SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Sbas schreef:Ik wil je pret niet drukken maar mij lijkt die borstadelaar ook niet origineel gemonteerd. Zie de stiksels aan de linker kant van je adelaar.

En dan nog een vraag: Is dit een oud model waffenrock ofzo? Want ik mis wat zaken op de onderkant vd mouw?

Sebas
Dank Nico. En Sebastiaan; ik zie niks vreemds aan de stiksels aan de linkerkant van de adelaar. Het is niet met een naaimachine opgezet maar gewoon met de hand in de fabriek zoals je vaker ziet. Aan de achterkant zijn verder ook geen stiksels zichtbaar zoals je op de 5de foto wel kunt zien.
En het model waffenrock is inderdaad niet het standaard model met die omgevouwen mouwen. Volgens mij is deze jas ingekort. De mouw is namelijk naar binnen gevouwen en daar met enkele simpele stiksels vast gezet. Dit lijkt dus op een inkorting. Alle stikwerk aan de adelaar, schouderstukken, rangteken op de mouw en de stiksels aan de naar binnen gevouwen mouw zijn met hetzelfde soort en kleur garen gedaan.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Mmm okok t leek net alsof er oude gaatjes zaten (zie afbl).

Afbeelding
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Sbas schreef:Mmm okok t leek net alsof er oude gaatjes zaten (zie afbl).

Afbeelding

Lijkt er idd op , dat het embleem voor de 2e keer gemonteerd is .
Niks mis mee, Net jasje Sander.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Sbas schreef:Mmm okok t leek net alsof er oude gaatjes zaten (zie afbl).

Afbeelding
Je hebt inderdaad gelijk Sebastiaan. In het echt valt dit minder op vandaar dat ik het nog niet gezien had. De adelaar is dus inderdaad opnieuw geplaatst maar wellicht is dit direct in de fabriek gebeurd o.i.d. want nogmaals aan de achterkant is niks van stiksels te zien. :)

En dank Han, vind het zelf ook een erg strak jasje. :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Bericht door Sturmkreuz »

SiNiStEr mooi. Als je niet zeker bent brand een stukje draad op, of, als je een UV lamp hebt ga er dan eens over.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Zeer mooie aanwinst Sander!!! :o

De adelaar zit er idd voor minimaal de 2de keer op ( Handgestikt ) Dus niet fabrieksmatig.

Voor mij geen ''pain in the ass'' :roll:


Ga vooral zo door! :wink:
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Thnx allebei. Ook voor de tip Sturmkreuz. Echter ben ik zeker van originaliteit en UV is tegenwoordig geen waterdichte garantie meer. Maargoed mocht het jasje onder UV oplichten dan weet je natuurlijk wel zeker dat je niet goed zit.

En zei inderdaad al dat de adelaar herplaatst was. Dit is inderdaad met de hand gebeurd net als het rangteken op de schouder en vermoedelijk ook het inkorten van het jasje daar dit allemaal met exact hetzelfde kleur en type draad is gebeurd. De kraagstukken zijn met een andere kleur draad vast gezet maar of dit tijdens de oorlog is gebeurd ben ik nog niet uit.

Van een van de grootste Waffenrock-verzamelaars ter wereld(in ieder geval zo wie zo de grootste die ik ken) kreeg ik dit als reactie via de mail:

"It appears the Waffenrock you have might have belonged to a very small man as all of the 8 buttons, or at least the 8 button holes are present. It also appears they have modified the Waffenrock but not completely following regulations. The dark green cuffs have been removed but there is no addition of breast and lower pockets which the regulations called for.

You have a very interesting piece. I do sincerely appreciate you shared it with me."
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Zeker een leuke uitbereiding in de collectie sander! Keep it on the good work!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nou, zoals sommigen van jullie wellicht al wel gezien hebben is mijn WH Obergefreiter jasje naar Edgar vertrokken daar hij daar beter in de collectie past.
Echter ben ik lief geweest dit jaar en dus heeft Sinterklaas ervoor gezorgd dat daar het volgende voor in de plaats is gekomen; een LW offciers Schirmmütze in perfecte staat gemaakt door Erel. De muts heeft 2 kleine motgaatjes en de adelaar is na de oorlog een keer opnieuw opgezet(wel originele adelaar) maar verder is hij nog in topstaat. Leuk detail is dat achter de zweetband oorlogse kranten zitten die erachter zijn gestopt om de muts blijkbaar een betere pasvorm te geven. Daarnaast s de metalen ring in de muts verwijderd waardoor de muts de populaire "crush" heeft. Enjoy! :)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Wat een gaaf ding man! :shock: :wink:
Never Back Down
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Heel gaaf. :)
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Mooi hoor
'War is delightful for those who have not experienced it'
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Topstuk! Zehr schon! :D
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Zeer leuk weer Sander!


De kranten maakt het echt af! :o
Mehr Sein Als Scheinen!
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Petje af hoor Sander. Zo te zien ben je heel zoet geweest dit jaar. Hoop dat de sint hier ook langs komt.

Erg mooi ding heb je daar, super aanwinst. Grappig ook de krant achter de zweetband.
Gesloten