Airsoft wapen. Tot hoever legaal??

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Ok, maar een luchtbuks is toch veel sterker en dus gevaarlijker?
Haplo
Lid

Bericht door Haplo »

Misschien wel.
Maar kijk eens goed naar die dingen.
Ik sta eerder mijn geld af aan en figuur die met zoites loopt te zwaaien dan naar iemand met een zielige luchtbuks.
Luchtbuks is vrij makkelijk te onderscheiden.
Mvg/Best regards, Sipke
Justin
Lid

Bericht door Justin »

gamer0004 schreef:Ok, maar een luchtbuks is toch veel sterker en dus gevaarlijker?
Ja dat kan best zijn, maar een Airsoft wapen (als je een goede 1:1 'kopie' hebt, dwz dat het gewicht, lengte, kleur ed. gelijk zijn aan het echte wapen), ziet er precies hetzelfde uit als het echte wapen, geen verschil te zien...

Hier een voorbeeld, een paar foto's van internet:

AR-15 Airsoft (hier zitten wel wat extra dingen op, maar dat kan de eigenaar zelf aanpassen)
AR-15 (is wel een ander magazijn op deze, maar kan je ook zelf aanpassen)

EDIT: 2e link werkte niet dus heb 'm even veranderd
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Ok, maar wat schiet een luchtbuks dan af? Ik heb er namelijk nog nooit een gezien...
Mauserwerke
Lid

Bericht door Mauserwerke »

Loden of gedeeltelijk zink/plastic kogeltjes in verschillende vormen van rond tot diabolo verschillend in kaliber van 4.5 tot soms zelfs 8mm. Vrijwel alles is ervoor vrij te koop alleen het vervoer moet verpakt geschieden.
(Airsoft wapens kun je wel ooit onklaar laten maken is mij verteld maar dan is het noodzakelijk dat het wapen over de gehele lengte doormidden gezaagd moet worden. En aangezien plastic zich daar doorgaans niet voor leent is het niet te doen.)
Justin
Lid

Bericht door Justin »

Mauserwerke schreef:Loden of gedeeltelijk zink/plastic kogeltjes in verschillende vormen van rond tot diabolo verschillend in kaliber van 4.5 tot soms zelfs 8mm. Vrijwel alles is ervoor vrij te koop alleen het vervoer moet verpakt geschieden.
(Airsoft wapens kun je wel ooit onklaar laten maken is mij verteld maar dan is het noodzakelijk dat het wapen over de gehele lengte doormidden gezaagd moet worden. En aangezien plastic zich daar doorgaans niet voor leent is het niet te doen.)
Luchtbuks is volgens mij maar tot 5,5 mm legaal... :? Of is het aangepast ofzo?
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
Mauserwerke
Lid

Bericht door Mauserwerke »

Ik weet niet waar en of ze ze nog verkopen maar mijn collega heeft een 6.5mm weihrauch en de kogeltjes zijn nog overal vrij te koop dus denk niet dat het zo illegaal is.
mannerheim
Lid

Bericht door mannerheim »

Een vriend van mij moet airsoft speciaal uit België halen, niet echt legaal hier.
En daarbij, Airsoft kan net zo gevaarlijk zijn als een luchtbuks, er zijn al lang verschillende soorten metalen kogeltjes op de illegale markt.
Met een ietsje opgevoerd Airsoft geweer en zo een kogeltje kan je al iemand koud maken.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Justin
Lid

Bericht door Justin »

mannerheim schreef:Een vriend van mij moet airsoft speciaal uit België halen, niet echt legaal hier.
En daarbij, Airsoft kan net zo gevaarlijk zijn als een luchtbuks, er zijn al lang verschillende soorten metalen kogeltjes op de illegale markt.
Met een ietsje opgevoerd Airsoft geweer en zo een kogeltje kan je al iemand koud maken.
Hmm zo'n plastic kreng kan ook hard aankomen hoor!! :nocheer:
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
Plaats reactie