Viny's Duitse (en nu ook US) verzameling Update BLZ 6

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Viny's Duitse (en nu ook US) verzameling Update BLZ 6

Bericht door viny »

Ik ben al een tijdje lid van dit forum en ik vind het altijd leuk om naar collecties van andere personen te kijken. Gister ben ik op de WOII beurs in Zwolle geweest en heb hier het een en ander gekocht, nu leek het mij eindelijk zo ver om mijn eigen, beginnende collectie te laten zien. Af en toe zet ik er bij wat ik ervoor betaald heb omdat ik twijfel aan de prijs.

Mijn koppel met gordol, ik heb hier totaal 70 euro voor betaald, zelf vond ik dit niet duur, de riem is niet gedateerd de man van wie ik hem kocht zei dat hij waarschijnlijk van de Hitler Jugend was. En daarom niet zo duur.

Afbeelding

Mijn bajonet houder met M24 bajonet, de houder gedateerd met 1942 en heb hier 12,5 euro voor betaald, is dit een goede prijs? De patroontasjes gedateerd met 1935 Köln.

Afbeelding

Mijn broodzak, gekocht van Julian van dit forum, nog bedankt! :)

Afbeelding

Mijn pioniers schepje met houder, het schepje lijkt mij Engels (wordt dus nog vervongen) gedateerd met 1940. En de houder, niet gedateerd, lijkt mij niet origineel, de verkoper zei van wel. Maar voor 15 euro compleet met schepje kon ik dit niet laten liggen.

Afbeelding

Mijn Duitse affe, een riempje is kapot, ook gekocht van Julian van dit forum.Gemarkeerd met LZ. ST. H. DR.

Afbeelding

Mijn Joegoslavische m24/48 waar ik zelf erg trots op ben! Onklaar natuurlijk en gedateerd met 1942, deze hoort natuurlijk niet bij een Duitse soldaat, daarom wordt deze vervangen voor een k98, samen met de bajonet, als ik de kans er voor krijg.

Afbeelding

En als laatste mijn krantjes, Het parool uit 1 mei 1945. de Telegraaf uit 1945 en een algemeen handelsblad uit 1938.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door viny op 14 apr 2007, 18:45, 3 keer totaal gewijzigd.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Leuke verzameling :wink:
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Hoi, wat staat er op het koppelslot als ik vragen mag??
Als het een Hitler Jugend koppelslot betreft, zou er Blut und Ehre op moeten staan.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Er staat: Gott mit uns, de verkoper zei dat de gordol waarschijnlijk Hitler Jugend was, wat vind je van de prijs?
'War is delightful for those who have not experienced it'
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Als ie bruin is kan dat wel,Bruin werd gebruikt door Hitlerjugend, Luftwaffe en SA.

Ik heb 2 duitse koppels en 1 slot, beide zijn van hitlerjugend geweest, deze zijn allebei ingekort. 1 koppel is bruin en de haak ervan is van koper.

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Lest we forget
Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 dec 2004, 12:18
Locatie: Rumbeke- West Vlaanderen - België
Contacteer:

Bericht door Lest we forget »

Heb je soms wat betere foto's van het slot, het ziet er namelijk wat eigenaardig uit.In ieder geval geen Hitlerjugend, ' Gott mit uns ' is Heer of Kriegsmarine.

Mvg,
Jelle
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ja het gaat hier ook over de gordol, niet over het koppel.
Iniedergeval bedankt voor de info.
'War is delightful for those who have not experienced it'
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Zijn koppels voor party, Hj, evt parades enz. Makkelijk te herkennen aan de geniete haak. Als je hier dag in, dag uit je komplete rig aan hangt zou die scheuren.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik vond hem zelf ook al niet zo stevig, dat vroeg ik me ook al af.
Bedankt, wat vind je van de prijs?
'War is delightful for those who have not experienced it'
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Als het slot nog mooi is... rond de 50/60 (geen leertje eraan neem ik aan)... Riem rond de 25 (echter zijn ze niet zo gewilt)
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Oh, dan heb ik het wel netjes gekocht. Zelf vind ik het slot er erg mooi uit zien
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Forrest Guth 506th P.I.R
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 nov 2006, 21:45

Bericht door Forrest Guth 506th P.I.R »

ziet er goed uit Viny, maar dat wist ik al want ik stont naastje. succes nog verder met je verzameling... ik ga nu een Pop sammen stellen van de 101st Airborne.

Wim.
we jump together we, we all come home together!

het gaat er niet om te sterven uit de naam van je land... het gaat er om je vijand te laten uit naam van het zijne.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Forrest Guth 506th P.I.R schreef:ziet er goed uit Viny, maar dat wist ik al want ik stont naastje. succes nog verder met je verzameling... ik ga nu een Pop sammen stellen van de 101st Airborne.

Wim.
Succes, en laat aub je nickname veranderen...

779
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Bedankt voor je reactie, als ik klaar ben met me Duitse pop, wil ik ook een amerikaan samenstellen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

@Viny: Leuk spul, heb je nog meer of is wat hier boven staat hetgeen wat je tot nu toe hebt? :)
Forrest Guth 506th P.I.R schreef:...ik ga nu een Pop sammen stellen van de 101st Airborne...
Zucht... :roll: :roll: :roll:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie