Foto's & Papieren Noordwijk, Katwijk, (Vliegveld) valken

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Foto's & Papieren Noordwijk, Katwijk, (Vliegveld) valken

Bericht door Dean- »

Hey,


Behalve de ''gewone'' militaria verzamel ik ook nog items uit mijn eigen dorp (Noordwijk), en omliggende dorpen zoals Katwijk, (Vliegveld) Valkenburg, Leiden etc.

Ik zal binnenkort proberen de overige foto's en papierwerk hier neer te zetten. Niet alle scans zijn even goed gelukt, de slechte zal ik binnekort eveneens opnieuw in scannen.

Kijk maar voor jezelf,


Afbeelding
Nederlanders die worden begraven in Valkenburg.


Afbeelding
Beestenmarkt in Leiden.


Afbeelding
Duitser verscholen in de duinen in Noordwijk.


Afbeelding
Foto met een stempel van een Leidse foto-studio, waarschijnlijk genomen in de buurt van Katwijk en Noordwijk. Ze staan ook op een andere foto met dezelfde stempel.


Afbeelding
Foto van een rijles in Noordwijk, op de achterzijde staat vermeld: Reitschule Nordwijk.


Afbeelding
Nog een foto van een rijles in Noordwijk, op de achterzijde staat vermeld: Reitschule H.v.H.


Afbeelding
Foto met een stempel van een foto studio in Leiden, op de foto poseren Duitse soldaten op het strand van Katwijk. Voor de kenners, in de verte zie je de Vuurbaak.


Afbeelding
Beeld van vliegveld Valkenburg, de rookpluimen komen van een aantal vliegtuigen af. Op de achterkant van de foto staat het volgende: 'Auf dem Flugplatz im Valkenburg (Holland) 1940, 10 mai (morgens).


Afbeelding
Een foto van een Duitser in de ''wachstube'' in Noordwijk.


Met vriendelijke groet,

Dean
Laatst gewijzigd door Dean- op 28 okt 2006, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Als je die uit katwijk een keer verkoopt wil ik hem wel ik woon in katwijk.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Leuke pics hoor dean! :)
Hoelang heb je ongeveer erover gedaan om deze allemaal bij elkaar te krijgen ?
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Je ziet ze niet vaak dit is de eerste foto die ik zie uit katwijk valkenburg en leiden
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

messemaker schreef:Als je die uit katwijk een keer verkoopt wil ik hem wel ik woon in katwijk.
Helaas, reken er maar niet op dat ik hem zal verkopen. Tenzij je iets hebt uit Noordwijk natuurlijk ;)

the_king88 schreef:Leuke pics hoor dean! :)
Hoelang heb je ongeveer erover gedaan om deze allemaal bij elkaar te krijgen ?
Dankje, met alle foto's en documenten ben ik bezig vanaf Februari 2006 ermee bezig.
messemaker schreef:Je ziet ze niet vaak dit is de eerste foto die ik zie uit katwijk valkenburg en leiden
Dan kijk je niet op de goede plaatsen, ik zie ze vaak genoeg :D


Met vriendelijke groet,

Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Oo
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Met alex eens; hoe snel wil jij je post aantal omhoog krijgen?
Deas Gu Cath
Plaats reactie