Waarom verzamel je nou eigenlijk?
- Daan S.
- Lid
Waarom verzamel je nou eigenlijk?
Tja zoals de topic titel al luid, 'Waarom verzamel je nou eigenlijk'?
Wat me steeds meer opvalt is de verzamel wijze van de jongere generatie. Ik heb soms het idee dat ze niet voor zichzelf verzamelen maar voor andere, dat ze het leuker vinden om iets te laten zien op een fora dan het werkelijk een mooi plekje in de collectie te geven. Ook hebben veel te weinig een echt doel voor ogen waar ze zich aan houden en kopen maar wat ze tegen komen. Ze geven bakken met geld uit aan klein prut maar de echte mooie duurdere aankopen zijn 'te duur' terwijl die wel vele malen mooier zullen zijn dan alle items die ze al hebben? Een mooie dure pop is al te duur, terwijl dit het geheel wel vele malen mooier maakt! Ze kijken meer naar kwantiteit dan kwaliteit denk ik. In een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk kopen toch?
Ook vraag ik me af of de jongere generatie ook boeken heeft en leest over de geschiedenis van wo2, of vinden ze het enkel leuk om geld uit te geven en de items te hebben als 'hebbedingetjes'? Voel je hierdoor niet aangesproken of wat ook want er zijn genoeg verzamelen die goed bezig zijn, maar geef is een eerlijk antwoord met waarom je begonnen bent met verzamelen, het is en blijft een dure hobby..
Wat me steeds meer opvalt is de verzamel wijze van de jongere generatie. Ik heb soms het idee dat ze niet voor zichzelf verzamelen maar voor andere, dat ze het leuker vinden om iets te laten zien op een fora dan het werkelijk een mooi plekje in de collectie te geven. Ook hebben veel te weinig een echt doel voor ogen waar ze zich aan houden en kopen maar wat ze tegen komen. Ze geven bakken met geld uit aan klein prut maar de echte mooie duurdere aankopen zijn 'te duur' terwijl die wel vele malen mooier zullen zijn dan alle items die ze al hebben? Een mooie dure pop is al te duur, terwijl dit het geheel wel vele malen mooier maakt! Ze kijken meer naar kwantiteit dan kwaliteit denk ik. In een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk kopen toch?
Ook vraag ik me af of de jongere generatie ook boeken heeft en leest over de geschiedenis van wo2, of vinden ze het enkel leuk om geld uit te geven en de items te hebben als 'hebbedingetjes'? Voel je hierdoor niet aangesproken of wat ook want er zijn genoeg verzamelen die goed bezig zijn, maar geef is een eerlijk antwoord met waarom je begonnen bent met verzamelen, het is en blijft een dure hobby..
Laatst gewijzigd door Daan S. op 06 okt 2006, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Om ooit een monument/streekmuseum te kunnen maken in Omgeving Kleve - Xanten - Goch (oftewel, Nederrijn/Niederrhein), om een beetje de vergeten slag daar (Op. Veritable) te herdenken. Verder vind ik het persoonlijk een unieke hobby, om bijvoorbeeld items te hebben/zien die zoveel meegemaakt hebben, dat doet me soms best wel wat. Ben benieuwd naar de andere
.
Ik geef toe, ik kocht zelf vroeger te veel klein spul, maar dat ben ik aan het afbouwen/verkopen, wat er dan niet bij hoort. Verder ben ik bezig om de tweede mannequin compleet te maken! De 1ste is al compleet (Luftwaffe soldaat)
. De 2de wordt een Argyll and Sutherland Highlander, moet alleen nog wel wat spullen ervoor hebben! 

Ik geef toe, ik kocht zelf vroeger te veel klein spul, maar dat ben ik aan het afbouwen/verkopen, wat er dan niet bij hoort. Verder ben ik bezig om de tweede mannequin compleet te maken! De 1ste is al compleet (Luftwaffe soldaat)

Laatst gewijzigd door Edgar op 06 okt 2006, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
- Darryl
- Lid
Ik geef Edgar 100% gelijk. Ik denk er precies zo over! Ook vind ik het leuk om achter het verhaal van sommige items te komen. Verder hoop ik ooit een klein museumpje te beginnen over wat er zich allemaal in mijn woonplaats heeft afgespeeld. 

They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
- BBB
- Lid
de geschiedenis van WOII, later ook WOI was steeds prioritair voor mij, sedert enkele jaren beginnen verzamelen, liefst Duits WOII maar aangezien m'n intresse heel uitgebreid is ivm beide oorlogen zal ik geen neen zeggen tegen een intressant stuk, liever 10 dingen van 100€ dan 1 stuk van 1000€, want een iemand die er weinig van kent ziet toch de waarde ervan niet, en je toespitsen tot 1 onderwerp (als de geschiedenis van de oorlog in z'n totaal je intresseert) is niet mijn streefdoel. Een mooie franse WOI bajo is voor mij even leuk als een Duitse K98 bajo.
Als het maar origineel is, ik verzamel zowel klein grut als de mooiere spullen, in de oorlog had je ook beide, natuurlijk word het dan moeilijk om namaak van origineel te onderscheiden als je geen specialiteit hebt.
Ik heb een redelijk grote verzamelruimte, als je die moet vullen met bvb. SS, dan ben je wel een tijdje bezig.................
Boeken kan ik ook moeilijk laten liggen in de boekhandel.
Als het maar origineel is, ik verzamel zowel klein grut als de mooiere spullen, in de oorlog had je ook beide, natuurlijk word het dan moeilijk om namaak van origineel te onderscheiden als je geen specialiteit hebt.
Ik heb een redelijk grote verzamelruimte, als je die moet vullen met bvb. SS, dan ben je wel een tijdje bezig.................
Boeken kan ik ook moeilijk laten liggen in de boekhandel.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
- Darryl
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- Darryl
- Lid
-
- Lid
Wat ik bedoel? Hhaha Hoeveel P's er in het woord L-E-Z-E-N zitten 
Ik bedoel dat we geinteresseerd zijn of je nog in de ECHTE informatie over WOII interesseerd. Of je weet wat er in de oorlog gebeurt is e.d. Het is een vraag, geen 'must' natuurlijk.
779

Ik bedoel dat we geinteresseerd zijn of je nog in de ECHTE informatie over WOII interesseerd. Of je weet wat er in de oorlog gebeurt is e.d. Het is een vraag, geen 'must' natuurlijk.
779
Laatst gewijzigd door 779 op 06 okt 2006, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eric
- Lid
- Darryl
- Lid
Bob bedoelt, dat je de eerste post eens moet doorlezen. Daan (stravers) wil graag weten, waarom je nu verzameld, alleen omdat je de spullen mooi vind, om iets van de tweede wereldoorlog te hebben enz... Dus vertel wat meer. 

They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
- Darryl
- Lid
Aha bedankt Eric.Eric schreef:Darryl lees het logisch.Darryl schreef:Ik ben wat gewend kwa msn taal. Maar dit gaat zelfs mijn pet te boven Johan...
Sh*t , je is nch jonge beginne danikke, ikke was fier!
Sh*t, je begint nog jonger dan ik, ik was vier!
Zoiets denk ik

Maar dat klopt de zin niet, Arjan is 12...