SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Bericht door SiNiStEr »

Nou hier is dan eindelijk mijn nieuwe collectie en aanwinsten topic! Een aantal mensen was het al een tijd geleden beloofd dat hij er zou komen maar nu is hij er dan ook eindelijk. Ik heb niet het vermoeden dat jullie hier nu smachtend op hebben zitten te wachten ofzo maargoed, voor de liefhebber is hij er nu. ;) :P

Ik weet zeker dat ik dingen vergeten ben op de foto te zetten en het was ook onbegonnen werk om ieder item apart op de foto te zetten waardoor er bijv. flightsuits maar een heel klein stukje te zien zullen zijn net als enkele andere grotere items maargoed dat is even niet anders. Mocht iemand ergens specifiek foto's van willen zien dan moet hij het hier of via de mail/PB maar laten weten dan kan dat natuurlijk geregeld worden. Onder de foto's staat wat er op de foto's te zien is.

Tot slot wil ik nog even vermelden dat het ontbreken van poppen wellicht zal opvallen daar ik al meer dan genoeg spul heb om er 3 of 4 bijna volledig aan te kleden. Dit is enkel en alleen uit ruimtegebrek. Ik zou ontzettend graag naast die bustes nog een stel poppen en wellicht nog 1 of 2 bustes neer willen zetten maar helaas heb ik hier op het moment gewoon geen ruimte voor. Het is dus gewoon afwachten tot dat ik een keer een geschikte ruimte hiervoor vind. Tot die tijd kan ik niks anders doen dan maar gewoon uniformen compleet maken en ze zolang onder mijn bed(mooi donker) in kisten, dozen en bakken bewaren. Het is gewoon even niet anders. :frownno: :|

Hier volgt in ieder geval mijn collectie tot nu toe en mijn aanwinsten zullen in het vervolg ook in dit topic verschijnen. Enjoy! :)

Afbeelding

Op deze foto zie je mijn 2 bustes die ik op dit moment heb staan. Op de ene is een RCAF jasje en cap met badge te zien die toebehoort hebben aan ene Sgt. Bradshew en op de andere buste zit een jasje van Cpt. H. Glockler die eerst als piloot bij de USAAF 5th en in de oorlog bij de 8th AF heeft gevlogen. Leuk om te vermelden is dat deze piloot 2x onderscheiden is met de Air Medal, een keer met het Distinguished Flying Cross en hij heeft ook de Presidential Unit Citation ontvangen. Zijn broek ligt onder de buste op de kist. Daarnaast zijn op de foto 3 paar Duitse laarzen te zien, een paar viltlaarzen, een paar officierslaarzen en een paar Luftwaffe pilotenlaarzen(enorme maat :o). En verder zie je van links naar rechts nog een Duitse kist voor 2cm. FLAK magazijnen, daarnaast een kist voor losse 2cm. FLAK patronen, daar weer naast een 8,8cm. FLAK18 huls en tot slot is nog een kist voor 25 8,8cm. Zt. Z. S/30 Fg1 tijdsontstekers te zien.


Afbeelding

Op deze foto zie je van links naar recht; een Duits etensblik, een KVK 1ste klasse, een Duitse bakkelieten zuurstof meter vermoedelijk uit een Me110 of een Ju88, een repro DAK borstadelaar, een kar98 strip met patronen(onklaar), een Duitse veldfles, een Luftschutz verbandkast(nog halfvol), twee LW koppels met slot waarvan er een met I/FlakRegt.14 gestempeld is(gemotoriseerd Flak regiment), het voor-oorlogse handboekje "Fliegen Lernen!" en een leuke Luftschutzhelm gladiator model.


Afbeelding

Ook weer een beschrijving van de items van links naar rechts; linksboven is een omgebouwd Zweeds jasje te zien(inmiddels verkocht), daarnaast een Duits Arbeitsbuch van een man die ook op het vliegveld Crailsfeld heeft gewerkt(vermoedelijk klein militair vliegveld), daaronder een Duitse Erkennungsmark en daarnaast een compleet LW blauw kar98 schoonmaakdoosje met inhoud, daaronder ligt een Duitse wit/grijze wendebroek in goed gebruikte staat met mooie veldreparaties. In het midden van de foto's liggen verder 2 NLD'se, 1 Franse en 1 Duitse Adler en een officieel zakje van een EK2. Tot slot is er nog een Duitse kar98 bajonet met schede te zien.


