Antex schreef:Ik DENK dat ze origineel zijn

Ok prima, dat is dan jou keus en mening. Ikzelf echter vind hem ietwat naief en goedgelovig overkomen daar ik het vermoeden heb dat jij nog niet zo heel lang verzameld en dus nog maar weinig ervaring met, en kennis hebt van, repro's. Maargoed zoals gezegd, dit is jou persoonlijke keus en mening...
flak2cm schreef:Ik sluit me toch wel sinister aan, die m42 is zeker verdacht. Decal ziet er op de slechte foto al wat té contrastrijk uit en die kinriem lijkt op de dikke repro uitvoering. Je verteld dat je de spullen van beurs hebt? Dan zou een m42 SD toch zeker in die mint staat richting de 6 a 700 euro gaan(goedkope uitgangspositie). Wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?
Sterker nog de decall lijkt exact op een veel voorkomende fake waarvan ik ook al eens een helm in handen heb gehad. Ook de verf op de helm lijkt nog wel erg mooi glad en onbeschadigd en de kinriem is inderdaad zeer verdacht.
Een M42 SD moet inderdaad kwa prijs bij een handelaar op een beurs wel tussen de 5 en de 700 EUR. liggen. Aankoop bij een particulier kan wel een stuk goedkoper maar toch ook zeker niet onder de 400 in deze staat tenzij de goden je wel heel gunstig gezind zijn.