Nou zoals beloofd hier de laatste grote aankopen van de afgelopen periode die ik jullie nog onthouden had. Hier zijn ze dan:
USAAF dress lot van een Pvt. die gediend heeft in het ETO in de bezettingsmacht('45 - '46) maar waarschijnlijk ook daarvoor nog tijdens de oorlog, al is de enige batton die nog op het Ike jacket zit die van de bezettingsmacht. Het lot bevat een Ike jacket, dress trousers, 4 garrison caps(2 khaki, 1 OD, 1 OD voor cadetten), 2 tie's, een EM blouse, een kleerhanger met naam van de soldaat erop en een plunjezak.

En een mooie Duitse kar98k S/42(Mauser AG Oberndorf) uit 1937 met dank aan Alex. Helemaal nummergelijk(2291 P) op de twee kleine schroefjes van de 4 schroeven die de trekkergroep op de plek houden na. Compleet met pompstok(gemarkeerd met 26 en WaA) en geweerriem(gemarkeerd met een K in een cirkel, afkomst tot nu toe onbekend, zie foto

. Heeft deels voor-oorlogse en deels oorlogse WaA stempels. Houtwerk is verder ook nog in perfecte staat.

Nou dat waren ze dan, hopelijk vinden jullie het weer wat, ik in ieder geval zo wie zo. Met name met de kar98 ben ik heel tevreden daar ik hier al een tijdje naar aan het kijken was. Ik wil ook altijd nog een keer een Lee Enfield hebben en nu de kar98 binnen is kan ik daar misschien ook een keer naar uit gaan zien.
De eerste tijd zal het dus even rustiger worden kwa aanwinsten maar houd jullie natuurlijk op de hoogte...