Afbeelding

Van links naar rechts is hier te zien; een RAF of RCAF veldfles met daartegen aan de koptelefoon voor de daar achter liggende WS38 set waarvoor ook de keelmicrofoon te zien is tussen de 3 20mm. Hispano hulzen(munitie voor boordkanon van Engelse jachtvliegtuigen als bijv. de Spitfire). Naast de WS38 set is een 6PDR huls te zien en het groene ding met etiket vooraan is een noodlampje voor aan een Brits reddingsvest zoals gedragen door Britse, Canadese en ook sommige Amerikaanse piloten.


Afbeelding

Hier zie je 2 dingen waar ik wel erg trots op ben. Aan de linkerkant zie je een origineel LW blauwe gasmaskerbus met bijbehorend gasmasker. Deze zijn aardig zeldzaam en ik heb er zelf, sinds ik verzamel, nog maar 2 gezien waarvan eentje in de oorlog LW blauw was overgeschilderd(oorspronkelijk WH groen) en deze die nu in mijn bezit is die gewoon als eerste en enige laag deze LW blauwe verf heeft. Aan de rechterkant zie je mijn andere trots, mijn M35 DD helm met LW broodzakriem erop. Helemaal 100% origineel met M40 binnenwerk(oorlogs vervangen of overgangsmodel), originele kinriem en vroeg of voor oorlogse licht LW blauwe verf. Daaronder heb ik een blauw/wit omkeerbare kopfhaube zitten.


Afbeelding

Op deze foto zie je v.l.n.r.; een B-6 flying helmet met gosport tubes en goggles voor mountain troops, hier gebruikt als flying goggles. De bril en cap zijn van de man geweest die te zien is op de portret foto die je op de foto hieronder ziet. De B-6 flying helmets met gosport tubes werden vooral door AAF cadetten in opleiding gebruikt. Onder het glazen hoofd met de B-6 is een van het setje dress gloves dat ik heb liggen. Deze zijn(en werden wel vaker) door een piloot gedragen ook tijdens vluchten. Naast het glazen hoofd zie je de nette versie van de normale kartonnen doos waarin de B-8 flying goggles die midden op de foto te zien zijn geissued werden met daarachter het info boekje over de flying goggles. Daaronder zie je een persfoto met een piloot die in zijn P-47 Thunderbolt geinterviewd wordt door een oorlogs-correspondent in zijn vliegtuig en 2 .50 hulzen(was het kaliber munitie dat ook werd afgevuurd door de P-47 boordmitrailleurs). Daarnaast zie je een A-14 oxygenmask dat vanaf halverwege de oorlog standaard werd voor alle Amerikaanse piloten.


Afbeelding

De foto waarover ik het hierboven had. De man op de foto is Lt. A. Mollenbrok. Van hem heb ik, naast wat hierboven al staat, ook zijn dogtag uit Korea-periode(na de oorlog door gegaan bij de USAAF), en zijn flight wings. Onder het portret zie je een papier waarop het gebruik van het gebruik van de microfoon die o.a. in het A-10R oxygenmask zat uitgelegd. Verder zie je 2 AF patches van de 9th en de 7th AF en je ziet een stuk van mijn A-9 flying gloves. Ook is er rechts bovenin nog een stuk te zien van mijn K-1 flight suit.


