Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Wil niks afkraken hoor, maar lijkt te zijn doorgebruikt.
Te zien aan de stempel van 58 en de kleur van de helm.
Desondanks, als de prijs niet te gek was een mooie koop.
Denk dat de 58 eerder staat voor de maat van het binnenwerk maar de kleur doet me inderdaad toch vermoeden dat deze is doorgebruikt. Is de helm ruw of glad van de buitenkant, of weet je dat nog niet?
Verder wel een prachtige helm, heb er zelf ooit een weggedaan in mintstaat maar zit er toch af en toe nog weer eens over te denken om er een weer te kopen zo mooi dat ik die helmen vind.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Haplo, als je meer duidelijk weet over de helm dat is dat zeker geen afkraken hoor! Ik leer graag bij
Het is daarom dat ik mijn vraag lanceerde op TT omtrent de MkI steelhelmet en de number3 steelhelmet. (en over de prijs... ik heb er een paar euro's te veel voor betaald vrees ik. Die dingen draaien normaal rond de €75??).
En dan kom ik op uw vraag Sinister, een ruwe buitenkant is Mk1 steelhelmet. Die met de gladde buitenkant, zoals mijn helm, is volgens mij een number3 steelhelmet. Ik heb nog DR helmen gezien met zo'n kleur. Maar mocht er iemand uitsluitsel kunnen geven hoor ik dat graag!
leieboordbewoner schreef:En dan kom ik op uw vraag Sinister, een ruwe buitenkant is Mk1 steelhelmet. Die met de gladde buitenkant, zoals mijn helm, is volgens mij een number3 steelhelmet. Ik heb nog DR helmen gezien met zo'n kleur. Maar mocht er iemand uitsluitsel kunnen geven hoor ik dat graag!
Nog bedankt voor je reactie, zeer verhelderend.
Ik wist niet dat hier meerdere types van geproduceerd zijn waarbij het verschil hem zit in het type en de kleur verf. Erg apart maar als jij het zegt neem ik dat maar van je aan.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
@ Kenny: Door wie ze juist gebruikt werd probeer ik nog uit te zoeken. Maar ik vond het ook een leuk hebbedingetje, daarom dat ik ze ook gekocht heb! Mocht er iemand er een idee van hebben weet ik het graag
@ SiNiStEr: Ik heb het zo kunnen afleiden uit een stuk uit "equipment of the ww2 tommy" van Gordon David. Maar ik ben het nog aan het uitspitten hoe het juist zit... Wat veel heb ik nog niet gevonden over de number3 steelhelmet. Maar dat is natuurlijk de uitdaging van verzamelen, het opzoeken en het uitdiepen