Justin's verzameling
- Justin
- Lid
Justin's verzameling
Hey allemaal, ik ben nieuw hier, en ik dacht dat ik net zo goed effe mijn verzameling kon laten zien als ik mezelf hier introduceer, is dat ook weer gebeurd
M'n echte naam is Justin, ik ben 14 jaar, en ik verzamel sinds m'n elfde.
Alles is origineel tenzij anders aangegeven..
Hier komen gelijk wat foto's:
Hier enkele (originele) postzegels ed:
Enkele bodemvondsten; een Britse vork, 2 hulzen (volgens mij van de m1 Garand) en de stabilisator van een mortiergranaat:
2 40 mm hulzen, gestempeld 1943 en LOT en nog wat andere dingen:
Garand bajonet, AFH 1943, US en Flaming Bomb gestempeld, en daarnaast ligt een Garand pompstok:
Hier mijn 'Britse' parahelm.. het is eigenlijk een Belgische na-oorlogse, maar ik ben bezig hem om te bouwen:
Duitse parahelm (de kleur lijkt op de foto veel lichter dan het is, dat komt door de flits), gedragen door para's van de Ramcke brigade, en mijn Duitse k-98 bajonet:
Brits Lee-Enfield geweer (onklaar gemaakt):
Amerikaanse M1 helm:
Mijn m35 helm, de lak, decals en het leer van het binnenwerk is replica, de helmschaal en de metalen binnenring is origineel. De groene verf en de decals zijn er nu alweer vanaf, want ik heb de originele zwarte verflaag eronder ontdekt, en nu ben ik bezig de groene weg te halen.
M40 Luftwaffe Single Decal helm, lak, binnenwerk, kinriem en decal zijn allemaal origineel:
Hier mijn m-43 SS veldpet. Vermoedelijk van de pantserdivisie Leibstandarte Adolf Hitler, maar hier ben ik niet zeker van, omdat de emblemem op de pet van goud zijn, in plaats van het gebruikelijke zilver. Hier moet ik nog wat verder onderzoek naar doen.
Hier mijn Britse mk3 helm, MSO 1944 gestempeld:
Britse spijkerbajonet:
Originele Mauser k-98 geweer, gestempeld 1940 en heel veel adelaartjes:
M'n echte naam is Justin, ik ben 14 jaar, en ik verzamel sinds m'n elfde.
Alles is origineel tenzij anders aangegeven..
Hier komen gelijk wat foto's:
Hier enkele (originele) postzegels ed:
Enkele bodemvondsten; een Britse vork, 2 hulzen (volgens mij van de m1 Garand) en de stabilisator van een mortiergranaat:
2 40 mm hulzen, gestempeld 1943 en LOT en nog wat andere dingen:
Garand bajonet, AFH 1943, US en Flaming Bomb gestempeld, en daarnaast ligt een Garand pompstok:
Hier mijn 'Britse' parahelm.. het is eigenlijk een Belgische na-oorlogse, maar ik ben bezig hem om te bouwen:
Duitse parahelm (de kleur lijkt op de foto veel lichter dan het is, dat komt door de flits), gedragen door para's van de Ramcke brigade, en mijn Duitse k-98 bajonet:
Brits Lee-Enfield geweer (onklaar gemaakt):
Amerikaanse M1 helm:
Mijn m35 helm, de lak, decals en het leer van het binnenwerk is replica, de helmschaal en de metalen binnenring is origineel. De groene verf en de decals zijn er nu alweer vanaf, want ik heb de originele zwarte verflaag eronder ontdekt, en nu ben ik bezig de groene weg te halen.
M40 Luftwaffe Single Decal helm, lak, binnenwerk, kinriem en decal zijn allemaal origineel:
Hier mijn m-43 SS veldpet. Vermoedelijk van de pantserdivisie Leibstandarte Adolf Hitler, maar hier ben ik niet zeker van, omdat de emblemem op de pet van goud zijn, in plaats van het gebruikelijke zilver. Hier moet ik nog wat verder onderzoek naar doen.
Hier mijn Britse mk3 helm, MSO 1944 gestempeld:
Britse spijkerbajonet:
Originele Mauser k-98 geweer, gestempeld 1940 en heel veel adelaartjes:
Laatst gewijzigd door Justin op 02 okt 2006, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
De marinier, de marinier
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- Justin
- Lid
Ok zal ik doen, maar dat zal waarschijnlijk nog erg lang duren
En de Duitse m35 SS helm is niet helemaal repro. Als ik de nieuwe verf weg kan krabben, hoef ik alleen nog de kinriem en het leerwerk te vervangen, en is hij origineel
en @ Michiel M: Bedankt voor de info! Ik vermoedde al zoiets, maar volgens mijn vader (van wie die helm vroeger nog in zijn collectie zat) heeft er 1943 in gestaan.
Ik kan je morgen wat foto's sturen van de helm. Vooraan, in de rand, waar de front seam meestal zat, staat een stempel RUCO E.P. en de verf, die 'cork finish' had moeten zijn, is er compleet vanaf. De camokleuren heb ik een tijd geleden er een keer opgedaan, maar ik ben van plan op de een of andere manier een cork finish erop te krijgen, of dit door iemand met verstand daarvan te laten doen.
