Blokploeg militaria

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Blokploeg militaria

Bericht door LHek »

een tijdje terug heb ik wat Blokploeg (luchtbescherming) insignia gekocht. Een foto ervan staat op http://www.picturetrail.com/gallery/vie ... id=1871466
Hoeveel is zoiets nou waard en is zoiets zeldzaam? Iemand misschien foto's van dat soort insignia 'in wear'?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik weet er eerlijk gezegt niet veel van, maar ik zie de laatste tijd zoveel spul te koop staan dat ik het idee krijg dat het flink nagemaakt word!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Roel R. schreef:... laatste tijd zoveel spul te koop staan dat ik het idee krijg dat het flink nagemaakt word!
Waarom denk je dat Roel???

Bjorn.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

....omdat er zoveel wordt aangeboden van een toch niet zo veelvoorkomende verzameltak. Het kan natuurlijk zijn dat er net een collectie is vrijgekomen met daarin veel Blokploeg militaria en die over wordt aangeboden.

Maar moest er hier ineens veel van de Passieve Luchtbescherming op de markt komen, ik zou ook twijfels hebben.
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

de insignes zaten in een goedkoop lot. mss dat de verkoper (Timo) er nog wat over kan vertellen?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

nou em ik was een keer op een rommel marktje in Halder en daar lagen wat gasmaskers dus ik kocht ereen voor 2.50 nederlandse uit '39 en de eingenaar van dat kraampje was er ook die stond achter dat kraampje zijn huis ook het kraampje was ook voor zijn huis
en toen vroeg ie of ik geintreseerd was in gasmasker..... ik ja hoor
dus ik ging mee naar zijn schuur hele grote collectie gasmaskers modern en duits wo2 hij vertelde wat verhalen enz
en toen vertelde ik dat ik vooral in de tweede wereld oorlog was geintreseerd en toen vertelde hij weer wat verhalen
en daarna zei hij dat hij nog iets had dus hij kwam terug met die dingen
en ik kreeg ze toen
en aangezien het niet echt mijn verzamel gebied was heb ik ze voor laag prijsje door verkocht aan Lienne
Starting up again
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

idd een mooi prijsje. een britse kaartentas (heb ik al een topic over gestart in 'WO2 Persoonlijk'), 2 US navy patches, naoorlogs paar legerkistjes, blokploeg insignia en nog 2 naoorlogse rangonderscheidingstekens voor 20 euro samen.
Niemand foto's van luchtbeschermingploegen?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik heb 2 armbanden van de blokploeg:

Afbeelding
Deze foto is van een advertentie van marktplaats,en is bedoeld als voorbeeld.Die armbanden van mij zijn in een wat betere staat.

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

ik heb ze daar ook gezien voor een euro of 10 per stuk. hoeveel heb jij ervoor betaald?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

De armband met "Blokploeg" erop die heb ik voor 6 euro gekocht,en die van de "Geneesk-dienst" die heb ik van mijn opa gekregen.
tussen de 5 en de 10 euro is een goede prijs.
Als je ers wilt kopen moet je eens op markplaats zoeken,daar staan ers nog een paar te koop.


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ja, dat zijn ongeveer de prijzen.

Ik zou er niet meer dan 10 euro voor geven, omdat je ze nog redelijk vaak ziet.

Bjorn.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

op de beurs van Antwerpen stonden er vandaag meerdere te koop aan 16EUR.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

antwerpx schreef:op de beurs van Antwerpen stonden er vandaag meerdere te koop aan 16EUR.
Die waren dan duur :?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

robin.h schreef:
antwerpx schreef:op de beurs van Antwerpen stonden er vandaag meerdere te koop aan 16EUR.
Die waren dan duur :?
Te duur, vind ik.

Bjorn.
Plaats reactie