Afbeelding

Links onderin zijn dus nogmaals mijn A-9 flying gloves te zien alleen nu het andere stuk. Direct daarboven loopt de slang van mijn A-10A oxygenmask langs met daaraan het verlengstuk dat in het vliegtuig ook gebruikt werd om het zuurstofmasker op de zuurstoftanks van het vliegtuig aan te sluiten daar de korte slang die aan het oxygenmask zelf zit natuurlijk te kort is. Daar weer boven zijn nog enkele USAAF patches te zien en mijn(vind ik zelf) mooie A-6 flying boots. Deze laarzen zijn steeds moeilijker te krijgen valt me op en dat terwijl ze al niet echt makkelijk waren. Op zich mooi natuurlijk maar ik wil nog een paar hebben dus dat wordt even opschieten met het aanschaffen daarvan voordat ze helemaal onmogelijk worden. ;) De A-6A laarzen zijn nog wel goed te vinden maar van dit type is het niet bekend of ze nog wel in de oorlog gedragen zijn. Er is namelijk tot op de dag van vandaag nog geen (fotografisch) bewijs van. Onder de laarzen is een A-9 vliegeniersbroek zichtbaar en schuin onder de laarzen ligt mijn A-9 flying helmet. Deze is zo wie zo door een piloot gedragen daar er earcups op zijn gezet voor een koptelefoon of receivers en dit was niet standaard op deze caps. En achterin zie je ook nog een stuk khaki stof als je goed kijkt. Dit is mijn andere flight suit, deze is van het type (AN-6550)AN-S-31.


Afbeelding

Op deze foto is de meest bekende oorlogse USAAF winterjas te zien namelijk de B-3. Hier onder zit een zijden sjaal van camo-parachute stof(ook sjaals van witte parachutestof werden gedragen) en ernaast ligt een USAAF Crusher cap waarin ook nog de naam van de oorspronkelijke eigenaar terug te vinden valt.


Afbeelding

Nou op de foto hierboven zie je boven in de linker hoek een vroege versie(latere waren langer) Duitse gasmaskerbus liggen met originele wintercamo erop. De bus heeft geen riemen meer, hiervoor moet ik nog een keer een origineel setje zien te vinden dan kan deze mooi bij mijn LW FLAK winteruniform. Daarnaast is een leren tasje te zien voor een een oorige koptelefoon die naar zeggen vooral door LW eenheden werden gebruikt. Daaronder liggen 2 kar98 tasjes die allebei '38 gestempeld zijn en allebei nog bruin zijn aan de achterkant. Daar weer onder ligt een 3,7cm. FLAK huls en daarnaast een messing en een stalen 2cm. FLAK huls. Rechtsboven is nog een gecamofleerd kistje te zien voor een FLAK optiek.


Afbeelding

Het boekje dat je op deze foto rechts ziet is een boekje dat besteld kon worden door mensen die vaders of zoons hadden die dienden bij de USAAF in de Pasific en die wilden waar hun familieleden vochten. Hier zijn een aantal kleine kaartjes op te vinden van eilanden en eilandengroepen waarom gevochten was en werd en waar nog om gevochten ging worden en er staat een grote kaart op waarop de gehele Pasific te zien is met daarop de frontlinie van dat moment. Daaronder zie je een parachutestrap met haken liggen die de parachute verbond aan de parachutebag en dus het harnas plus de persoon die erin hing. Deze strap is zeer waarschijnlijk ook werkelijk gebruikt daar de scheerlijnen eraf zijn gesneden. Dit was iets wat bijna alleen gebeurde als de parachute snel uit de weg geruimd moest worden. Vrijwel in het midden van de foto is dan nog een USN patch te zien van een 3de graads vliegtuigtechnicus en daarboven is mijn USMC Kabar mes met lederen schede en veter te zien. Dit mes heeft op het lemet ook een paar kleine putjes zitten die door zout aanvreting erin zijn gekomen, het mes is dus zeker weten gebruikt geweest.