Justin
En de Duitse m35 SS helm is niet helemaal repro. Als ik de nieuwe verf weg kan krabben, hoef ik alleen nog de kinriem en het leerwerk te vervangen, en is hij origineel
en @ Michiel M: Bedankt voor de info! Ik vermoedde al zoiets, maar volgens mijn vader (van wie die helm vroeger nog in zijn collectie zat) heeft er 1943 in gestaan.
Ik kan je morgen wat foto's sturen van de helm. Vooraan, in de rand, waar de front seam meestal zat, staat een stempel RUCO E.P. en de verf, die 'cork finish' had moeten zijn, is er compleet vanaf. De camokleuren heb ik een tijd geleden er een keer opgedaan, maar ik ben van plan op de een of andere manier een cork finish erop te krijgen, of dit door iemand met verstand daarvan te laten doen.
Justin
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
De marinier, de marinier
- SiNiStEr
- Lid
Al een hele mooie collectie voor iemand van jou leeftijd. Je hebt een aantal dingen die ik nog erg graag bij mijn collectie zou hebben.
Mag ik vragen hoe je aan die FSJ en die LW helm komt en ook die twee prachtige geweren? Komen deze soms uit je vaders collectie?
Mag ik vragen hoe je aan die FSJ en die LW helm komt en ook die twee prachtige geweren? Komen deze soms uit je vaders collectie?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
- Justin
- Lid
Het meeste is spaargeld en een beetje aanvulling af en toe van mijn vader , en de M35 SS helm, de Amerikaanse helm en de pompstok komen uit mijn vaders verzameling. Ik zal binnenkort zodra ik de neppe verflaag wegheb een foto laten zien van de SS helm.
Als iemand van jullie iets weet over de Veldpet (van wat ik dacht dat het van de Leibstandarte Adolf Hitler was), dan hoor ik het wel, want volgens mij de de pet zo origineel als wat (in een van de knoper staat ook '42), maar de kleur van de emblemen moest volgens mij geen goud zijn.. ?
Als iemand van jullie iets weet over de Veldpet (van wat ik dacht dat het van de Leibstandarte Adolf Hitler was), dan hoor ik het wel, want volgens mij de de pet zo origineel als wat (in een van de knoper staat ook '42), maar de kleur van de emblemen moest volgens mij geen goud zijn.. ?
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
De marinier, de marinier
Ehm, over de LAH pet, die zijn niet meteen origineel als er 42 in de knopen staat. Worden zeer goed nagemaakt, zelf heb ik totaal geen idee hoe een Textbook exemplaar eruit ziet, maar gezien de vele replica's is er een grote kans dat deze replica is als je hem goedkoop hebt gekocht. Zou je detailfoto's van de FJ helm kunnen maken?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
- Justin
- Lid
Bedankt allemaal, en @ Edgar; De verkoper had het me met een boek allemaal na laten kijken, maar tóch, twijfel ik nog aan de gouden emblemen. Volgens sommigen is het een 'legende' dat het goud was, omdat het de eerste pantserdivisie was die Hitler had, en zijn 'paradepaardje' was Overige foto's komen nog, ik ben ze nu aan het maken, en moet nog effe studeren
Justin
Justin
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
De marinier, de marinier
- willysproject
- Lid
De partij-decal is fake... Ik ben benieuwd om de SS decal te zien...
Een Belgische para-helm omgevormd naar een britse helm blijft in se een Belgische helm...
Je M-42 SS veldpet is fake; zowel de pet als de insignia...
Origineel gerief is zeldzaam en duur... Het aankweken van een kritische ingesteldheid wat betreft de keuze van aankopen en originaliteit kost niks...
Als beginnende verzamelaar van deze zaken is het 'omvormen' van na-oorlogse rommel naar 'origineel', om het toch maar te hebben, een valkuil...
Het is beter te gaan voor een 100% originele Duitse M-42 helm (zonder enige decals) dan fake rommel te kopen...
MvG,
Gerd V
Een Belgische para-helm omgevormd naar een britse helm blijft in se een Belgische helm...
Je M-42 SS veldpet is fake; zowel de pet als de insignia...
Origineel gerief is zeldzaam en duur... Het aankweken van een kritische ingesteldheid wat betreft de keuze van aankopen en originaliteit kost niks...
Als beginnende verzamelaar van deze zaken is het 'omvormen' van na-oorlogse rommel naar 'origineel', om het toch maar te hebben, een valkuil...
Het is beter te gaan voor een 100% originele Duitse M-42 helm (zonder enige decals) dan fake rommel te kopen...
MvG,
Gerd V
Justin schreef:
En de Duitse m35 SS helm is niet helemaal repro. Als ik de nieuwe verf weg kan krabben, hoef ik alleen nog de kinriem en het leerwerk te vervangen, en is hij origineel .
Justin
Laatst gewijzigd door willysproject op 03 okt 2006, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- rutger
- Lid
Als ik jou was dan zou ik je advertentie even wijzigen.
http://koopjes.marktplaats.nl/verzamele ... 49800.html?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Nelson Mandela
Nelson Mandela
-
- Lid
Niet nodig, lijkt me duidelijk dat iedereen dat wel ziet.rutger schreef:Als ik jou was dan zou ik je advertentie even wijzigen.
Jammer dat het de zoveelste in korte tijd hier op het forum is die namaak spul als origineel wil verkopen. (3e al).