Dat de shoulder pads origineel zijn daar twijfelde ik niet echt aan, er zit wat oude roest op de ijzeren delen en de stof is duidlijk wat dof en heeft wat vlekjes op sommige plekken. Ook staat er nog een onduidelijke vervaagde stempel op beide pads die zegt "I101". Wat betreft de stempeling zullen jullie ongetwijfeld gelijk hebben.
Over de jas. Tja hier had ik zelf natuurlijk ook beter op moeten letten. Wist wel dat er ook jassen met khaki binnenvoering zijn en dat de gebruiksuitleg ook gedruk was in sommige M43 jassen op een etiket e.d. Maar dacht dat deze jas ook in orde was. Ook de patch en alles leken allemaal prima in orde te zijn en de jas had de normale gebruiksschade.
Ze zijn dus ook in orde alleen dan dus laat-oorlogs(of evt. zelfs net na-oorlogs). De persoon waarvan ik het spul heb zegt echter dat hij de jas echt bij Nijmegen vandaan heeft en dat hij me het huis kan wijzen waar het vandaan komt. Ik geloof hem daar ook in. Echter had de vrouw niet gezegd wanneer ze aan de jas gekomen was. Wat bijvoorbeeld mogelijk is, is dat de veteraan de jas na de oorlog pas een keer aan de vrouw gegeven heeft toen hij weer op bezoek was in Nederland o.i.d. Veel veteranen bleven ten slotte na de oorlog nog een tijd in het leger, sommigen zelfs tot na Korea. Deze mensen ontvingen dan vaak ook wel vervangend spul als het oorlogse gerei kapot ging of versleten was.
@Loek: De rode stempel in de jas is overigens een Quartermaster stempel. De typerende gekruiste sleutels zijn namelijk nog te herkennen. Het is dus geen stempel van doorgebruik.

En niet alle armflags zaten vastgenaaid op de jas. Je had ze ook die met een veiligheidsspeld o.i.d. om de arm werden bevestigd.
@Michiel: Met de verkoper valt het dus reuze mee, hij hoeft er niet om gelogen te hebben maar hij heeft gewoon verteld wat hij wist. Hij is verder geen bedrieger, hij zou enkel uit onwetendheid fake verkopen zover ik weet. Hij nam het spul dan ook gewoon terug toen ik hierover contact met hem opnam vanavond. Was geen probleem en hij was blij dat ik er achterkwam en contact met hem hierover opnam en niet ook meteen ging rondbazuinen dat hij een oplichter was. Heb dus nu de complete ruil ongedaan gemaakt. Hij wilde mijn spul echter wel houden dus dat heeft hij nu gewoon van mij gekocht en zelf koop ik er nu waarschijnlijk een andere 82nd. set voor terug waarvan ik 100% zeker weet dat hij in orde is. Hier zit echter geen M43 bij maar deze koop ik er los bij en hier zet ik zelf wel een 82nd ab patch op. Die patch heb ik toch nog liggen.

@Peter: Ook jij bedankt voor de goede uitleg, net als Loek en Michiel. Het was dus inderdaad wel een mooie aanwinst maar helaas niet echt te gebruiken voor mijn MG trooper. Hij is dus toch weer terug gegaan naar de verkoper. Nu komt er een andere set voor in de plaats zoals het er nu uitziet. Deze set is wel wat het lijkt maar dat je met Airborne spul zeer voorzichtig moet zijn heb ik inmiddels wel ondervonden helaas. Hoewel dit voor een groot deel natuurlijk mijn eigen schuld is maargoed...