Mening over Nederlandse dealers

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Mening over Nederlandse dealers

Bericht door kokstok »

Hallo allemaal ik vroeg mij af of er verzamelaars zijn die hun goede of slechte ervaringen met nederlandse (vlaamse) dealers met het forum willen delen. Zelf heb ik altijd goede ervaringen met Jan Menger van MCH mocht je bij hem iets kopen waar je niet helemaal tevreden over bent kan je het altijd ruilen of je geld terug krijgen. Een minder goede ervaring heb ik gehad met Willem Duijst of Duijn zijn naam weet ik niet precies meer maar ik had een model figuurtje van een nederlandse soldaat op een paard van het merk DURO gekocht. Op marktplaats vertelde hij dat het in goede conditie was maar toen ik het pakje kreeg bleek het op meer dan vijf plaatsen gelijmd te zijn. Hoewel hij aanbood om het terug te nemen twijfel ik wel aan zijn omschtijvingen die hij bij zijn producten zet.
Mochten jullie ook dit soort ervaringen willen delen dan lees ik het graag.

groeten kokstok.

edit:Topic titel wat minder schreeuwerig gemaakt. WTH
COUNT YOUR BLESSINGS.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

ik heb vrij goede ervaringen met gila, mavlo en harrygarrelds (verkopers op qoop)..
Nog geen slechte ervaringen gehad tot nu toe :D (ff afkloppen)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

ik heb met de meeste mensen wel goed ervaringen. Je moet alleen wel weten wat je koopt. Zelfs goede verkopers kunnen rotte appels hebben..........en slechte verkopers echte schatten.

Willem Duijst is een aardige vent. Ik heb hem denk ik 9 jaar geleden voor het eerst ontmoet. Hij heeft over het algemeen goed spul. Hij weet niet altijd alles van de goederen die hij heeft maar dat is geen probleem aangezien niemand alles kan weten. Ik heb regelmatig bij hem spullen voor hele leuke prijsjes gekocht. (PS hij staat ook altijd op de beurs in Huizen, loopt rond in Duiven....)


Voor de rest met handelen op internet is het handig om (bijvoorbeeld op Qoop) goed de reacties op de verkoper na te gaan. Dat zegt vaak genoeg. Als iemand geen negatieve reacties heeft is het blijkbaar een geschikte persoon om mee te handelen.
Iedereen zal zijn goederen net iets mooier omschrijven. Dat is verkoop (kijk naar Tellsell en wat een troep ze daar verkopen) Het is ook aan de koper om daar doorheen te prikken. Vraag altijd meerdere foto's van een object.
Als je niet tevreden bent met een item en je kan het retourneren.......doe het dan.......Dat is netjes van de verkoper en spreekt mijns inziens enkel in zijn voordeel.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

wel enig sinds goede ervaringen vooral met Henri van Meel die er met kop schouders boven uit komt na mijn mening! eerder een verzamelaar dan handelaar maar verkoopt via mn site! verder Henny van Quartermaster ook goede ervaring mee, maar heb toch verhalen gehoord maja of die waar zijn??
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik ben erg te spreken over de eigenaar van http://www.militaria.nl , toen mijn ryker display beschadigd was tijdens verzending stuurde hij me gratis een nieuwe, de oude mocht ik houden en moest ik maar proberen te repareren :)
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik heb nog geen 1 slechte ervaring meegemaakt,Alleen maar goede :lol:
Ik heb goede ervaringen met Henri van meel en Mavlo van Qoop.nl .
De rest zijn allemaal verschillende verkopers.


Robin
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Iedereen kan zich wel eens vergissen. Goede verkopers doen ook wel eens een mislukte aanbieding. Wat in mijn ogen telt is de manier waarop ze hiermee omgaan.

Over het algemeen heb ik goede ervaringen met de meeste verkopers via veilingsites als Qoop en Ebay. Maar ook met veel verkopers op Marktplaats. Vaak moet je door het stellen van bepaalde "slimme" vraagjes er achter zien te komen of een verkoper te goede trouw is. En ik ben er van overtuigd dat we zelfs bij de beste verkoper wel eens een miskoop doen.
Ook met het kijken naar 100% feetback op de veilingsites, moet je heel erg oppassen. Kijk vooral ook naar de reden waarom iemand een negatieve feetback heeft gekregen. In veel gevallen is het niet eens de schuld van e verkoper dat een koper een negatieve feetback afgeeft. Zelf vind ik het bijvoorbeeld onzin om een negatieve feetback af te geven als ik iets via gewone post heb laten opsturen (niet aangetekend en niet verzekerd) en het vervolgens bij de post kwijtraakt. Dan had ik als klant het maar anders moeten laten verzenden en meer geld voor de verzending over moeten hebben. Ik kom dergelijke reacties bijvoorbeeld regelmatig tegen. De verkoper ziet zijn percentage dan zakken terwijl hij of zij er weinig aan kan doen.

Een ander verhaal zijn de verkoopsites van handelaren. In Nederland heb ik goede ervaringen met Quartermaster en ook met Wo2shop (alhoewel die laatste meer een site is waarop diverse handelaren hun produkten aanbieden), in het buitenland met Weitze en Hartmann. Echt slechte heb ik er overigens nog niet tussen gezien, alhoewel iedere verkoper wel eens een slippertje maakt. Maar nogmaals voor mij is de manier waarop dit wordt afgehandeld doorslaggevend.
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

Hoi Allemaal
Ik heb ook nooit problemen gehad met Nederlandse handelaars, bij Willem Duijst eens een pab gekocht, hij deed ook nog 5 euro van de prijs af, prima toch, heeft nu ook zijn eigen website met normale prijzen.
Ik ken geen Belgische handelaars dus geen ervaring, als iemand een paar goede weet laat het even weten.
gr. Den
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

Vergat Westland Militaria, een prima handelaar, aan te bevelen.
gr. Den
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

wat is de ''site'' van die willem dan?
Starting up again
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Met de Quartermaster store goede zaken gedaan, en met nog een bekende, maar ik kom even niet op z'n naam....

Bjorn.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ervaringen met dealers/handelaren zijn van persoon tot persoon zeer verschillend, ik ben het dan ook in grote lijnen met Ernst eens.

PS bedankt voor de link, wist niet dat Willem een online site had :wink: .
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

er staat aleen niet echt iets engels op zoiezo niet echt veel
Starting up again
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

Willem is pas begonnen met zijn site, er komt telkens weer wat nieuws op.
Den
Plaats reactie