Was bij de post hierboven vergeten te vermelden dat hij ook nog eens een werkende rits heeft, ook dit is lang niet meer bij alle B-3's die je tegenwoordig vind het geval. Maargoed, de prijs waarvoor hij verkocht is valt me nog reuze mee, lijkt me op zich een redelijke prijs voor deze jas.
Maargoed, heb vandaag dankzij Haplo eindelijk gevonden waar ik lang naar op zoek ben geweest namelijk de ideale pop voor mijn USAAF uniform. Meteen toen ik hem te koop zag staan had ik wel zoiets van; "dit zou hem wel eens kunnen zijn". Hij heeft echter al mijn verwachtingen overtroffen. De pop lijkt absoluut gemaakt voor het uniform. Alles paste precies.
Ik heb op het moment alleen mijn eigen kamer voor mijn collectie en dat zal de eerste tijd nog wel zo blijven(hoewel ik wel op zoek ben naar een geschikte ruimte) vandaar dat ik naast 2 of 3 bustes enkel ruimte heb voor slechts een pop. Deze pop moest dus perfect zijn. Deze heb ik dus nu gevonden en zie hier het resultaat, een piloot van een B-26 Martin Marauder, februari 1945(maand dat mijn woonplaats door deze vliegtuigen van de 9th AF is gebombardeerd):

Op de pop zit verder nog dit (A-5?) reserve parachute chestpack dat ik vandaag op de oliebollenbeurs in Duiven gevonden heb. Redelijk bijzonder daar ik deze op beurzen nog nooit tegen ben gekomen en ze ook op internet in hoog tempo schaarser en duurder worden. Ben er erg blij mee daar ik nu in ieder geval iets van een parachute bij mijn piloot heb, iets wat ik eigenlijk de komende tijd nog niet had durven denken daar oorlogs parachutespul belachelijk duur is (geworden).
Het chestpack is in ieder geval wel Brits doorgebruikt, of dit oorlogs of na-oorlogs gebeurd is ben ik nog niet achter maar het is in ieder geval niet storend. Op het plaatje naast de foto van het chestpack zie je een piloot met een A-5 chestpack. Ik vermoed dat die van mij een aangepast type daarvan is. Dit ga ik dus nog even uitzoeken.

Tot slot ben ik nog in het bezit gekomen van een leuke USAAF wing door een ruil. Het betreft hier een grote 3 inch versie. Ik ben er echter nog niet helemaal achter wat voor soort wing het is. Het lijkt me een combinatie van de Aircrew member wing en de Master pilot wing. Kan iemand van jullie me hier meer duidelijkheid over geven? De producent is zoals op de 2de foto te zien is N.S. Meyer inc. uit New York.

Al met al dus een leuk dagje, hoewel ik, net als de meeste anderen die ik gesproken heb het aanbod in Duiven wel vond tegen vallen. Maargoed, het mocht de pret niet drukken!