Mijn maat wilde ook graag zijn collectie op het internet showen. Hij en ik zijn ook Re-enactors en we dragen sommige uniformen ook bij evenementen.
Berichten die hier onder staan onder waffenambt zijn niet van mij, maar door hemzelf getypt. Hij is niet 16 als ik en verzameld al meer dan 25 jaar.
Mvg Erik

Helmenkast

Klein spul

Originele SS Anorak Met tropenkoppel, en zweeds vermaakt 1943 voor duits leger, Koppel werd natuurlijk wel niet op die manier bij elkaar gedragen(luftwaffe).

Originele engelse MK3 helm bodemvondst brabant.

Bodemvondsten.

Spullen in de vitrinekast. samenstelling bevrijding burgers.

Gasmaskers Engels 1940,Amerikaans Duits meerdere, russich, belgisch,nederlands.

onder andere prinses irene en 1940 model kahki para schuitje.

Amerikaans para uniformen is reproduktie maar alle emblemen en uitrusting is origineel. Vlag is van soort van verbandmateriaal gemaakt. Dit model uniform is gedragen in sicilie en normandië. Hij heeft O A een Pal 36 mes.

Duitse officier Majoor Oberst model 1938 Werkjas met model 1943 kleermakersgemaakte pet. Kleuraanduiding Bordeau rood Smoke Troops.

Amerikaanse para en canadese wintersoldaat.

Canadese Wintersoldaat

Amerikaanse helm met verstelbare lens luchtafweerbril

Duitse Gebirgsjaegerpet

NSB pet en Duitse italiaanse tropenhelm gebruikt door afrika korps

Canadees cadettenjasje uit 1943

Diverse Hulzen verschillende kalibers, Franse helm,Engelse model nederlandse BB helm. Tornister, gasmaskerbus nog in het originele papier verpakt. Het blauwe petje is een nederlandse artillerie pet gebruikt bij officiele momenten. Verder nog een britse para helm.

Oorkonde(verzetskruis 1940) van zijn opa, uitgereikt in 1981 uiteindelijk toch herkenning gekregen, is in dienst geweest tot ongeveer 1940, in de oorlog heeft hij als verzetsman onderduikers geholpen in rotterdam.

Een kleine greep uit de vitrine kast Duits. oorkondes en epauletten Panzer.

Vitrine kast Bevrijding, Engels, Amerikaans en duits.

Originele amerikaanse parahelm 2e model. Zonder decals.

Originele Luftwaffe camouflage helm model 42.