Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Leuke aanwinst dennisb maar volgens mij heb jij een partij herdrukken gekocht van "De Oorlogskranten". De Nieuwe Rotterdamsche Courant van 10 mei 1940 en de de Duitse verordening van 10 mei 1940 zitten namelijk allebei in deel 1 van deze serie. En het affiche van de slag om Arnhem zit in deel 47.
Op zich heb je er geen miskoop aan gedaan hoor zolang je ze maar niet voor origineel hebt gekocht en ze er voor laat doorgaan. Dergelijke originele WOII kranten zijn vandaag de dag lastig te vinden daarom is deze serie herdrukken wel leuk om te hebben. De serie "De Oorlogskranten" werd uitgegeven in 1994/1995.
Ook zie ik dat regelmatig herdrukken van "De Oorlogskranten" op Marktplaats als zijnde origineel te koop worden aangeboden. Als zo'n exemplaar dan in de indexlijst van deze serie voorkomt dan weet ik eigenlijk meteen al dat het weer een herdruk betreft.
asjemenou schreef:Leuke aanwinst dennisb maar volgens mij heb jij een partij herdrukken gekocht van "De Oorlogskranten". De Nieuwe Rotterdamsche Courant van 10 mei 1940 en de de Duitse verordening van 10 mei 1940 zitten namelijk allebei in deel 1 van deze serie. En het affiche van de slag om Arnhem zit in deel 47.
Op zich heb je er geen miskoop aan gedaan hoor zolang je ze maar niet voor origineel hebt gekocht en ze er voor laat doorgaan. Dergelijke originele WOII kranten zijn vandaag de dag lastig te vinden daarom is deze serie herdrukken wel leuk om te hebben. De serie "De Oorlogskranten" werd uitgegeven in 1994/1995.
Ook zie ik dat regelmatig herdrukken van "De Oorlogskranten" op Marktplaats als zijnde origineel te koop worden aangeboden. Als zo'n exemplaar dan in de indexlijst van deze serie voorkomt dan weet ik eigenlijk meteen al dat het weer een herdruk betreft.
hoe kun je zien dan of het origineel of herdruk is ?
Laatst gewijzigd door dennisb op 07 jun 2009, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, ten eerste, niet iedereen is 24 uur per dag online dus gewoon even rustig wachten op reacties.
maar nu over op de documenten, je kan het aan diverse dingen herkennen, voelt het oud? als je er een vergrootglas overheel houd zie je dan dat het is gedruikt, en dat ook bijvoorbeeld stukjes vuil van het origineel zijn verdrukt op een kopie?
ruikt het oud?
simpele herkennings punten
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
sobel schreef:ja, ten eerste, niet iedereen is 24 uur per dag online dus gewoon even rustig wachten op reacties.
maar nu over op de documenten, je kan het aan diverse dingen herkennen, voelt het oud? als je er een vergrootglas overheel houd zie je dan dat het is gedruikt, en dat ook bijvoorbeeld stukjes vuil van het origineel zijn verdrukt op een kopie?
ruikt het oud?
simpele herkennings punten
hehe sorry,,
uh oud, tjah, als je er boven ruikt dan een beetje en als je eraan ruikt ruik je wel dat het oud is, maar ook weer niet heel oud!