Lijkt mij niet erg om bij een schietclub te zitten hoor Zou ook willen, maar dat zou samen vallen met mijn keeperstraining op vrijdag, dus het gaat niet..rood schreef:18 bezoekjes en je moet blijven schieten anders verloopt je vergunning... Maar het is wel minder moeitje dan een verzamelvergunning regelenMauserwerke schreef:Nee inderdaad!
Dat vergt alleen een jaar een bezoekje aan de schietclub. Een paar beurten maken en je bent klaar.
Simpel toch?
info kar 98 k voor mijn verzameling
- Justin
- Lid
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
De marinier, de marinier
-
- Lid
Om in aanmerking te komen voor een vergunning moet je ten eerste 18 of ouder zijn. Daarnaast mag je alleen klare wapens hebben als je bij ee nschietvereniging zit, maar die wapens mogen thuis niet op je pop hangen, maar moeten in een kluis. Blijkbaar heeft haast niemand verstand van de wapenwet, dus ik raad aan om eens de wet door te lezen....
779
779
- Justin
- Lid
Wat raar dan dat een maat van mij die 15 is ook bij de schietclub heeft gezeten... (was wel alleen pistoolschieten)779 schreef:Om in aanmerking te komen voor een vergunning moet je ten eerste 18 of ouder zijn. Daarnaast mag je alleen klare wapens hebben als je bij ee nschietvereniging zit, maar die wapens mogen thuis niet op je pop hangen, maar moeten in een kluis. Blijkbaar heeft haast niemand verstand van de wapenwet, dus ik raad aan om eens de wet door te lezen....
779
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
De marinier, de marinier
- Mauserwerke
- Lid
Naast klare wapens mag je gerust onklare wapens thuis hebben hoor. Helemaal geen enkel probleem.779 schreef:Om in aanmerking te komen voor een vergunning moet je ten eerste 18 of ouder zijn. Daarnaast mag je alleen klare wapens hebben als je bij ee nschietvereniging zit, maar die wapens mogen thuis niet op je pop hangen, maar moeten in een kluis. Blijkbaar heeft haast niemand verstand van de wapenwet, dus ik raad aan om eens de wet door te lezen....
779
@Justin. Bij een fatsoenlijke schietvereniging kun je vrijwel 6 dagen in de week terecht voor training. Als je je aanmeld voor je 17e en genoeg beurten maakt kan je als je 18 bent al meteen een vergunning hebben.
- Mauserwerke
- Lid
- Mauserwerke
- Lid
We kunnen natuurlijk niet garant staan voor informatie die andere leden geven maar als jij beweert dat je alleen klare wapens mag hebben als je bij een schietvereniging zit zeg ik op mijn beurt dat dit niet juist is. Je mag buiten je klare wapens ook onklare hebben maar die vallen weer onder een heel ander deel van de WWM.
En ik vind het wel tamelijk overdreven om te zeggen dat je de rest van je leven in de ww zit als je gepakt wordt met illegale wapens. Lees de werkloosheids wet anders eens na, daarin kun je zien dat dit dus absoluut niet mogelijk is.
Nu weer on-topic graag.
En ik vind het wel tamelijk overdreven om te zeggen dat je de rest van je leven in de ww zit als je gepakt wordt met illegale wapens. Lees de werkloosheids wet anders eens na, daarin kun je zien dat dit dus absoluut niet mogelijk is.
Nu weer on-topic graag.
-
- Lid
Ik heb niet gezegd dat je alleen klare wapens mag hebben als je bij een schietvereniging zit. Er zijn vast ook meerdere wegen die leiden naar Rome. Maar daarover ging ge discussie en ik ging daarop in. Reken er maar op dat je streng wordt gepakt op de arbeidsmarkt als je een strafbaar feit hebt gepleegd. Er draaien zelfs reclames op tv erover!!!
779
779
- Mauserwerke
- Lid
*Zucht. jawel bob, dat doe je wel. Kijk maar even in het bericht wat je geplaatst op 25-01-07 om 15.58. Ik weet dat het gevolgen heeft met een baan zoeken als je een strafblad hebt maar hou het dan wel even reëel en ga aub niet over in die demagogische kletskoek.
Nu serieus weer on-topic!
(bob als je er nog op in wil gaan merk ik het wel via PB)
Nu serieus weer on-topic!
(bob als je er nog op in wil gaan merk ik het wel via PB)
- Justin
- Lid
Nee nee dat weet ik, maar als je dan 18 bent dan heb je die bepaalde tijd die je erbij moet zitten om zelf een wapen aan te mogen schaffen al gehad.779 schreef:Dat wapen is eigendom van de schietvereniging! Mag hij niet zelf hebben.
779
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
De marinier, de marinier
- Justin
- Lid
Heeft niks te maken met het spelen met wapens.. is maar net wat je interessant vindt.. Bij een schietvereniging zitten lijkt me gewoon leuk, net zoals bij voetbal ofzoSiNiStEr schreef:Waarom willen kinderen toch zo allemaal zo graag met wapens spelen...
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier