Mijn verzameling die groter wordt

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Waarom?Dan krijg je geen complete pop.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Ik heb er geen verstand van, maar ik neem aan dat je die emblemen erop naait? Dan is het jasje toch onherstelbaar aangetast en de geschiedenis 'verdraaid'? Zonde, niet doen!
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Er waren ook heus britse soldaten zonder emblemen, er waren ook US soldaten zonder emblemen...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

oke badankt.Anders had ik het jasje bijna verpest.
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Mooi jasje hoor, maar over het opnaaien van emblemen wil ik nog iets kwijt; ik vind dat dat best kan, en wat Auke zegt vind ik een beetje overdreven. Als jij een infanterist van een bepaalde eenheid wilt maken, en je hebt een origineel jasje en originele emblemen (en misschien ook wel origineel draad) dan kun je het er naar mijn mening gerust opzetten.
Als je geen originele emblemen hebt wordt het een ander verhaal..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Bedankt voor infomatie:)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Zeer mooi jasje.
Mooie aankoop. :)

Er waren inderdaad eenheden die zonder emblemen liepen.
Dit waren voornamelijk eenheden die in Italie zaten en die werden overgeplaatst naar bijvoorbeeld belgié en nederland.
Om te zorgen dat de duitsers niet in de gaten kregen dat troepen uit italie waren overgeplaatst moesten de emblemen worden verwijderd.

Over het opnaaien,
Dit is beste te doen zonder dat je het uniform aantast.
Het is een nogal grove wolsoort en je zal het dus niet verpesten zoals bij een amerikaanse katoenen jas.
Bij het verwijderen zie je in tegenstelling tot katoen eigelijk niks meer.

Als je dit wel gaat doen moet je zorgen dat je in elk geval originele emblemen vind en die met ww2 garen (in elk geval katoen) opnaait.
Land van herkomst van het garen maakt niks uit daar de britten ook wel amerikaans en duits garen gebruikten.

Kies een regiment of divisie die je woonplaats of directe omgeving hebben bevrijd.
Dit is vaak het mooiste om neer te zetten.
Mvg/Best regards, Sipke
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Bedankt Haplo ik zal dat zeker wel een keer doen :D
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Het opnaaien van emblemen zou ik persoonlijk niet doen. Want dan maak er iets van wat het nooit geweest is.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Denk eraan dat de Britse en Canadese jasjes na de oorlog massaal gestript zijn van emblemen en doorgebruikt door o.a. het Nederlandse en Belgische leger. Hierdoor zijn er nog weinig origineel gemonteerde jasjes. Helemaal als het om regimenten gaat die maar uit 1 bataljon bestonden.
Hierdoor is het erg moeilijk en vaak ook erg prijzig om zo'n jasje te vinden.
Originele emblemen er dan met originele garen opnaaien is dan gewoon een oplossing, omdat een jasje met emblemen nou eenmaal mooier oogt dan één zonder. Zelf geef ik de voorkeur aan origineel gemonteerde jasjes. Maar het is ieder voor zich, en ik begrijp het gewoon 100% als iemand emblemen erop naait.
Deas Gu Cath
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Heb miij battledress binnen foto,s zijn hier,en kreeg er ook nog een repro para embleem bij.En die mas36 dat geweer is van me vader.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door messemaker op 08 mei 2007, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Morgen jarig dus zal weer geld krijgen:p
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Messemaker,

Maak eens niets mee gebruik van de Afbeelding knop. Ik zie geregeld dat je 2 of meerdere berichten onder elkaar plaatst, dit is niet nodig!

Gr
Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Dit zijn mij nieuwe spullen van mij familie.Het is een arbeids handoek en die ander is en persoonsbewijs van mij over groot opa.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Leuk, vooral dat het van familie is geweest:-)
Plaats reactie