vragen nieuwe aanwinsten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Grendelweren onklaar, loop dicht, alle bewegende delen vast.


volautomaten door de helft op een plank vast.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Eigenlijk is dat enorm zonde, gewoon slagpin eruit en (liever eigenlijk niet maarja) ergens dichtlassen, dat zou zat zijn, maarja, de wet hè.. :| :roll:
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

het is o.a. voor je eigen veiligheid, ik heb dan ook geen enkel probleem met die wet, en dan nog, er valt niets aan te doen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Snap ik ook wel, maar het is en blijft zonde in mijn ogen :P
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik heb er wel problemen mee maar we hebben het maar te accepteren helaas. In Belgie worden op dit moment honderden ingeleverde wapens(na die 2 racistische moorden is er een inzamelactie gehouden :roll:) uit ww1 en ww2 in de hoogovens gegooid waaronder een stel erg zeldzame wapens. Daar kunnen wij als verzamelaars rood van woede van worden maar ze luisteren toch niet naar ons. :frownno: :mad:

Maargoed dit is allemaal offtopic laten we weer ontopic gaan! ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

SiNiStEr VOLLEDIG EENS MET JOU
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Tja, het blijft een wederkerend item, die wapenwet.... Het houden van wapens zijn nu eenmaal aan regels onderworpen. Dit omdat het verzamelen en houden van wapens een grote verantwoordelijkheid is. Als je ouder bent dat 18, bereid bent op een wachtlijst te staan, veel geld ervoor over hebt en bovendien van onbesproken gedrag bent kan je lid worden van een vereniging en een WM aanvragen. Dan mag je wapens verzamelen ( binnen een bepaald gebied, bijv. US wapens tussen 1900-'45 ), mits het financiëel haalbaar is. Het is ontzettend duur!
Daar is 'ie weer!
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Bericht door Harmpeter »

Het is en blijft zonde van de wapens, maar kan het me wel voorstellen dat er zulke regels moeten zijn. Wapens hebben nou eenmaal een sterke aantrekkingskracht op mensen met slechte bedoelingen. Grendelgeweren uit de oorlog zijn nou eenmaal nog steeds te gebruiken. Maar met grote oude granaathulzen vind ik het een beetje te ver gezocht. Ik zie nog niet zomaar iemand zo'n gigantisch apparaat opnieuw vullen, en zelf een kanon bouwen om hem af te schieten en ergens een derde front te beginnen (in je eentje).. Maja de wet blijft wet
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Jongens, dat er een wapenwet is vind ik op zich prima. Ik ben het er helemaal mee eens dat er regels op dit gebied moeten zijn maar jullie gaan mij niet wijsmaken dat jullie niet vinden dat de Nederlandse wapenwet ver overtrokken is.
Een ophoping van zwaar overdreven en bijna belachelijke regels waar zelfs de politie niet van weet hoe het nu precies in mekaar steekt. Dat is toch gewoon een lachertje.

En hoewel de wapenwetten in de rest van Europa zo goed als overal vele malen soepeler zijn, zeker ook voor verzamelaars worden daar net zo veel(of weinig) gewapende overvallen gepleegd als in Nederland. De conclussie kun je dan zelf wel trekken, deze strengere wapenwet draagt 0,0% meer bij aan het tegen gaan van gewapende overvallen e.d. :frownno: :roll:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

Justin schreef:Snap ik ook wel, maar het is en blijft zonde in mijn ogen :P
het is altijd zonde als er wordt geslepen in militaria wat zich meer dan 60 jaar goed heeft gehouden.
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

SiNiStEr schreef:Jongens, dat er een wapenwet is vind ik op zich prima. Ik ben het er helemaal mee eens dat er regels op dit gebied moeten zijn maar jullie gaan mij niet wijsmaken dat jullie niet vinden dat de Nederlandse wapenwet ver overtrokken is.
Een ophoping van zwaar overdreven en bijna belachelijke regels waar zelfs de politie niet van weet hoe het nu precies in mekaar steekt. Dat is toch gewoon een lachertje.

En hoewel de wapenwetten in de rest van Europa zo goed als overal vele malen soepeler zijn, zeker ook voor verzamelaars worden daar net zo veel(of weinig) gewapende overvallen gepleegd als in Nederland. De conclussie kun je dan zelf wel trekken, deze strengere wapenwet draagt 0,0% meer bij aan het tegen gaan van gewapende overvallen e.d. :frownno: :roll:
Stel dat jij wapens mag verzamelen die niet onklaar zijn gemaakt en je vriendin gaat vreemd, dan zou je in een boze reactie je vriendin en haar nieuwe vriend overhoop kunnen knallen...

Zelfde geld voor agenten. Hoeveel gezinsdrama's zijn er vorig jaar niet geweest die gepleegd door dienstpistolen van de politie?

779
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik geef Bob hierin gelijk, voorkomen is beter dan genezen, een dood iemand maak je niet meer levend...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Geeft bob ook gelijk hier in.

Iedereen weet het zo langzamerhand wat wel en niet mag, maar men gaat er gewoon mee door om over dit onderwerp te praten.
Eigelijk blijft het oeverloos gezever.
We hebben ons nou éénmaal aan deze wet te houden, en er is niemand, maar dan ook echt niemand die hier verandering in kan brengen.
Als je met dit soort hobby's bezig gaat, zorg dan dat je een kopie van de wet wapens en munitie hebt.
heb je hem niet of kan je hem niet vinden, kan je me altijd een pb sturen met je email adres.
Kan je het zo opzoeken wat wel en wat niet mag, en ben je dit soort onzinnige discussies af.
Zie het forum maar eens na.
Zijn al zoveel topics over dit onderwerp of topics die hier op uit draaien.
Stop er nou eens mee.
Begint op den duur toch wel knap vervelend te worden.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Haplo schreef:Zijn al zoveel topics over dit onderwerp of topics die hier op uit draaien.
Stop er nou eens mee.
Begint op den duur toch wel knap vervelend te worden.
Kijk, eindelijk.. ik zeg het al zovaak..

Iemand waar ik het 100% mee eens ben.. _/-\o_
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik ben het ook volledig met jullie eens, en het is dan ook niet nodig hier verder nog woorden aan te verspillen, topics over de wapenwet zijn in het vervolg niet nodig:)

Op slot doen dan maar?
lijkt me wel een verstandig idee.

Ben
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gesloten