Afbeelding

Je ziet hier in het midden een blouse van een USAAF Lt. liggen die op deze manier bijv. onder een vliegeniersjas als de B-3, B-10 of B-15 gedragen werd. Verder zijn nogmaals de Kabar(nu in de schede) en de parachutestrap met haken te zien. Midden bovenin de foto zie je nogmaals 2 Duitse 2cm. FLAK hulzen, ditmaal de voor-oorlogse koperen versie en daarnaast 2 20mm. Oerlikon patronen(onklaar NLD'se wet). Dit zijn er 2 van Amerikaanse makelij uit 1943 maar ik heb ze gekocht omdat exact dezelfde patronen ook zeer veel zijn gebruikt door Nederlandse luchtafweer eenheden in de meidagen van 1940 die met het 20mm. Oerlikon kanon uitgerust waren. Ernaast liggen de originele kartonnen kokers waarin de patronen vervoerd werden. Onder deze hulzen is dan verder nog een USAAF kitbag te zien met opschrift en ook met de naam van de piloot of crewmember erop gedrukt. En linksonder zie je een aanwinst van gisteren(zondag) namelijk een RAF Mk.VIII vliegeniersbril. Deze zijn redelijk moeilijk te vinden in een goede staat en lopen op Ebay vaak hoog op in prijs. Ik had het geluk deze echter voor 30 EUR. mee te mogen nemen. :cheer: O-)


Afbeelding

Hier zie je al mijn losse USAAF patches van dit moment. Mijn doel is om van alle 20 Airforces een patch te hebben over een tijdje plus nog enkele algemene patches en dan onder iedere patch een strookje te hangen waarop staat van welke Airforce de patch is en in welk Theather of War deze Airforce gediend heeft. Te zien op de foto zijn; AAF Cadet, algemene AAF patch, 2nd AF, 3rd AF, 5th AF, 6th AF, 7th AF, 2 verschillende 9th AF patches, 10th AF, 13th AF en de 20th AF. Verder is de 8th AF patch nog naar me onderweg. Het schiet dus al aardig op.


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hierboven zijn al mijn aanwinsten te zien van de laatste tijd die nog niet op een foto stonden en mijn persfoto's tot nu toe. Hieronder een lijstje wat op iedere foto te zien is:

Foto 1: 5 originele Nederlandse postkaarten uit '39/40 waarop verschillende vliegtuigen van de Nederlandse luchtmacht te zien zijn. Erg interessant natuurlijk daar originele oorlogse afbeeldingen van deze vliegtuigen erg schaars zijn. O.a. de bekende Fokker D21, de Fokker D17 en de Fokker C10(verkenner). Daarnaast zit er een veelzeggende nieuwjaarskaart bij het lotje, van 39/40 waarop staat "Het nieuwe jaar brenge vrede". We weten allemaal hoe dat afgelopen is.
Foto 2: Een US service dress van een soldaat/chauffeur van een transport eenheid. Van dezelfde persoon heb ik ook de blouse, stropdas en Service broek.
Foto 3 + 4: Dit is een aanwinst die je op zich al zeer zelden tegen zult komen, namelijk een fusepin van een vliegtuigbom met etiket. Deze fusepin met etiket is een van de war-souvenirs van een bommenlader/richter van de 447th bomb group die in totaal 23 missies gevlogen heeft. Dit is op zich al bijzonder, maar wat het helemaal speciaal maakt is dat achterop het etiket staat "Berlin Germ. 6.21.44". Ik heb het na gezocht en inderdaad heeft de 447th op 21 juni 1944 wapenfabrieken in Berlijn gebombardeerd.
Foto 5: Een persfoto waarop je een RAF piloot ziet die getraind wordt in een Amerikaans "Harvard" toestel.
Foto 6 + 7: Mijn nieuwe A-14 flying helmet. Helaas wel zonder receivers maar ik kan er een koptelefoon overheen doen of ik kan de receivers er nog eens los bij kopen. Maar eigenlijk is het een tijdelijke cap totdat ik een fatsoenlijke met earcups en bedrading vind.
Foto 8: Een prachtige persfoto die laat zien wat vele mensen in Nederland en Duitsland tijdens de oorlogen regelmatig zullen hebben gezien. Hele vloten Geallierde bommenwerpers op weg naar de industriegebieden in Duitsland om de Duitse oorlogsindustrie te ontwrichten. In dit geval betreft het een vloot B-17 "Flying fortresses".
Foto 9: Een hele scherpe persfoto van een Britse soldaat in Frankrijk(1940) die stukje voor stukje een gehele neergestorte Duitse bommenwerper uit mekaar haalt op zoek naar evt. constuctie en/of oorlogsgeheimen.
Foto 10: Een Britse bommenwerper laat een vijandelijk schip(vermoedelijk Duits) bij Noorwegen kelderen met een paar goedgerichte bommen. Deze persfoto past mooi naast mijn 2 Britse verkenningsfoto's waarop vijandelijke schepen te zien zijn, die ik heb.
Foto 11: Algemeen oorlogs USAAF boekje met daarin alle airforces met hun emblemen, vliegtuigen, personeel enz; enz.
Foto 12: Duitse prive foto waarop 3 Duitse officieren te zien zijn. Op de achtergrond is heel duidelijk een vroeg type Messerschmitt Bf 109 te zien. En daarachter vaag nog een.
Foto 13: Een prachtige Duitse persfoto van een Duitse Dornier Do 215(ook wel Do 17Z) in vlucht.
Foto 14 tm. 19: Foto's van mijn allernieuwste trots waar ik ook voor geen geld aan heb kunnen komen terwijl het item toch een een staat is waarin je deze dingen nauwelijks meer aantreft tegenwoordig en als je ze wel tegenkomt gaan ze voor een behoorlijk bedrag. Het is namelijk een USAAF B-4 life preserver die gedragen werd door bijna iedere piloot. Waar hij voor diende lijkt me duidelijk. Deze is echter nog in ontzettend complete staat en kan nog gewoon met de mond opgeblazen worden(ja ik heb het geprobeerd :P). Verder zitten alle dingen er nog op een aan die er op een aan horen te zitten en alles werkt zoals het zou moeten werken. Het meest bijzondere is echter nog wel dat het "Dye marker" pakketje er nog steeds helemaal heel en vol aanzit. Deze zijn er namelijk bijna altijd af. Dit pakketje die opengetrokken te worden als een piloot in zee lag en een vliegtuig o.i.d. zag naderen en zichzelf wilde laten zien. In het zakje zit een kleurstof die zich snel over het water verspreid zodat vanuit het vliegtuig duidelijk een kleurvlek op het water te zien was en dus de plaats van overlevenden vastgesteld kon worden zodat overlevenden konden worden opgepikt. Dit vest wilde ik al wel een tijdje hebben dus ik ben heel erg blij dat ik er nu een heb die ook daadwerkelijk AAF gemarkeerd is dan ook nog in zo'n staat is voor zo'n prijs. Echt super!!!



