Het verzamelen van foto's

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Kleine Feldmaus
Lid

Re: Fotopapier

Bericht door Kleine Feldmaus »

Sommige van mijn fotos lichten niet op onder de UV lamp, maar je ziet bv wel opeens een vingerafdruk erop, of wat spikkeltjes/vlekjes die meer oplichten dan de rest van de foto (maar lang niet zo fel als het tegenwoordige zwart-wit fotopapier).

asjemenou schreef:kan je ook van een vervalsing spreken wanneer het een nieuwere afdruk (na 1960 ofzo) betreft maar wel vanaf het originele negatief?
Als het van origineel negatief of dia komt is het geen vervalsing naar mijn mening, maar vaak staat dat er bij de beschrijving wel bij dan.
Lijkt me dat wellicht niet iedereen meer de tijd en kans had om fotos te laten afdrukken tegen het einde van de oorlog, die zijn bewaard gebleven en later afgedrukt, net zo echt.

Zwart wit fotopapier wordt nauwelijks nog gemaakt en kleuren fotopapier haalt bij lange na niet de gradatie van zwart wit fotopapier.

Ja, handig tegen eventuele neppers, maar wel hartstikke jammer voor de fotografie/donkere kamerwerk in het algemeen.
Het is toch het leukst om zelf je zwart-wit fotos af te drukken, vergrotingskoker, baden, ophangen, heerlijk.
En mooier dan de standaard machine afdrukken.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Plaats reactie