu vol. Dus op dat gebied moet ik in de toekomst zeker uitbreiden.

@Dodo; ik heb werkelijk geen idee waarom Medusa is afgebeeld. In mijn boeken staat alleen dat zij is afgebeeld, maar niet waarom. Persoonlijk vind ik het wel een vreemde keus.
Pallas Athene vind ik zelf ook geen logische keus, immers deze Godin is te erg verbonden met Griekenland om als symbool op Italiaanse militaria te gebruiken.

Veltro
Oke.. Misschien kom je nog wel eens een verklaring tegen.
Ik zat met Pallas Athene in mijn hoofd omdat ik weer even het verhaaltje van Medusa moest opzoeken.. :P Minerva bedoel ik natuurlijk! ;)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Veltro schreef:@bollebekboerke; op dit moment kan ik alles nog net kwijt. Er is een pop onderweg, dus dat scheelt weer in de display van items in de vitrines.
De medailles en badges hangen in kaders aan de muur, maar deze zijn nu vol. Dus op dat gebied moet ik in de toekomst zeker uitbreiden.

Veltro
bedoel je dan dat je nieuwe muren moet plaatsen?
Hopelijk is het een mannelijke pop want op die vrouwelijke bustes doen die Italiaanse spullen de reputatie van Italianen beetje teveel uitkomen.....
:P
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@Auke; wanneer ik weer foto's maak zal ik van de displays ook even een kiekje maken.

@Dodo; ik heb het even aan Italiaanse verzamelaars voorgelegd. Wanneer ik wat weet post ik het hier. Minerva, ach :wink:

@bollebekboerke; hahaha :lol:
Nee, de pop is echt een stoere man. De bustes heb ik allemaal gekregen, dus ja, je moet een gegeven buste niet in de nek kijken...
P.S: nieuwe muren plaatsen is niet nodig, ik had het over de displays.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Prachtige aanwinsten Christian! :D

Waarom heb je eigenlijk zoveel Italiaans spul verkocht? Waren dit allemaal losse items waarmee je nauwelijks een uniform kon samenstellen o.i.d.?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@SiNiStEr; dank je.

De reden waarom ik wat spullen verkoop: ik heb ze dubbel :lol:
Ik wil gewoon van bepaalde items 1 exemplaar, omdat er vele variaties zijn. Bevoorbeeld bajonetten. Er zijn zoveel soorten Italiaanse bajonetten gebruikt in wo2, waarom dan van elke soort meerdere exemplaren bezitten..

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Mijn eerste pop is binnen!!!!
Hij is echt geweldig. Foto's volgen dit weekend.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

we zijn benieuwd :P
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Edit

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 29 jul 2009, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dat is een schitterende pop. Een mooi sprekend gezicht ook. Prachtige aanwinst Veltro!! Gefeliciteerd.. ;)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Hij is idd super, mooie kop heeft hij O-)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ja dit ziet er goed uit.
Nette pop.
Mvg/Best regards, Sipke
Plaats reactie