Nou dat was dan eindelijk mijn complete collectie op de paar dingen die ik vergeten ben na. Die komen later nog wel een keer. Het was een heel karwei om alles er met beschrijving op te krijgen maar het is gelukt! Hoop dat jullie het wat vinden. ;)
Vanaf nu zal ik in dit topic dus ook al mijn nieuwe aanwinsten gaan showen... :)
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 25 mei 2008, 23:56, 21 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Zeer nette verzameling m8!
Bustes zijn idd netjes man, love the flyingboots!
Goodluck with collecting m8 ;)
And by the way, there is a place were they would love 2 see that R.C.A.F. Uniform :evil:

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Re: SiNiStEr's aanwinsten topic (nieuw topic en collectie pi

Bericht door Skylighter »

SiNiStEr schreef:en hij heeft ook de D-day bar ontvangen
Leuke collectie, alleen wat bedoel je met een D-day bar? Je zal de Presidential Unit Citation wel bedoelen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Erg mooie verzameling Sander. Jouw collectie heb ik altijd 1 van de interessantse gevonden, en ook veel blijven volgen. Dus ik ben erg benieuwd naar de rest van je foto's!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Zeer interessante en mooie collectie :D ,
ben zeer benieuwd naar de rest :)

Yannick
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Mooie collectie hoor! :)
Ook leuk opgesteld ben benieuwd naar het andere deel. :oops:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

En ik zie dat er een update is geweest!
Laat wel even weten wanneer je klaar bent met updaten.. :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Nice!!1 :) Doe je je lw k98 schoonmaakblikje weg ofnie? Anders heb ik wel interesse.

