Het verzamelen van foto's
- Dodo
- Lid
Het verzamelen van foto's
Ik zat te denken om foto's te gaan verzamelen.
Wat heb je dan nodig? Waar kan je de foto's het best in bewaren?
Heb je een donkere kast nodig? Heb je speciale foto-albums om de foto's te bewaren?
Hebben jullie (naast ebay en andere marktplaats sites) nog sites waar foto's worden aangeboden?
Misschien ga ik uiteindelijk weer eens wat kopen. Ik ben weliswaar nogal kieskeurig als het gaat om foto's, maar dat maakt het dan weer een uitdaging om te verzamelen...
Wat heb je dan nodig? Waar kan je de foto's het best in bewaren?
Heb je een donkere kast nodig? Heb je speciale foto-albums om de foto's te bewaren?
Hebben jullie (naast ebay en andere marktplaats sites) nog sites waar foto's worden aangeboden?
Misschien ga ik uiteindelijk weer eens wat kopen. Ik ben weliswaar nogal kieskeurig als het gaat om foto's, maar dat maakt het dan weer een uitdaging om te verzamelen...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
- Dodo
- Lid
Wel, in het begin foto's van de Duitse strijdkrachten. Deze zijn natuurlijk goedkoper en veel meer op de markt.
Komt het voor dat er foto's nagemaakt worden? En zo ja, waar moet ik dan op letten?
Komt het voor dat er foto's nagemaakt worden? En zo ja, waar moet ik dan op letten?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
- Dodo
- Lid
Ik denk dat ik foto's ga verzamelen van pantservoertuigen en artilleriestukken. Van de beginjaren van de oorlog tot de eindjaren van de oorlog. Op de verschillende fronten.
- John Rambo
- Lid
Pantservoertuigen zijn over het algemeen vrij prijzig. Artillerie valt nog wel mee.
Ik heb al mijn foto's in verschillende albums, ingedeeld op Heer, Luftwaffe, KM enz. Je moet er alleen op letten dat zowel de albums als de fotohoekjes zuurvrij zijn.
Foto's worden idd nagemaakt. Bij foto's van gewone soldaten zal dit niet zo snel het geval zijn. Bij de duurdere foto's moet je beter uitkijken, denk hierbij aan foto's van SS, Fallschirmjäger enz. Ik heb zelf 2 fake SS foto's ontvangen.
Tevens is het handig om een UV lamp te hebben om het papier te testen.
Ik heb al mijn foto's in verschillende albums, ingedeeld op Heer, Luftwaffe, KM enz. Je moet er alleen op letten dat zowel de albums als de fotohoekjes zuurvrij zijn.
Foto's worden idd nagemaakt. Bij foto's van gewone soldaten zal dit niet zo snel het geval zijn. Bij de duurdere foto's moet je beter uitkijken, denk hierbij aan foto's van SS, Fallschirmjäger enz. Ik heb zelf 2 fake SS foto's ontvangen.
Tevens is het handig om een UV lamp te hebben om het papier te testen.
- sobel
- Lid
Altijd leuk om foto's te verzamelen! net als met documenten moet je met het verzamelen van foto's op dingen letten met betrekking tot het bewaren:
- gebruik zuurvrije mapjes, aangezien zuren papier aantasten, en ik verwacht dat je nog lang wilt genieten van foto's beveel ik dit erg aan! ze kosten wat maar het blijft zeer goed bewaard (heb ze zelf ook!)
- Voorkom onnodig zonlicht, dit zorg voor vergeling, met als gevolg dat de foto steeds minder word van kwaliteit!
- ik kan je de producten van Importa ten zeerste aanbevelen! deze fabrikant verkoopt zuurvrije mapjes, mappen e.d. ideaal voor het bewaren/conserveren van foto's en of ducumenten!
Probeer anders ook eens te achterhalen wat de fabrikanten zijn van fotopapier in die tijd, aangezien er op sommige foto's ook vaak stempels staan van de fabrikant.. als de dat weet word de kans op een miskoop (die al redelijk klein is) nog kleiner gemaakt!
daarnaast wens ik je er erg veel succes in, het is heel erg interessant om te verzamelen!
Sobel
- gebruik zuurvrije mapjes, aangezien zuren papier aantasten, en ik verwacht dat je nog lang wilt genieten van foto's beveel ik dit erg aan! ze kosten wat maar het blijft zeer goed bewaard (heb ze zelf ook!)
- Voorkom onnodig zonlicht, dit zorg voor vergeling, met als gevolg dat de foto steeds minder word van kwaliteit!
- ik kan je de producten van Importa ten zeerste aanbevelen! deze fabrikant verkoopt zuurvrije mapjes, mappen e.d. ideaal voor het bewaren/conserveren van foto's en of ducumenten!
Probeer anders ook eens te achterhalen wat de fabrikanten zijn van fotopapier in die tijd, aangezien er op sommige foto's ook vaak stempels staan van de fabrikant.. als de dat weet word de kans op een miskoop (die al redelijk klein is) nog kleiner gemaakt!
daarnaast wens ik je er erg veel succes in, het is heel erg interessant om te verzamelen!
Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Kleine Feldmaus
- Lid
Dit is misschien een handig draadje om door te lezen:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=232 ... ht=#232213

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 38 keer
- Ontvangen: 80 keer
Fotopapier
Leuke link Kleine Feldmaus. Dat het nieuwere fotopapier onder een UV lamp oplicht komt waarschijnlijk omdat er een PVC laagje inzit. Er is nog een tip om het te kunnen controleren maar daarvoor moet je het papier natmaken maar deze methode lijkt mij niet zo handig. Oud fotopapier krult namelijk wanneer het nat is naar onderen en het modernere PE papier krult naar boven als het nat is.Kleine Feldmaus schreef:Dit is misschien een handig draadje om door te lezen:
Ik lees in de verwijzing naar die ander topic ook iets over een mogelijke vervalsing van een foto. De bewuste foto van de Fallschirmjäger heb ik niet gezien maar kan je ook van een vervalsing spreken wanneer het een nieuwere afdruk (na 1960 ofzo) betreft maar wel vanaf het originele negatief? Tenslotte kan je bij het Imperial War Museum in Londen nog steeds afdrukken van WOII gedateerde foto's kopen. Deze afdrukken zullen echter niet op het oude en al jaren niet meer gefabriceerde bariet fotopapier worden afgedrukt.
Het wordt voor de hedendaagse kruimeldief natuurlijk sowieso al moeilijker om een foto te vervalsen. Zwart wit fotopapier wordt nauwelijks nog gemaakt en kleuren fotopapier haalt bij lange na niet de gradatie van zwart wit fotopapier. Hoe mooi de fotoprinters tegenwoordig ook kunnen printen, iemand met een kritisch oog kan het verschil tussen een inktjetprint en een traditionele fotoafdruk nog wel zien.
- sobel
- Lid
- Tex
- Lid
- Contacteer:
Je haalt gewoon een foto album bij de Hema oid. Gewoon een leeg album en een doosje foto hoekjes en klaar ben je. Al die dingen om je foto's goed te houden is allemaal leuk en aardig, maar naar mijn mening helemaal niet zo nodig. Je moet gewoon zorgen dat je ze niet in de zon legt. Net als alles wat je in de zon legt, verkleuren foto's ook. Daarnaast er even op letten dat het niet te vochtig is, of te veel overgang van vochtig naar droog. Hierdoor gaan je foto's krom trekken. Voor de rest is er vrij weinig waar je op moet letten.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
- Dodo
- Lid