Distintivi dell'Esercito Italiano; Nieuwe anwinsten p 29
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 38 keer
- Ontvangen: 80 keer
Italiaanse militaria
Wederom erg mooi. Vooral ook omdat je de originele opbergdozen nog bij de petten hebt. Ik neem aan dat net als in zoveel andere landen dergelijke petten in het Italiaanse leger ook maatgemaakt werden.
Ik lees eerder in je topic bij de helmen dat het Model 1933 tot een aantal jaren geleden nog gebruikt werd. Geldt dit ook voor bijvoorbeeld uniformen of uitrustingsstukken? Ik bedoel hier eigenlijk mee te zeggen, is het Italiaanse legeruniform na de oorlog radicaal verandert of zijn bepaalde zaken (zoals de helm dan misschien) ongewijzigd gebleven?
Ik lees eerder in je topic bij de helmen dat het Model 1933 tot een aantal jaren geleden nog gebruikt werd. Geldt dit ook voor bijvoorbeeld uniformen of uitrustingsstukken? Ik bedoel hier eigenlijk mee te zeggen, is het Italiaanse legeruniform na de oorlog radicaal verandert of zijn bepaalde zaken (zoals de helm dan misschien) ongewijzigd gebleven?
- Veltro
- Lid
@Asjemenou; de visors zijn inderdaad op maat en op naam gemaakt.
Het Italiaanse legeruniform heeft na WO2 ongeveer dezelfde ontwikkeling doorgemaakt als vele andere West-Europese. Direct na WO2 werden de oude voorraden opgebruikt en onderging de uniformering een Engelse invloed (battledress etc.). Deze Engelse invloed ging langzaam over in een Amerikaanse. Later is men weer overgegaan op eigen producten. Alleen de helmen en de wapens zijn kenmerkend Italiaans gebleven en zijn lang na WO2 doorgebruikt / gefabriceerd.
Veltro
Het Italiaanse legeruniform heeft na WO2 ongeveer dezelfde ontwikkeling doorgemaakt als vele andere West-Europese. Direct na WO2 werden de oude voorraden opgebruikt en onderging de uniformering een Engelse invloed (battledress etc.). Deze Engelse invloed ging langzaam over in een Amerikaanse. Later is men weer overgegaan op eigen producten. Alleen de helmen en de wapens zijn kenmerkend Italiaans gebleven en zijn lang na WO2 doorgebruikt / gefabriceerd.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- Veltro
- Lid
Bedankt asjemenou. Ik moet toegeven dat ik jouw collectie-topic wel als inspiratiebron heb gebruikt: een foto met een duidelijke beschrijving van het object. Helaas beschik ik nog steeds niet over een goed foto-bewerkings programma, maar naar mijn mening komen de objecten nu ook goed tot hun recht.
Binnenkort zal ik wat Italiaans "ijzerwerk" posten.
Veltro
Binnenkort zal ik wat Italiaans "ijzerwerk" posten.
Veltro
- Dodo
- Lid
Ik vroeg me af uit welk land F. Horster Solingen komt. Ik heb even op google gekeken, toen kreeg ik Amerikaanse, Duitse en Russische dolken. Daterend tot de burger oorlog. Het is niet echt een Italiaanse naam.
Is dit nu een WO2 productie?
Ik vermoed dat het Duits was, maar had Duitsland een soort lend-lease pact met Italie? Het leek mij logisch, maar ik heb er nooit wat over gelezen..
Is dit nu een WO2 productie?
Ik vermoed dat het Duits was, maar had Duitsland een soort lend-lease pact met Italie? Het leek mij logisch, maar ik heb er nooit wat over gelezen..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- Veltro
- Lid
@Dodo; F. Horster is inderdaad geen Italiaanse naam, maar Duits.
De Duitse industrie stond bekend om zijn hoge kwaliteitsproducten betreffende de staal / wapenindustrie. Er werden dus vele orders uit het buitenland geplaatst. Zo plaatste de Italiaanse wapenindustrie ook haar orders. Dit ging dan vaak om sierdolken en zwaarden.
Deze aankopen van sierwapens zijn geen onderdeel van enige wederbijstands-verdragen (welke er wel waren). Deze orders werden puur periodiek en voor de oorlog geplaatst.
Veltro
De Duitse industrie stond bekend om zijn hoge kwaliteitsproducten betreffende de staal / wapenindustrie. Er werden dus vele orders uit het buitenland geplaatst. Zo plaatste de Italiaanse wapenindustrie ook haar orders. Dit ging dan vaak om sierdolken en zwaarden.
Deze aankopen van sierwapens zijn geen onderdeel van enige wederbijstands-verdragen (welke er wel waren). Deze orders werden puur periodiek en voor de oorlog geplaatst.
Veltro
- Veltro
- Lid
@dennisb; op dit moment heb ik nog geen volledige mannequins staan. Echter mijn uniformen staan op torso's en de rest van mijn items staan in vitrinekasten opgesteld. Nu heb ik nog geen behoefte om een soort van diorama in te richten. Als het moment daar is zullen de torso's door mannequins vervangen worden.
Veltro
Veltro