Waarom verzamel je nou eigenlijk?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Stravers schreef:Ja ik bedoel eigenlijk meer voor de jongere generatie, diegene die net beginnen, ze posten werkelijk alles wat ze kopen en dan denk ik soms van waarom verzamel je nou, omdat andere het mooi vinden of jezelf? Ook lijkt het wel alsof sommige deadlines hebben, dat ze zo snel mogelijk iets 'af' willen hebben, en een referentieboek al te duur vinden. Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat ik nou met deze post bedoel, maar sommige zullen het vast begrijpen denk ik :lol:
Waarom mag je niet alles posten wat je koopt? :?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Elk gekauwd kauwgompje en afgekloven sigaret is het toch niet waard om gepost te worden? Het is toch geen pronkwereld deze hobby???

779
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Bob, ik zie het probleem niet...

Als verzamelaars het leuk vinden om dingen te posten die ze pas gekocht hebben, laat ze dan! Ik vind het alleen maar leuk, om weer de nieuwe aanwinsten van een collega verzamellaar te zien. Ik post zelf ook elke keer mijn nieuwe aanwinsten. Je bent dan toch weer trots op je nieuwe aanwinst en dat wil je met je mede forummens delen.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Je mag van mij best elk item posten als je dat zelf wilt. IK heb daar blijkbaar een andere mening over. Maarja, dat mag in deze wereld toch :lol:

779
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

779 schreef:Je mag van mij best elk item posten als je dat zelf wilt. IK heb daar blijkbaar een andere mening over. Maarja, dat mag in deze wereld toch :lol:

779
Natuurlijk mag dat. Anders zou de wereld maar saai zijn, niet? :wink:
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Als je elk item post dan vraag ik me inderdaad af waarom je verzamelt? Ik vind het niet zo geweldig om elke keer weer een canteen te zien die iemand gekocht heeft, of een ditje of een datje die je al zoveel ziet, dat is niet echt appart en dan vraag ik me af verzamel je voor jezelf of omdat je het leuk vind om te showen, dat bedoel ik eigenlijk met dit topic.. Ik vind het ook gaaf om nieuwe aanwinsten te zien, maar dan wel apparte dingen, waarbij de koper een leuk verhaaltje bij kan vertellen, enz... Maar dit is niet negatief bedoeld of wat dan ook, vroeg het me gewoon af waarom je nou echt verzamelt en dan eerlijk antwoorden.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Ik noem het niet showen. Althans daarom ik doe het niet. Onder showen versta ik het laten zien hoe hard je nieuwe BMW kan ofzo. Ik ben trots op elke nieuwe aanwinst, ook al is het maar een voedselbon. En ik vind het dan weer erg leuk om mijn medeverzamelaars mijn nieuwe aanwinst te tonen. Ik doe het dus niet om te showen, maar omdat ik trots ben op mijn spullen. :wink:

Ik weet niet of je dit topic hebt geopend door mijn ''Nieuwe aanwinsten topic''. Maar ik vind het showgehalte op dit forun wel erg meevallen. In vrijwel elk ''Nieuwe aanwinsten topic'' zie je speciale aanwinsten voorbij komen. :)
Laatst gewijzigd door Darryl op 06 okt 2006, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Ben ik het wel mee eens, Daan. Je kan beter wachten dat je meedere dingen hebt en ze dan in een keer posten. Heb ook zo'n gevoel dat het is om meer posts te krijgen op dit forum.
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Ach mij boeit het nooit zo veel, vind het wel leuk om te kijken wat men koopt. En het houdt de forums in leven! :lol:

En k wt dt k nt mt msn taal mg prtn mr tis wl fun om mnsn t zn flppn! 8)

Sbas
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Bericht door Alex »

Je bent weer lekker bezig Sbas :P Tis wel te merken dat het vrijdagaaf is :D
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Als het meer een topic is voor beginnende verzamelaars dan hoef ik ook niet uit te leggen waarom ik begonnen ben met verzamelen. Is mooi scheelt weer een hele lap text die ik anders had moeten typen. :P ;)

En ik wacht meestal ook tot ik wat meer aanwinsten heb voordat ik ze post maar als een aanwinst heel bijzonder is(voor mij) dan post ik hem soms eerder. Verder vind ik het juist leuk om ook aanwinsten en collecties van anderen te bekijken. Vooral natuurlijk de collecties waar duidelijk veel aandacht aan is besteed. En dan natuurlijk niet alleen aan de items zelf maar ook aan de display, de poppen, dat soort dingen. :D ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik plaats ook alles wat ik nieuw heb (behalve het hele kleine spul), maar geloof me, dat doe ik echt niet om te showen. Gaat mij erom dat 't mooi bij m'n collectie staat, en dat een project weer iets completer is :) 8) Maar als jullie eraan ergeren zal ik het wel één keer in de twee weken posten oid :wink:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Op basisschool begon de interesse al want thuis kinderboekjes lezen (jaja) en ging ik samen met me vader bij oude bunkers kijken.
Ook gingen we weleens naar musea en dergelijke.
En toen ik wat ouder werd las ik boeken over wat er in omgeving gebeurd was en tja.. op gegeven moment merk je dat er nog spullen te koop van zijn.
En dan begint het virus. :D :wink:
En over het posten of het nu klein of groot of belangrijk of onbelangrijk item is.
Alles wat ik koop/krijg vind ik een leuk item dus daarom post ik ze vaak ook. :)
En niet om het perse aan jullie te moeten showen.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Maar even over het woord "generatie":
Woordenboek: Groep van ongeveer gelijktijdig geboren mensen.

Met de jonge generatie bedoel je waarschijnlijk mensen van 14/15/16?
Als je het puur taalkundig bekijkt komen Stravers en ik uit dezelfde generatie. Misschien lijkt dat nu nog niet zo, maar over 5 jaar ofzo wel.

EDIT: nog eentje
Een generatie wordt vaak omschreven als een categorie mensen die tot eenzelfde leeftijdsgroep behoren en te kampen hebben gehad met dezelfde problemen in de levensloop. Een generatie bestaat uit drie verschillende aspecten. Je kunt het onderverdelen in; biologische generaties bijvoorbeeld opa, oma, vader, moeder, overgroot oma, overgroot opa en in een sociologische generatie bijvoorbeeld babyboomers, jaren ’60 etc en ook nog in geboortecohort bijvoorbeeld 1986 of 1990 etc.
Het woord generatie wordt ook voor andere zaken dan leeftijdsgroepen gebruikt: bij computertechniek bijvoorbeeld spreekt men ook over generaties. Deze worden dan gekenmerkt door technische vooruitgang.
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Mijn verzameling komt voort uit 1:interesse, 2:behoefte tot iets tastbaarheids, zodat je je verbonden voelt met het verleden 3: het verzamelen opzich en elke keer de kick als je wat gevonden hebt en de achtergrond ervan kan uitpluizen.

Over het posten: Ik heb zelf gekozen om item-groep per item-groep te posten. Het is dan mogelijk om met detail-foto's en een korte uitleg iets over de items te vertellen. Ik vind dit helder en het bied anderen de kans iets van jouw verzameling te leren.
Met overzichtsfoto's is het totaal plaatje wel duidelijk, maar is het moeilijker items van elkaar te onderscheiden. Je hoort dan toch ook vaak "kan je nog wat duidelijkere foto's plaatsen van item X?"

Bij mij is verder een totaalplaatje niet mogelijk vanwege de opstelling.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Plaats reactie