Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe anwinsten p 29

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Edit

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 28 mei 2009, 14:01, 5 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Edit

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 28 mei 2009, 14:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Medailles en gasmaskers

Bericht door asjemenou »

Mooie medailles Veltro. Zijn er van deze medailles ook naslagen of vervalsingen?
Wat de gasmaskers betreft, ik heb wel eens gelezen dat de Italianen ook buitgemaakte Franse gasmaskers gebruikte. Dergelijke buitgemaakte gasmaskers zouden echter wel zijn overgestempeld met Italiaanse legerstempels.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Leuke items hoor!
Wist je dat Pirelli hedendaags ook nog banden maakt, :wink:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@asjemenou; overal waar geld mee valt te verdienen zul je repro's zien.
Betreffende Italiaanse medailles zie je repro's in de hogere Valore medailles (te vergelijken met het Duitse Ijzerenkruis), de militaire, civiele en koninklijke orders en de puur Fascistische stukken. Daarnaast is het altijd oppasen met een stuk zoals de Campagna d’Afrika medaille vanwege het Afrika Korps gehalte.

Na het opdoeken van het Vichy regime werden grote hoeveelheden Franse uitrusting naar het zwaar bedreigde Italie vervoerd. Denk hierbij aan tanks (Renault R.35, Somoa S.35) diverse vliegtuig typen (oa. Dewoitine D.520), maar ook infanterie uitrusting zoals Adrian helmen en gasmaskers. Vliegtuigen en tanks kregen uiteraard Italiaanse kleuren. De Adrians kregen soms Italiaanse badge-stempels. Het klinkt (gezien de Italiaanse Fascistische bureaucratie) logisch als deze infanterie uitrusting(lees gasmaskers) ook met Italiaanse stempels zou zijn uitgerust. Ik heb hier echter geen verdere info over. Als je hier iets meer over weet hoor ik het graag.

@the_king88; ik heb er zelf vier (+ een reserve) :lol:

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Edit

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 28 mei 2009, 14:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
myron
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 jun 2006, 19:37

Bericht door myron »

Heel mooi Veltro echt iets wat ik nog nooit gezien heb.
Weet niet of nog een Itliaans geweer wil want op Marktplaats staan er 2 volgens mij, Moet je even geweer in vullen en dan zie je ze vanzelf staan.
mvg myron
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@myron; bedankt voor je reactie en je tip.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Volgens mij help je hem daar wel mee Myron want ik dacht dat Veltro daar nog naar op zoek was. Naar een normaal type Carcano in ieder geval, is het niet Veltro?

Hele mooie aanvulling in ieder geval weer, het blijft een bijzondere en ook bijzonder mooie collectie. :D :cheer:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@Sinister; Op dit moment heb ik inderdaad alleen nog maar een Carcano M91-38 Cavalleria, dus ik heb nog wel een paar versies te gaan.

Over de aanvulling gesproken; ik moet nog zoveel posten om alles online te hebben. Jouw geweldige anzichtkaart staat er bijvoorbeeld ook nog niet op! Zal kijken of dat morgen lukt.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Veltro schreef:@Sinister; Op dit moment heb ik inderdaad alleen nog maar een Carcano M91-38 Cavalleria, dus ik heb nog wel een paar versies te gaan.

Over de aanvulling gesproken; ik moet nog zoveel posten om alles online te hebben. Jouw geweldige anzichtkaart staat er bijvoorbeeld ook nog niet op! Zal kijken of dat morgen lukt.

Veltro
Je doet goed je best dus met die geweren gaat het ook wel goedkomen denk ik zo. Denk dat deze zelfs nog wel de makkelijkere voorwerpen zijn om te krijgen van Italiaanse militaria of niet?

Misschien is het overigens wat om eens een keer wat foto's van de complete collectie te plaatsen. Dus niet voorwerp voor voorwerp maar gewoon eens een boel spul tegelijk op de foto. Kunnen we een keer in een keer zien wat je allemaal hebt. Daar zou je dan gewoon een nieuw topic voor aan kunnen maken zodat je hier alle items individueel nog gewoon kunt plaatsen.

Ben in ieder geval blij te horen dat je de ansichtkaart leuk vind. Wist al niet eens meer dat ik je die gegeven had. :oops: :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@SiNiStEr; ik vond eigenlijk deze opzet wel overzichtelijk. Duidelijke foto's met een korte uitleg. Een totaal foto is helaas niet mogelijk omdat niet alles tentoongesteld ligt. Ik kan wel de poppen showen, maar dat was ik nog van plan.

De Carcano's zijn inderdaad niet al te moeilijk. Laatst tijdens de beurs in Huizen zag ik er ook nog twee.

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 07 okt 2006, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
myron
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 jun 2006, 19:37

Bericht door myron »

Veltro schreef:@myron; bedankt voor je reactie en je tip.

Veltro
Graag gedaan verzamelaars onderelkaar he :wink: .
Hopelijk is het de goede caranco die je zoekt.
mvg myron
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Edit

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 22 sep 2009, 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Edit

Veltro
Laatst gewijzigd door Veltro op 28 mei 2009, 14:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Plaats reactie