Vraag mbt. lotje pistolen.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Ivo Wilms
Lid

Vraag mbt. lotje pistolen.

Bericht door Ivo Wilms »

Een kennis van me wilt dit lotje kopen. Hij heeft er 75 euro voor betaald.
Maarja, is dit eigenlijk nog wel zoveel waard?

http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... dsten.html?

Gr Ivo.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
seabee
Lid

Bericht door seabee »

:? Hij wil het kopen, maar heeft al 75 euro betaald. Ik snap het niet :?

Het is: Hij wil het kopen en heeft er 75 euro voor geboden. Hij heeft het lotje al gekocht voor 75 euro!

Voor mij is het oudijzer met schrootwaarde.
CAN DO
pigy
Lid

Bericht door pigy »

lijkt mij veel te veel!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

schoot.. en wie zegt er dat het militair is..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 47 keer
Ontvangen: 90 keer

Revolvers/pistolen

Bericht door asjemenou »

Afbeelding

Is al gereserveerd zo te zien. Die kennis woont ie in Nederland? Zo ja, dan mag hij dit zonder vergunning niet hebben. Leuke deal, 75 Euro voor een strafblad!
racefiets
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Hij heeft inderdaad een probleem als hij dit als nederlander heeft. Deze dingen zijn allemaal vergunningplichtig. Onklaar of niet onklaar.
Ivo Wilms
Lid

Bericht door Ivo Wilms »

@ Seabee, Hij heeft 75,- geboden, en dat bod is geaccepteerd, maar hij vroeg me of dit niet wat te veel was. Maar ik weet de waarde van die dingen niet. Dus vandaar dit topic.
@ Asjemenou, hij woont in Nederland, had hem al verteld dat hij een vergunning nodig heeft, maarja. Ik zal het hem nog eens duidelijk proberen te maken.

In ieder geval, bedankt voor de racties, ik zal hem maar zeggen dat het té duur, en té risicovol is.

Gr Ivo.

P.S. Van mij mag er een slotje op.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
seabee
Lid

Bericht door seabee »

racefiets schreef:Hij heeft inderdaad een probleem als hij dit als nederlander heeft. Deze dingen zijn allemaal vergunningplichtig. Onklaar of niet onklaar.
Niet helemaal waar. Als het originele zwart kruit revolvers zijn voor 1900 mag je ze gewoon hebben. ook complete in werkende staat.
CAN DO
littlebelgiansoldier
Lid

Bericht door littlebelgiansoldier »

naar dat ik zie zit er ook een browning mod 1906 in dus dat wordt dan niet als zwartkruit aanzien :wink:
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

seabee schreef:
racefiets schreef:Hij heeft inderdaad een probleem als hij dit als nederlander heeft. Deze dingen zijn allemaal vergunningplichtig. Onklaar of niet onklaar.
Niet helemaal waar. Als het originele zwart kruit revolvers zijn voor 1900 mag je ze gewoon hebben. ook complete in werkende staat.
Nee, centraalvuurrevolvers moeten van voor 1870 komen wil je ze zonder vergunning houden. Rand, percussie en penvuurrevolvers moeten voor 1-1-1945 geproduceert zijn wil je ze vergunningsvrij houden.
littlebelgiansoldier schreef:naar dat ik zie zit er ook een browning mod 1906 in dus dat wordt dan niet als zwartkruit aanzien :wink:
Er bestaat geen enkel pistool wat in Nederland zonder vergunning mag worden gehouden (met uitzondering van enkelschots zwartkruitpistolen en lichtkogelpistolen. Deze moeten ook voor 1-1-1945 geproduceerd zijn)
Dictators die, like all men.
belgablair
Lid

Re: Revolvers/pistolen

Bericht door belgablair »

asjemenou schreef:Afbeelding

Is al gereserveerd zo te zien. Die kennis woont ie in Nederland? Zo ja, dan mag hij dit zonder vergunning niet hebben. Leuke deal, 75 Euro voor een strafblad!
sidder ende beef :roll:
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.
Mauserwerke
Lid

Bericht door Mauserwerke »

Revolvers mag je wel hebben in nederland zonder vergunning als ze onklaar gemaakt zijn. Maar of je ze Nu nog onklaar gemaakt krijgt met certificaat betwijfel ik.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Mauserwerke schreef:Revolvers mag je wel hebben in nederland zonder vergunning als ze onklaar gemaakt zijn. Maar of je ze Nu nog onklaar gemaakt krijgt met certificaat betwijfel ik.
Waar haal je dat vandaan? Zover ik weet zijn wapens als de Britse Webley revolvers ook onklaar gewoon verboden in Nederland. Misschien kun je het uitleggen waar je dat vandaan haalt, denk dat veel mensen namelijk blij verrast zullen zijn als dit inderdaad zo blijkt te zijn. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Mauserwerke
Lid

Bericht door Mauserwerke »

Nou dat is heel simpel. Het ligt er hier in nederlang maar NET aan welke afdeling bijzondere wetten je hebt in jouw district en hoe goed jij ze 'kent' :wink: .
Twee vrienden van mij hebben een Smith&Wesson .357Magnum en een Inland M1 Carbine (uit 1943) onklaar gemaakt thuis liggen (voor de huiskamerraam :P ) met de officiële papieren.
Je mag officieel ook geen semi's onklaar maken. Maar als je het met een mooi verhaal heel tactisch aanpakt...

Zoals ik ook al schreef, weet niet of je dat nu nog klaar kan spelen. De wetten zijn daarin nogal wat strenger aangescherpt. En toevallig was dit ook hetzelfde politie district.
bennie
Lid

Bericht door bennie »

€ 75,00 maar ??? De officier van justitie geeft er veel meer voor !! :P
Het getoonde ijzerwaar is niet vrij verkoopbaar.
Gesloten