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ziet er goed uit Sander! ben redelijk jarloers op die Chrusher
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Erg mooie collectie! 8) Heb je al AM markings op de bril gevonden toevallig? Is iig een erg mooie bril voor een mooi prijsje. :wink:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Mooi spul hoor!
:wink:
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Hey sinister,

Ik zie dat je vooroorlogse 20 mm flak hulzen hebt. Uit welk jaar is de vroegste? :P

Ik heb er ook een stuk of 10 waaronder 5-8 vooroorlogs de vroegste is uit 34 :D .

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Bedankt jongens voor al jullie reacties tot nu toe! Vanmiddag of vanavond komen de laatste foto's met beschrijving online. Deze zie je vandaag vanzelf verschijnen maar een belangrijk deel staat er nu wel op. Ben blij om veel possitieve reacties te zien(als er iets negatiefs is mag het overigens ook) en daar kan ik er niet genoeg van zien dus ik zou zo zeggen; Keep them comming!!! :P ;)

@Maj. Cain: Thanks mate! I love the flying boots myself too, but I still want another pair! :P And I know where they would like too see that RCAF uniform. I can remember that I allready posted it there once, but maybe I will post it again there soon. ;) O)

@Skylighter: Ik bedoelde inderdaad de Presidential Unit Citation, maar ik wist even niet meer hoe het ding heette dus vandaar dat ik hem maar even de D-day bar noemde daar ik me kan herinneren dat de 8th Air Force het ding uit gereikt heeft gekregen na aanleiding van hun daden op D-day en de dagen daarna. Volgende keer zal ik proberen hem bij de naam te noemen. ;)

@Dodo: Je geeft me echt teveel eer, er zijn nog een aantal verschikkelijk mooie andere verzamelingen te bezichtigen op dit forum waarbij die van mij in het niet valt. :oops: Maargoed ik ben in ieder geval blij om te horen dat er mensen zijn die dit topic met plezier bekijken. Dat zorgt er ten slotte voor dat ik de moeite blijf nemen dit topic telkens te updaten en weer aan te vullen. :D
Ik zal het je in ieder geval laten weten via de PB als alles erop staat. :)

@Yannick S. en the_king88: Bedankt voor jullie reacties, ik heb maar geprobeerd het zo creatief mogelijk op de foto te zetten daar ik verder voor een groot deel geen vaste opstelling heb voor dit spul. Hoop dat het enigszins een beeld kan geven van mijn collectie tot nu toe.

@Alex: Thanks! Ik doe het schoonmaakblikje echter nog niet weg. Ik doe zelf van Duits spul ook enkel aan LW en wil hem daarom bij mijn collectie houden. Er moet ook nog een keer een kar98 bijkomen. ;)
In ieder geval wel bedankt voor je interesse en ik houd je aanbevolen als hij een keer mocht vertrekken uit mijn collectie.

@Sobel: Bedankt, leuk reacties van andere USAAF verzamelaars te krijgen. :) En de Crusher is inderdaad mooi ja, maar geen zorgen over een tijdje zul jij er ook ongetwijfeld een in je collectie hebben. :yes:

@Edgar: Bedankt Edgar! Ik heb verder helaas nog geen AM markeringen op de RAF MkVIII flying goggles kunnen vinden, maar hij is wel zeker oorlogs en onder de zwarte(zo te zien oorlogse) verf zit ook gewoon nog de officiele RAF blauwe verf. Verder zijn deze brillen volgens mij tijdens de oorlog verder niet voor burgerdoeleinden gemaakt en is de MkVIII volgens mij na de oorlog niet meer geproduceerd. :)

@Waffenambt: Ik heb 2cm. FLAK hulzen geen 20mm. FLAK hulzen. Duitse kalibers vanaf 20mm. worden in cm's gegeven he, jij zou het moeten weten. :P ;) Maar ik kan het hier op school niet bekijken maar volgens mij is mijn vroegste uit '36. Heb zelf slechts 4 2cm. FLAK hulzen waarvan er volgens mij 2 voor-oorlogs zijn(die op de foto dus). :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
glen666benton
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 03 aug 2005, 19:31
Locatie: belgië

Bericht door glen666benton »

:zapped: zeer mooi, doe zo verder :)
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Mooie excercitie patronen. :wink:

ps de rest van je verzameling mag er ook best wezen.
Gesloten