Laat je Nederlandse Collectie zien
- dutchhelmets
- Lid
- Contacteer:
- Jonhy Frost
- Lid
- dutchhelmets
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- dutchhelmets
- Lid
- Contacteer:
Canadese helmen hebben niet altijd een lederen binnenwerk.Wouter schreef:Hm, binnenwerk gewoon insmeren? Moet het nog speciale olie zijn?
Ik heb ook nog een Canadese helm waarvan het binnenwerk vrij hard is. In de Nederlandse helm is hij nog wel mooi soepel en zacht. En blank leervet, waar zou ik dat kunnen krijgen?
Vaak is dit een soort canvas wat met iets is overtrokken.
Mvg/Best regards, Sipke
- Loek D.
- Lid
- vlim
- Lid
Probeer leerwerk niet te verknoeien met schoenpoetsachtig materiaal en leervet.
Het beste kun je leerwerk alleen afstoffen en op zijn hoogst af en toe behandelen met een product als Connolly's Hide Food. Dit is het enige product wat een lederrestaurateur me heeft aangeraden. De rest raadt hij met klem af.
Het beste kun je leerwerk alleen afstoffen en op zijn hoogst af en toe behandelen met een product als Connolly's Hide Food. Dit is het enige product wat een lederrestaurateur me heeft aangeraden. De rest raadt hij met klem af.
- SiNiStEr
- Lid
Ik ben het met Vlim eens dat dingen als schoenpoets een leerwerk, leer op den duur niet echt veel goed doen. Het leer wordt er soepeler van inderdaad maar ook een stuk slapper en het scheurt een stuk sneller. Zou dan ook iedereen lederolie willen aanraden. Dit trekt in het leer en houd het leer op die manier soepel. Ledervet trekt er niet echt in en zorgt dus op de langere termijn voor slap en breekbaar leer. Neem aan dat, dat niet de bedoeling is van een verzamelaar.
Met olie, en vet nog meer, op stempels zou ik overigens helemaal oppassen. Dit neemt altijd een bepaald risico met zich mee.
Met olie, en vet nog meer, op stempels zou ik overigens helemaal oppassen. Dit neemt altijd een bepaald risico met zich mee.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- vlim
- Lid
Maar goed, om on-topic te blijven zal ik ook mijn KNIL-dingetje in de collectie onthullen. (legaal, op verlof, etc, etc...).
Er staat al een redelijk uitgebreide presentatie op het net, dus vandaar de link:
http://gallery.rennlist.com/lugergallery/Dutch_M11
Er staat al een redelijk uitgebreide presentatie op het net, dus vandaar de link:
http://gallery.rennlist.com/lugergallery/Dutch_M11